"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:egdpsv8u9mkr1dlnr5vjd9v3qdosdh9l20@4ax.com...
> "Rune (Bandit600RR)" <RURremovethis@tele2adsl.dk> skrev i en
> meddelelse news:kb6zb.1157$Qg7.753@news.get2net.dk...
>
Jeg vender først tilbage til subj. nu, da oplysningerne var
førstehåndsreferater som jeg først nu har fået læst med egne øjen !
> > > Det drejer sig om modellerne Z750(med dobbelt-udstødningerne)........
> >
> > Har Z750 ikke kun en udstødning?
Jup!
En dejlig stor "endurance"-skorsten, som jeg(!) foretrækker dem!
Forøvrigt er Z750'eren et par ? billigere end såvel Fazer som Hornet!
> > > .............. Hornet 600 (70 hk!)
>
> Øh what-what,du er sikker på at du ikke forveksler...........
Ang. Hornet'en, så har den tidligere været nævnt som værende droslet til 70
HK i den nye udgave, hvilket jeg refererede til; men ikke desto mindre er
det (som også af mig antydet i pågældende streng) 70 KW at den yder!!
> > > ......... og den nøgne Fazer 600!
Det viste sig så a være den kåbe-beklædte Fazer, som jeg forøvrigt finder
absolut kedelig og Diversion-lignende - Pludselig ser den gamle slet ikke
så mal-designet ud længere
Anyhow:
Fazeren får stryg for at være for arigt ydende til klassens (angivelige)
brug; men umiddelbart synes jeg at det kan bero på en subjektiv
fejlopfattelse fra testernes side, som yderligere understøttes af de tørre
effektkurver: Umiddelbart er Fazeren hurtigere ude af hullet end Hornet'en
ved
topgears-acceleration fra 50 km/t (Honda'en er dog den langsomste af de fem
i
dén diciplin, trods det at dens effektforløb i år er modificeret til det
mere moderate!), og kun lige et par decimaler langsommere fra 100' og op!
Eftersom at PS angiver omdrejningerne ved topspeed, er det enkelt at regne
tilbage og sammenligne forhåndenværende effekt ved givne hastigheder, og en
hurtig sådan viser at Fazeren ihvertfald har akkurat ligeså meget at gøre
det med ved 120 km/t, som SV'eren (som er den 5. og hidtil unævnte
kombattant) :-|
Og endelig et kort referat fra MOTORRAD's særudgave: Testsamling 2004:
Under "hvordan og hvorledes der testes", trækkes et par yderpunkter blandt
test-diciplinerne frem og her er Fazer 600 nævnt som ubestridt bedst
bremsende, ovenikøbet "uden snydebrug af klistrede dæk"!!
--
Armand.
(der ser frem til at den gamle Fazer falder en tand mere i brugtpris efter
en upgrade er kommet på markedet)