/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Xt snak
Fra : Maria & Anders


Dato : 07-12-03 17:29

Hvad kan man gøre ved en xt'er for at den får mere spark, og generelt bliver
bedre?
Kom endelig med gode ideer?
indtil nu er flg gjort:
laser pro dure potte, og rustfri forrør.
Længere afstandsstykker i gaflen = stivere
Stålarmerede bremseslanger
Scottoiler
K&N filter (er på vej fra tyskland)

Men er der nogen der har gode ideer?

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?mode=info&id=422



 
 
Underbjerg / Anderse~ (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Underbjerg / Anderse~


Dato : 07-12-03 18:25

Hej

Hos dem her i Tyskland kan du købe dig fattig op til flere gange:
http://www.wunderlich.de/

Større af dit og dat og tuningskit så din motor med garenti sprænger i
luften ret hurtigt.

Hilsen
Torben


Jens Jacob Bager Jen~ (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 07-12-03 19:03

> Hvad kan man gøre ved en xt'er for at den får mere spark, og generelt
> bliver bedre?
> Kom endelig med gode ideer?
> indtil nu er flg gjort:
> laser pro dure potte, og rustfri forrør.
> Længere afstandsstykker i gaflen = stivere
> Stålarmerede bremseslanger
> Scottoiler
> K&N filter (er på vej fra tyskland)

Hej Anders

De bedste penge du kan give ud er:
1: Købe et sæt ekstra fælge med skiver. Så kan du køre med gode gade dæk på
det ene sæt og et sæt knopdæk på det andet. At køre med knopdæk på
landevejskider, og køre med gade dæk i tærren skide lige så meget. Ingen (på
mig) gider skifte dæk før og efter en tur i det grønne.

2: En ordenlig affjedring spec'et til din vægt og kørestil. Det koster
3200inkl porto for en Wilbersdæmper der er justerbar i returdæmpning, eller
4500 for en med reservoir der er justerbar både i returdæmpning og
kompressionsdæmpning. Samt hårdere forgaffelfjedre. At øge preload, som du
har gjort ved at sætte et længere rør i gaffelbenet gør ikke fjedren
stivere, den øger bare din "ridehight".

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
Træt af spam -> nospam.dkfritidmotorcykel.dk



Jakob D (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Jakob D


Dato : 07-12-03 19:06


"Maria & Anders" <maria_og_anders@tdcspace.dk> wrote in message
news:3fd3553b$0$29386$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hvad kan man gøre ved en xt'er for at den får mere spark, og generelt
bliver
> bedre?
> Kom endelig med gode ideer?
> indtil nu er flg gjort:
> laser pro dure potte, og rustfri forrør.
> Længere afstandsstykker i gaflen = stivere
> Stålarmerede bremseslanger
> Scottoiler
> K&N filter (er på vej fra tyskland)
>
> Men er der nogen der har gode ideer?

Tror ikke du får noget effekt ved et kn filter, lige ud over det psykiske,
ved lidt mere larm.
Der er sikkert mere at hente hvis du får øget diameter i dit ny-indkøbte
forrør.
Skal det gå stærkere, koster det en anden knast. Og det kan mærkes!

Mvh Jakob




Armand (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-12-03 22:47


"Maria & Anders" <maria_og_anders@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd3553b$0$29386$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hvad kan man gøre ved en xt'er for at den får mere spark, og generelt
bliver
> bedre?
> Kom endelig med gode ideer?

Prøv med en etcylindret to-takts cross-motor a la KX500 eller CR500.

--
Armand.



Jakob D (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Jakob D


Dato : 07-12-03 23:11


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:br089u$1l52$2@news.cybercity.dk...
>
> "Maria & Anders" <maria_og_anders@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> news:3fd3553b$0$29386$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Hvad kan man gøre ved en xt'er for at den får mere spark, og generelt
> bliver
> > bedre?
> > Kom endelig med gode ideer?
>
> Prøv med en etcylindret to-takts cross-motor a la KX500 eller CR500.
>
> --
> Armand.

Sådan en KX 500 klump kan jeg godt levere.........

Jakob



Armand (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-12-03 01:42


"Jakob D" <dsl37505@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:br08h6$1ln1$1@news.cybercity.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:br089u$1l52$2@news.cybercity.dk...
> >
> >
> > Prøv med en etcylindret to-takts cross-motor a la KX500 eller CR500.

> Sådan en KX 500 klump kan jeg godt levere.........

Jeg kan vågne svedig op om natten og have drømt om en sådan i mit tyske
CB4½'er-stel =
--
Armand.





Søren Lindholt (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 07-12-03 23:11

Maria & Anders wrote:
> Hvad kan man gøre ved en xt'er for at den får mere spark, og generelt
> bliver bedre?
> Kom endelig med gode ideer?
> indtil nu er flg gjort:
> laser pro dure potte, og rustfri forrør.
> Længere afstandsstykker i gaflen = stivere
> Stålarmerede bremseslanger
> Scottoiler
> K&N filter (er på vej fra tyskland)
>
> Men er der nogen der har gode ideer?

Jeg vil i hvert fald mene at KN filter ikke gør den bedre når man kører i
terrænet. Det filterer ikke så godt som f.eks et olieret Twin air skumfilter
el.l.

--
Søren
motortosse.dk



Maria & Anders (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Maria & Anders


Dato : 08-12-03 14:01

lækkert med en masse feedback

Jeg er godt klar over at K&N filtret ikke giver mere effedkt, men er bare
træt af at købe nye filtre, eller rense de gamle. Selvfølgelig skal en K&N
også renses.
Jeg har i øvrigt, glemte at skrive det i det forrige indlæg, også rustfrie
Wunderlich forrør på.

Jens Bager Jensen wrote:
2: En ordenlig affjedring spec'et til din vægt og kørestil. Det koster
3200inkl porto for en Wilbersdæmper der er justerbar i returdæmpning, eller
4500 for en med reservoir der er justerbar både i returdæmpning og
kompressionsdæmpning. Samt hårdere forgaffelfjedre. At øge preload, som du
har gjort ved at sætte et længere rør i gaffelbenet gør ikke fjedren
stivere, den øger bare din "ridehight".

Jeg var synes nu alligevel den er blevet noget stivere i det i snuden af det
lille stunt jeg har lavet med længere inderrør.
Og drømmen er jo at få et par progressive fjedre i, og en Öhlins dæmper
bagpå, men det rækker tegnebogen vist ikke til lige nu.

Jacob D wrote:
Skal det gå stærkere, koster det en anden knast. Og det kan mærkes!

Hvor skaffer man sådan en??
Og hvad mht ventil justering, det er vel ikke de samme mål som standard
efter man sætter en anden knast i?? Det kan godt være spørgsmålet er dumt,
men jeg aner virkelig ikke noget om knaste og ventiler.

Men tak for hjælpen indtil videre.


--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?mode=info&id=422





Soren Lindholt (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Soren Lindholt


Dato : 08-12-03 15:54



Maria & Anders <maria_og_anders@tdcspace.dk> wrote in article
<3fd475d4$0$29321$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> lækkert med en masse feedback
>
> Jeg er godt klar over at K&N filtret ikke giver mere effedkt, men er bare
> træt af at købe nye filtre, eller rense de gamle. Selvfølgelig skal en
K&N
> også renses.

Det er fordi du skal have 3-4 filtre, og rense/smøre på en gang. Jeg har
endda et fint sæt fra Putoline med spande, olie, rensevædske og det hele
til salg til en billig pris...

husk at det skidt du renser ud af filteret IKKE kommer ind i motoren og
leger byggelegeplads med lejer og stempelringe...

mvh Søren

Claus Rittig (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 08-12-03 18:22

"Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> skrev i en meddelelse
news:01c3bd9b$2c7aed20$bf0b12ac@pc4148...

> Det er fordi du skal have 3-4 filtre, og rense/smøre på en gang. Jeg har
> endda et fint sæt fra Putoline med spande, olie, rensevædske og det hele
> til salg til en billig pris...

Fint sæt - bruger det selv.

> husk at det skidt du renser ud af filteret IKKE kommer ind i motoren og
> leger byggelegeplads med lejer og stempelringe...

DET er nemlig rigtigt!
Et godt filter er et filter der skal renses tit. Derfor skal man have nogle
stykker af dem.

Rittig



Jakob D (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Jakob D


Dato : 11-12-03 19:27


"Maria & Anders" <maria_og_anders@tdcspace.dk> wrote in message
news:3fd475d4$0$29321$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

>
> Hvor skaffer man sådan en??
> Og hvad mht ventil justering, det er vel ikke de samme mål som standard
> efter man sætter en anden knast i?? Det kan godt være spørgsmålet er dumt,
> men jeg aner virkelig ikke noget om knaste og ventiler.

Klart, der er hurtigt parametre som ændrer sig. men søger du på
"nockenwelle" under katalogerne fra KEDO eller Wunderlich- finder du
garanteret alle oplysninger

JD



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177600
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409240
Brugere : 218889

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste