Jebir <kronos@gotg.dk> skrev i en
news:SBiD6.47267$o4.3858157@news010.worldonline.dk...
> 'Da gruppe...
>
> Jeg regner med at ta' MC-Kort meget snart.
> Men jeg har ingen anelse om hvad jeg skal vælge som første maskine?
> En ting er dog sikkert; det skal ha' custom-looket. Ingen smarte små
> japanere til mig...
> Og det skal være i den BILLIGSTE ende, men selvf. stadig kvali... -
der er
> ikke så meget til overs som studerende
Bedste råd er at sigte lavt!
Sådan forstået at til en given pris, vil lort-faktoren (= alder og
forskruethed) være stigende med motorstørrelsen, hvorfor man bør købe
mindre og nyere for ikke at spænde ben for sig selv!
Dernæst:
Informer dig om hvad en given model koster at forsikre inden at du
tænker yderligere på den!
Motorcykelforsikrings-præmier er vanvittige og erfaring (anciennitet),
motor-størrelse samt mc-type er væsentlige faktorer!
> Nogen der kan anbefale noget? Nogen cykler jeg skal holde mig fra,
eller
> nogen der ville være gode at "få fat i"?
Jeg er meeget skeptisk over hvad der vil ske med brugtpriserne på
costum-modeller inden for de nærmeste 5 år!
I løbet af et par år er mc- bestanden steget med 50% af hvad den
overhovedet har været oppe på siden at bilen i 60'erne begyndte at
overtage jobbet som billigt køretøj, og denne tilgang må formodes i
betragtelig del at bestå af middelaldrende personer der har fuldført en
gammel drøm.
Eftersom en meget stor del deraf må påregnes at være costum
købere/ejere, vil markede kunne knække totalt hvis (når?) en stor del af
dem om føje år finder at motorcyklen indefryser for stor værdi i forhold
til den faldende (fraværende?) brug, og næsten samtidig sætter modellen
til salg :-/
Hvis man ikke er til alle "plastic-missilerne", vil jeg defor anbefale
at gen-overveje en alm. traditionel motorcykel istedet for en costum!
--
Armand.
(med en informativ mc-spåkugle, hvis duelighed først påvises om fem års
tid)