Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:9bl109$k42$2@news.inet.tele.dk...
> "Fer" <fer@cool.dkNOSPAM> skrev i en meddelelse
> news:9bkoo6$7gq$1@sunsite.dk...
>
> > offroad egenskaberne er faktisk udemærket (den deler jo stel og
affejdring
> > med DT125)
> Nej den gør ikke. Det er kun motor, den deler med DT125R. Prøv lige at
> nærlæse specifikationerne om vandring og efterløb igen.
> ...........Naturligvis er TDR'en klart sjovest af de to på asfalt.
Er det ikke sådan at ur-TDR'eren er 250'eren?
250'eren opstod som en hybrid imellem en off-roader og en racer, derved
at man brugte motoren fra den tids RS 250: TZR250, til at lægge i et
semi-offroad stel for at få den ultimative fun-bike ud af det!
Jeg har kun lige prøvet at vende gaden på en TDR 250'er, men der er
ingen tvivl om at FUN, det er den
Samme må dække lillesøsteren TDR 125: Sjov at lege med på (alt andet end
motor og hovedvejs-) asfalt.
Derved at der findes andre velkvalificerede offroad-modeller, såvel som
semi-crossere i Yamaha's modelrække, er der vel ingen grund til at
skulle vurdere TDR'eren udi terræn-kvaliteter :-/
--
Armand.