Hej igen..
Takker for alle svarene. Nu skal jeg bare lige ha´ skaffet reservedelene og
ha´ fundet værktøjet frem. Har heldigvis adgang til en kørebanelift. Vil
lade konen lave "koblingsmotion" på liften med motoren startet, mens jeg
kontrollerer hardyskiver og eventuelle centerlejer. Håber jeg får hende til,
at forstå, at hun ikke skal slippe koblingen helt
Hej-hej
Ove
"Geely Motor" <sale@geely.dk> skrev i en meddelelse
news:3fca1937$0$69898$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej allesammen
>
> Har lige været i Stuttgart og købe en Mercedes Benz W124 200D årg. 91 med
> 175000 km. Er godt tilfreds med købet bortset fra at den "hopper" under
> acceleration.
>
> Den tidligere ejer arbejder på Mercedes fabrikken og han sagde at
hopperiet
> skyldtes et fejljusteret speederkabel. Jeg er selv uddannet mekaniker, så
> den hoppede jeg selvfølgelig ikke på. Tror nærmere det er et eller andet
> sted i transmissionen. Den rusker lidt i koblingen, så min mistanke faldt
> først på et defekt motor/gearkasse ophæng men det fejler heller ikke
noget.
>
> Umiddelbart virker det som om det er en eller anden form for
> "transmissionsfrigang" som får accelerationen til at virke stødende og
> hoppende. Alle ophæng, bagtøj, kardan, krone/spidshjul/lejer, virker efter
> min bedste overbevisning upåklageligt.
>
> Er der nogen Mercedes-folk som har erfaring med det fænomen ?
>
> Med venlig hilsen
>
> Ove
>
>