/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Skift af foring.
Fra : Jesper Meincke


Dato : 04-12-03 08:38

Hvad kræves der for at skifte en foring i en 1cyl, 4takter. Jeg har
påtænkt en kubikforøgelse fra 600-660ccm. Jeg køber et komplet bigbore kit.


 
 
Armand (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-12-03 14:52


"Jesper Meincke" <nospamJMH@danfoss.com> skrev i en meddelelse
news:bqmo8f$lhu$1@abbeden.bunk.cc...
> Hvad kræves der for at skifte en foring i en 1cyl, 4takter. Jeg har
> påtænkt en kubikforøgelse fra 600-660ccm. Jeg køber et komplet bigbore
kit.
>



Armand (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-12-03 15:06


"Jesper Meincke" <nospamJMH@danfoss.com> skrev i en meddelelse
news:bqmo8f$lhu$1@abbeden.bunk.cc...
> Hvad kræves der for at skifte en foring i en 1cyl, 4takter. Jeg har
> påtænkt en kubikforøgelse fra 600-660ccm. Jeg køber et komplet bigbore

Øheeh :-/

Jeg går ud fra at det drejer sig om en Yamaha XT-motor (som også findes i
SRX 6 hhv. SZR 660, og for at spare sig for en eller simpel udregning, så er
det enkelt at læse på disses spec's:
De har samme slaglængde, og hvor 600'eren har en boring på 95mm har 660'eren
100mm. Med andre ord så skal cylinderen bores 5mm op og mon ikke at den
originale foring kan klare dét :-/
Hvis det omtalte big bore kit er så komplet som du skriver følger der
velsagtens en større foring med hvis det er nødvendigt :-/

Noget andet er at der burde være rigeligt med ophugsstumper at finde, især
syd for grænsen, og et 660-cylinderkit skulle kunne glide på 600-motoren.
prisen for et sådant ligger velsagtens meget nær hvad et big-bore kit
koster, og så sparer man sig ulejligheden med opboringen samt en given
udskiftning af foringen!

Noget helt tredie er at det næppe kan svare sig, derved at der kun er
fønøjelsesværdi ved en sådan opgradering, pengene er spildt, derved at
modellen næppe kan sælges dyrere p.g.a. opboringen. Faktisk kan man risikere
at køberpotentialet indskrænkes gevaldigt derved at dem der vil have en
(komplet) 660'er køber en sådan, mens dem der sigter mod en 600'er vil
frygte den opborede motors tilstand
Hvis du vurderer hvad det vil koste dig netto at lave en byttehandel med en
660'er idag og efterfølgende sælger om to år, og sætter det op imod hvad du
bruger på big-bore kittet (alt incl.) og efterfølgende sælger om to år, så
tror jeg at regnestykker går nær op - Og hvorfor så køre rundt på en gammel
"pumpet" 600 i mellemtiden!?

--
Armand.



Jens Jacob Bager Jen~ (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 06-12-03 09:48

> Jeg går ud fra at det drejer sig om en Yamaha XT-motor (som også
> findes i SRX 6 hhv. SZR 660, og for at spare sig for en eller simpel
> udregning, så er det enkelt at læse på disses spec's:

Øhh en XT 660 er vandkølet! Der røg den idé. Du plejer da ellers nok at have
styr på modellerne Kim? Hvad går der galt? Igår påstid du en GPZ500'er havde
styrkåbe? Er det juleforkosterne der tager på dig?

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
Træt af spam -> nospam.dkfritidmotorcykel.dk



Armand (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-12-03 10:27


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:dFgAb.263$Mh.36@news.get2net.dk...
> > Jeg går ud fra at det drejer sig om en Yamaha XT-motor (som også
> > findes i SRX 6 hhv. SZR 660, og for at spare sig for en eller simpel
> > udregning, så er det enkelt at læse på disses spec's:
>
> Øhh en XT 660 er vandkølet! Der røg den idé. Du plejer da ellers nok at
have
> styr på modellerne Kim? Hvad går der galt? Igår påstid du en GPZ500'er
havde
> styrkåbe? Er det juleforkosterne der tager på dig?

Et eller andet er det galt, for jeg har overhovedet ike tænkt den detalje
med vandkølingen
Anyhow, selvom der ikke lige er mulighed for at bruge ophugs-stumper (og
dog: Mon ikke at 660'erens vandpumpe er rimeligt bolt-on-agtig?), så er det
da et udemærket eksempel på hvor stor en mer-boring der skal til på en
et-cylindret 600'er.
Problemet underbygger til gengæld kraftigt min påstand om at men IKKE får
sig en 660'er ved at bruge penge på et big-bore kit :-| At købe en komplet
ophugs-660'er er til gængæld stadig en mulighed, og vil ved en fremtidig
salgs-situation virke mere regulært i køberes øjne!!

Det er sgu' for letkøbt at åle mig for dén med kåben, bare fordi du er gået
hen og blevet GPZ500 specialist det sidste års tid!

--
Armand.
(der ikke er umulig at belære om noget)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177600
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409240
Brugere : 218889

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste