"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse
news:043stv0lu0lh72e36hvvj7v0hsrqju2ftf@4ax.com...
> Hej
>
> For et par uger siden var hustruen og jeg på vej til sommerhus for at
> holde en forlænget weekend. 35km fra målet begynder vores Fiat Brava
> 1.6SX at 3-takte lidt og trækker ret dårligt op ad bakker.
>
> Vi beslutter og for at køre videre og når frem uden de store
> dikkedarer. Dagen efter ved 10-tiden drøner vi ind til nærmeste by,
> hvor jeg får overtalt værkføreren til at kigge på bilen med det samme
> - det er fredag, og de holder julefrokost senere, så de er lidt
> pressede.
>
> Det tager en del længere tid end beregnet, og omkring klokken 16.00 er
> de færdige. De skiftede 2 indsprøjtningsdyser, som tilsyneladende var
> rustne og havde i øvrigt et computer på for at checke det hele
> igennem. Da vi kører derfra kører bilen fint, og det har kostet os
> 3500,-
>
> Et par dage senere er den dog gal. Problemet er nu, at den går uroligt
> i tomgang og svinger imellem 1000 og 3500 omdr. Da vi er hjemvendt til
> vores bopæl, ryger bilen afsted til den lokale Fiat-mekker, som dagen
> efter beretter, at der manglede et o-ring ved en af dyserne.
>
> Jeg spørger lidt ind til det hele, og værkføreren forklarer, at sådan
> en fætter ikke kan slides op eller bare ryge af. Den kan kun
> forsvinde, hvis motoren bliver skilt ad.
>
> Dette fremlægger jeg for mekanikeren, som skiftede dyserne et par dage
> tidligere, og han mener bestemt, at bilen slet ikke vil kunne køre,
> hvis der mangler en o-ring ved en af dyserne.
>
> Pt. diskuterer de to - autoriserede - Fiat forhandlere om, hvem der
> har ret. Der ligger en regning på 1100,-, som jeg selvfølgelig nok
> skal - starte med at - betale. Jeg ved, at forhandler 1, der skiftede
> dyser, var god ved mig mht. regning, da jeg nærmste kun har betalt for
> materialerne og så ½ time oven i, men jeg vil dog alligevel ikke
> betale for hans fejltagelser.
>
> Hvad mener I? Hvad kan jeg gøre i yderste instans, hvis forhandler 1
> stadig nægter?
>
> Mvh
> Bo Dudek
>
www.bodudek.dk
Hej
Har du prøvet at tale med FDM, om hvad deres holdning er.
Må jeg spørge om hvor meget bilen har kørt , nu hvor du har fået skiftet
indsprøjtningsdyser.?
Jeg fik min den 1. skiftet efter 40.000, og den 2. gik på vej hjem fra
ferie, da har bilen nu kørt 125.000 km.
Begge dyserne er gået efter at bilen har holdt stille. Den 2. der gik i
sommer, røg da vi lige havde tanket op
Leif Pedersen