|
 | VF750S Knastaksler hjæææælp Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 18-04-01 13:38 |
|
Efterhånden godt vant med at få kvalificeret hjælp her på NG, tøver
jeg ikke med at spørge om:
Er knastakslerne på Honda i årgangene 81-85 / vf750s, vf750c, vf750f,
ens?
Det vil nok gøre det ulige lettere at finde et par rimelige knaster
(og nikketøj) hvis det var tilfældet.
Venlig hilsen - Arne - VF 750 S, der ikke bliver kørt lige nu
| |
Arne Lorenzen (18-04-2001)
 | Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 18-04-01 14:13 |
|
"Arne Lorenzen" <aclo@mail.dkx> skrev i en meddelelse
news:9bk1qo$bvi$1@news.inet.tele.dk...
> Efterhånden godt vant med at få kvalificeret hjælp her på NG, tøver
> jeg ikke med at spørge om:
> Er knastakslerne på Honda i årgangene 81-85 / vf750s, vf750c,
vf750f,
> ens?
snip...........
Ja de er, hehe..........(undskyld ulejligheden)
Snakkede lige med min mekaniker, de passer sammen alle , bortset fra
at Ferens knaster er lidt bredere, (større effekt). Så hvis der skulle
være nogen derude der ligger inde med de nævnte stumper, vil jeg da
være ønskeløs lykkelig hvis jeg kunne score dem.
Hilsen - Arne
| |
Armand (18-04-2001)
 | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-04-01 19:48 |
|
Arne Lorenzen <aclo@mail.dkx> skrev i en
news:9bk1qo$bvi$1@news.inet.tele.dk...
> Efterhånden godt vant med at få kvalificeret hjælp her på NG, tøver
> jeg ikke med at spørge om:
> Er knastakslerne på Honda i årgangene 81-85 / vf750s, vf750c, vf750f,
> ens?
Ang. årgangene er de ikke ens, derved at man modficerede á flere omgange
for at få lortet til at holde. Nyeste (type) knastaksler vil derfor
under alle omstændigheder være at foretrække, eftersom de tidligere er
de "opgivne"
--
Armand.
| |
Arne Lorenzen (19-04-2001)
 | Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 19-04-01 07:32 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:9bkocr$2afa$11@news.cybercity.dk...
snip........
Nyeste (type) knastaksler vil derfor under alle omstændigheder være at
foretrække, eftersom de tidligere er
> de "opgivne"
> Armand.
Hvor langt op i årgangene vil man kunne gå, før de ikke passer mere?
Og hvad gjorde man egentligt for at forbedre dem, da jeg efterhånden
har hørt rigtig mange forklaringer på problemerne. ( manglende
olietilstrømning, svag oliepumpe, skævslidning pgra gaffelvippearme,
ringe overfladehærdning, forkert stigning på knasten, og måske flere
jeg ikke lige husker)
| |
 Jes Vestervang (19-04-2001)
 | Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 19-04-01 17:22 |
|
Arne Lorenzen wrote:
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:9bkocr$2afa$11@news.cybercity.dk...
> snip........
> Nyeste (type) knastaksler vil derfor under alle omstændigheder være at
> foretrække, eftersom de tidligere er
> > de "opgivne"
> > Armand.
>
> Hvor langt op i årgangene vil man kunne gå, før de ikke passer mere?
> Og hvad gjorde man egentligt for at forbedre dem, da jeg efterhånden
> har hørt rigtig mange forklaringer på problemerne. ( manglende
> olietilstrømning, svag oliepumpe, skævslidning pgra gaffelvippearme,
> ringe overfladehærdning, forkert stigning på knasten, og måske flere
> jeg ikke lige husker)
>
Tjaeh, jeg har hørt at det er noget med tykkelsen på nogle olierør, der gør
at trykket bliver for lavt.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER
| |
Dan Dethlefsen (18-04-2001)
 | Kommentar Fra : Dan Dethlefsen |
Dato : 18-04-01 21:24 |
|
Arne Lorenzen <aclo@mail.dkx> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bk1qo$bvi$1@news.inet.tele.dk...
> Efterhånden godt vant med at få kvalificeret hjælp her på NG, tøver
> jeg ikke med at spørge om:
> Er knastakslerne på Honda i årgangene 81-85 / vf750s, vf750c, vf750f,
> ens?
> Det vil nok gøre det ulige lettere at finde et par rimelige knaster
> (og nikketøj) hvis det var tilfældet.
>
> Venlig hilsen - Arne - VF 750 S, der ikke bliver kørt lige nu
>
>
Jo vidt jeg husker skal der også skiftes et/eller flere af de olierør
(ligger uden på motoren) der anvendes til smøring af knasterne, for at nye
knaster skal hvade en mulighed for at overleve mere end 20.000 km.
Honda`s VF modellerne fra begyndelse af 80`erne er nok de modeller der har
givet Honda det største "tilbageslag" på ry`et som Japan`s bedste mc
producent :>)
Dan
| |
classicv4norway (22-09-2002)
 | Kommentar Fra : classicv4norway |
Dato : 22-09-02 22:16 |
|
Det var ikke kamakslene som var hovedproblemet, men oljeforsyningen til
toppene.
Dette lar seg løse, om kamakslene ikke er defekt. ( Oil.mod)
Det er også viktig å bruke spesialverktøy ved justering av ventilklaring
på de første modeller,
da toppene ikke var linjeboret.
Kamakslene har ikke likt delenummer fra 1982 til 83. Og etter det jeg
vet så ble VF750S solgt i Danmark
frem til 1986. Dette er imidlertid sykler som var 83 modeller ( SD )
etter det jeg vet.
Slik var det i Norge også.
Les mer på : http://privat.bluezone.no/kabbe
Svein
"Dan Dethlefsen" skrev d. 18-04-01 21:24 dette indlæg :
>
> Arne Lorenzen <aclo@mail.dkx> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:9bk1qo$bvi$1@news.inet.tele.dk...
> > Efterhånden godt vant med at få kvalificeret hjælp her på NG, tøver
> > jeg ikke med at spørge om:
> > Er knastakslerne på Honda i årgangene 81-85 / vf750s, vf750c,
vf750f,
> > ens?
> > Det vil nok gøre det ulige lettere at finde et par rimelige knaster
> > (og nikketøj) hvis det var tilfældet.
> >
> > Venlig hilsen - Arne - VF 750 S, der ikke bliver kørt lige nu
> >
> >
>
> Jo vidt jeg husker skal der også skiftes et/eller flere af de olierør
> (ligger uden på motoren) der anvendes til smøring af knasterne, for at
nye
> knaster skal hvade en mulighed for at overleve mere end 20.000 km.
> Honda`s VF modellerne fra begyndelse af 80`erne er nok de modeller der
har
> givet Honda det største "tilbageslag" på ry`et som Japan`s bedste mc
> producent :>)
>
> Dan
>
>
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
 Richard Pade (22-09-2002)
 | Kommentar Fra : Richard Pade |
Dato : 22-09-02 22:48 |
|
classicv4norway wrote:
> Det var ikke kamakslene som var hovedproblemet, men oljeforsyningen til
> toppene.
> Dette lar seg løse, om kamakslene ikke er defekt. ( Oil.mod)
Se også mit indlæg fra -5 min. Forsyningen blev forbedre på
'84-modellerne
og frem. Men man bør dog stadig være omhyggelig med motoren - ikke knibe
vemtilafstanden og undgå at lade motoren trække under 4-5kRPM.
> Kamakslene har ikke likt delenummer fra 1982 til 83. Og etter det jeg
> vet så ble VF750S solgt i Danmark
> frem til 1986. Dette er imidlertid sykler som var 83 modeller ( SD )
> etter det jeg vet.
De VF750S, der blev solgt i DK og indregistreret i 1986, var den sidste
-
dvs. SE-modellen der blev lavet i 1985, motornr. starter med 230. Det
var
efter al sandsynlighed et restparti fra enten Frankrig - hvor jeg har
set
modellen annonceret brugt her i sommer - eller Schweiz, i det mindste
går
SE/85-modellen blandt Honda-forhandlere som schweizer-modellen. I D, UK
og S er VF750S ihvertfald ikke officielt importeret efter 1983.
Misforståelsen med, at det var 1983-modeller, der blev solgt i DK i
1985-85
skyldes formentlig, at Honda ikke har nogen som helst optegnelse om en
750-udgave af VF750S eller V45 Sabre efter 1983 - kun den amerikanske
700cc-udgave, der kørte i 1984-85. Men min/vores SE/85-modeller har
samme
flerfarvede bemaling som de amerikanske 700cc og 1100cc-udgaver, sort
udstødning og lydpotte samt alm. styr og runde instrumenter.
> Slik var det i Norge også.
Men altså alligevel ikke i DK.
Richard Pade
'85 VF750S Veffer Dancer
'89 GB500 Clubman Another Nordic GreyBeard
| |
  Richard Pade (23-09-2002)
 | Kommentar Fra : Richard Pade |
Dato : 23-09-02 17:43 |
|
Ooops, fejl: Hondas årgangskode i 1985 hed F, ikke E som jeg skrev
herunder.
Den omtalte 1985-model hed derfor VF750S-F, ikke S-E/SE som jeg skrev.
Beklager.
Richard
Richard Pade wrote:
>
> classicv4norway wrote:
> > Det var ikke kamakslene som var hovedproblemet, men oljeforsyningen til
> > toppene.
> > Dette lar seg løse, om kamakslene ikke er defekt. ( Oil.mod)
>
> Se også mit indlæg fra -5 min. Forsyningen blev forbedre på
> '84-modellerne
> og frem. Men man bør dog stadig være omhyggelig med motoren - ikke knibe
> vemtilafstanden og undgå at lade motoren trække under 4-5kRPM.
>
> > Kamakslene har ikke likt delenummer fra 1982 til 83. Og etter det jeg
> > vet så ble VF750S solgt i Danmark
> > frem til 1986. Dette er imidlertid sykler som var 83 modeller ( SD )
> > etter det jeg vet.
>
> De VF750S, der blev solgt i DK og indregistreret i 1986, var den sidste
> -
> dvs. SE-modellen der blev lavet i 1985, motornr. starter med 230. Det
> var
> efter al sandsynlighed et restparti fra enten Frankrig - hvor jeg har
> set
> modellen annonceret brugt her i sommer - eller Schweiz, i det mindste
> går
> SE/85-modellen blandt Honda-forhandlere som schweizer-modellen. I D, UK
> og S er VF750S ihvertfald ikke officielt importeret efter 1983.
>
> Misforståelsen med, at det var 1983-modeller, der blev solgt i DK i
> 1985-85
> skyldes formentlig, at Honda ikke har nogen som helst optegnelse om en
> 750-udgave af VF750S eller V45 Sabre efter 1983 - kun den amerikanske
> 700cc-udgave, der kørte i 1984-85. Men min/vores SE/85-modeller har
> samme
> flerfarvede bemaling som de amerikanske 700cc og 1100cc-udgaver, sort
> udstødning og lydpotte samt alm. styr og runde instrumenter.
>
> > Slik var det i Norge også.
>
> Men altså alligevel ikke i DK.
>
> Richard Pade
> '85 VF750S Veffer Dancer
> '89 GB500 Clubman Another Nordic GreyBeard
| |
 Arne Lorenzen (23-09-2002)
 | Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 23-09-02 18:51 |
|
"classicv4norway" <classicv4norway.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:ghqj9.17650$Qk5.817381@news010.worldonline.dk...
> Det var ikke kamakslene som var hovedproblemet, men oljeforsyningen til
snip
> "Dan Dethlefsen" skrev d. 18-04-01 21:24 dette indlæg :
> > Arne Lorenzen <aclo@mail.dkx> skrev i en
> > nyhedsmeddelelse:9bk1qo$bvi$1@news.inet.tele.dk...
> > > Efterhånden godt vant med at få kvalificeret hjælp her på NG, tøver
> > > jeg ikke med at spørge om:
> > > Er knastakslerne på Honda i
snip
Hmmm..
Tråden er jo ve´å´være halvgammel
Læg lige mærke til hvornår Dan svarede,
men det kan selvfølgelig aldrig skade, at få no´et mer at vide om de "#¤%&/" tidlige VFHondacykler
--
Mvh - Arne Lorenzen mctws98 No.36
Ik´noed dmcn No. endnu.
Tidligere VF750S - nu fzs600
icq#: 163704954
| |
|
|