In article <3fc38b55$0$27467$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Freddy O.
Christensen says...
> Værre. Varm luft fylder mere og indeholder derfor mindre ilt pr ccm. Dvs. at
> er den fed nu bliver det værre til foråret. Samtidigt fordamper benzinen
> bedre når det er varmt.
>
> Sjovt nok har jeg aldrig kunnet mærke forskel fra sommer til vinter. Kun
> hvis motoren er meget varm taber den lidt effekt.
>
>
Benzinen bliver også koldere, og massefylden stiger p.gr.a.
sammentrækningen. Derved suger man en større vægtmængde benzin ind
sammen med kold luft, der også vejer mere, og derfor indeholder større
vægtmængde ilt.
Det burde gå lige op, dog med den ene forskel at benzinen fordamper
bedre når det er varmt, og dermed gerne skulle give en mere homogen
blanding.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!