Synsmanden får nok hjertestop nå han ser det.
Med venlig hilsen Kim
"Snusken" <mailto:snusken@REMOVETHISpc.nu> skrev i en meddelelse
"Re: VR6 igen igen"
> Nu er det vist blevet til R32, 3,2 L VR6 med dobbelt kobling. Mon den
> også kan puttes i en golf 1 ?
>
> mvh Eric
> ----------------------------->
>
> Claus Petersen wrote:
> > "Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev i en meddelelse
> > news:br2tj9$5j2$1@sunsite.dk...
> >
> >>Er der nogen som kan specifikationerne på en Golf VR6 og en Golf VR6
> >
> > Syncro.
> >
> >>Er den eneste forskel 4-hjulstræk ?
> >
> >
> > Nej Syncro var udstyret med en 2,9 L med 190 Hk, eneste forskel på den og
> > 2,8 L var 1 mm større boring (82mm), som så gav de 16 Hk ekstra.
> > Samme motor er iøvrigt brugt i Corrado VR6 modellerne.
> >
> >
> >>Bliver VR6 motoren stadigvæk produceret ?
> >
> >
> > Ja, den "gamle" 2,8 174 Hk bliver stadig solgt på de amerikanske markede i
> > Golf 4 og Jetta 4 (aka Bora).
> > I Europa har den fået 24V topstykke og nu 204 Hk og så bliver den kaldt V6.
> > Men det er stadig en 15 graders V motor med et topstykke.
> >
> >
> >>Jeg kender en rækkemotor og jeg kender også en V-motor men hvad er det
> >
> > lige
> >
> >>en VR er for en slags ? Kombineret V og Række ? Er det en stabil
> >>konstruktion ?
> >
> >
> > En VR er en V motor samlet under et topstykke så den ligner en række motor.
> > Fidusen var et man sparede bredde i forhold til f.eks Audi 2,8L V6 og længde
> > i forhold til en "ren" række 6'er f.eks BMW.
> > Så den kunne passe ned i en Golf III og Passat 31. Jeg har set adskillige
> > Golf II'er og en enkelt Polo 6N med VR6 motor.
> > Tilsyneladende er den meget stabil - har aldrig hørt om nogle generelle
> > svagheder.
> >
> > Og så lidt historie: Den var oprindeligt konstrueret som en 2,4L VR6 motor
> > med 24V topstykke, motoren skulle have 170Hk
> > Men problemer med køling af topstykket omkring de 2 midterste cylindre
> > skrinlagde projektet, da man skulle have en motor klar til introduktionen af
> > Golf III. Man skyndte sig så at konstruere en 12V motor med større
> > slagvolume som så endte med de 174Hk-
> > Jeg har faktisk set en af protoype 2,4 motorene på VW's motorfabrik i
> > Salzgitter.
> >
> >
> >>Nu vi er ved det hvordan er det med en V5 motor ? Med min smule kendskab
> >
> > til
> >
> >>motorer
> >>så mangler der en cylinder i at det kan være en V-motor ?
> >
> >
> > Næhh.. 3 cylindre den ene vej og 2 den anden vej - hvor svært kan det være ?
> > Har selv en, og det virker fortrinligt, den har dog en smule ubalance lige
> > over tomgangshastighed.
> > Men en dejlig rytmisk lyd når den får ens skalle. Og helt lydløs i tomgang
> > og ved "cruise" hastighed.
> >
> >
> > --
> > Mvh
> > Claus Peteresen
> >
http://vwfanatic.dk
> >
> >
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264
> >
> >
> >
>
>
-- Sendt via
http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)
-- Vis din bil frem på
http://www.bilgalleri.dk