On Sun, 23 Nov 2003 23:30:02 +0100, "Kristian Marquard Knudsen"
<knuden@tdcadsl.dk> wrote:
>Tja, nu da Alfa´en jo er afgået ved døden skal jeg bruge et andet køretøj.
>Som beskrevet noget længere er valget faldet på en stationcar og en
>dielsel-model grundet familiens størrelse og kørselsbehov.
>Jeg sidder og kigger på priser og igen er priserne i DK jo bare ikke sjove.
>Jeg vil helst have en Passat Variant med min. 110 hk. De er dyre.... Jeg har
>kigget lidt på Mondeo´en, altså den nye.
>Jeg sidder derfor og kigger på de tyske sider. Der er mange til salg og
>udvalget ser fint ud. Jeg læser på bilpriser og hos FDM at man skal passe
>meget på og det kan blive en grim oplevelse osv., osv....altså mht. import.
>Men sig mig, er det så svært. Jeg SKAL ikke bruge en bil nu og her. Jeg kan
>låne en i firmaet forhåbentlig julen over og derfor behøver jeg ikke
>forhaste mig.
>Som jeg ser det skal jeg vel "bare" bruge en mekaniker eller lign., som jeg
>kan tage med til f. eks. Tyskland. Alternativt en søsterorganisation til
>FDM, til at kontrollere bilen inden afgang (jeg kan ikke....) i Tyskland.
>Derefter skal kursen sættes mod DK og betale depositum og køre til endelig
>toldsyn...??
>Jeg er klar over at der er en del papirer mv., men er det ikke i store træk
>det..??
>Som jeg ser det, vil jeg kunne købe en bil som koster noget nær det samme
>som bilerne er udbudt til herhjemme, men ved import er de spækket med alt
>det udstyr som koster kassen herhjemme.... Er det helt skævt..??
Start med at finde ud af bilernes afgiftsniveua hos T&S. Dét gøres ved
at rekvirere nogle Kfz-Briefe på forskellige aktuelle biler
(forskellig årgange) og indsende dém til T&S sammen med denne
formular:
www.erhverv.toldskat.dk/blanketter/21009.pdf
Med dé vurderinger i baglommen har du et godt grundlag for den videre
søgning således, at du kan slå til, når tilbudet er der og ikke først
skal til at rekvirere vurderingerne. Dét tager nemlig for lang tid, så
bilerne er væk...
/Mogens