"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bqnqk5$2494pp$1@ID-144871.news.uni-berlin.de...
> En anden teori kunne være at sensoren skal kunne "se" tandkransen for at
den
> indikeres ok - du har jo bare holde den i luften ?
>
Jep. Og controlleren skal også registrere samtidig bevægelse fra alle fire
hjul over en længere strækning inden den slukker lampen og aktivere ABS
igen.
Monter du bare den nye ABS føler, og kør en lille tur inden 500 meter skulle
den gerne slukke lampen (ellers er der noget galt).
Det samme sker når man har bilen på rullefelt, der meldes fejl fordi det ene
sæt hjul holder stille, men efter lidt kørsel går lampen ud igen.
I værste fald først efter næste gang tændingen har været afbrudt.
Kan også opstå hvis man på en sneglat vej laver meget hjulspin "binnng" fejl
på ABS. Men det går over igen efter lidt kørsel.
I alle tilfælde vil der dog stadig været logget en fejl i fejllageret, men
den har ingen betydning/indflydelse på ABS funktionen og kan nulstilles
næste gang bilen er på værksted (eller nulstille med Vag-Com). Jeg er ikke
klar over om fejlen slettes ved afmontering af strømmen på batteriet.
--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264