"Claus Nygaard-Pedersen" <cnp(at)ofir.dk> wrote in message
news:3fe76c24$0$151$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Bo Lynnerup" <zeffez@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:bs7joo.osg.1@zeffez.homeip.net...
> > "Claus Nygaard-Pedersen" <cnp(at)ofir.dk> wrote in message
> > news:3fe47d76$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > > "SmaRTrxxv" <thore_entotre@firefemseksget2net.dk> skrev i en
meddelelse
> > > news:3fe47ad2$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > > >
> > > > Hvorfor vil du have kaliberen af? Kan man ikke luske skiven af uden
at
> > > > fjerne kaliberen?
> > >
> > > Selv om jeg afmonterer kaliberen kan skiven ikke komme fri ud over
> > hjulnavet
> > > pga.bremsesadlen.
> >
> > hmmm.. nogen der har billeder af golf III bremserne? for jeg har aldrig
> hørt
> > om en bil hvor det er nødvendigt at tage mere end kaliberen af for at
> skifte
> > skiven..
>
> Jeg tror det skyldes at den samme kaliber bruges til en massiv skive med
> relativt tykke bremsekoldser og så den jeg har en ventileret skive med
tynde
> klodser.
>
> Faktisk er det sådan at bremseklodserne ikke kan fjernes uden at afmontere
> bremsekaliberen. Dette gøres nemmest ved simpelthen at skrue kaliberen af
> gliderne. Dette er nemt og varer under ét minut for skruerne er pakket
fint
> i kobberfedt som ikke skylles bort.
>
> For at få selve skiven af navet er det nødvendigt at afmontere den del som
> bremsekaliberens glidere glider i. Ellers kan den ventilerede skive
> simpelthen ikke kantes ud over navet.
må se om jeg kan fange en golf 3 på værkstedet en dag.. for det er mig
ubegribeligt at noget andet end kaliberen skulle sidde ud over skiven...
samtlige biler jeg har lavet bremser på, har skiven siddet helt fri når
kaliberen er væk, lige til at trække af navet.
/Bo
--
<|=-=|> ICQ UIN: 14190557 <|=-=|>
Ræsende rundt på en 2benet KTM..
Kom og snak med i dfb chatten på quakenet
http://dfb.homeip.net/irc.htm