On Fri, 21 Nov 2003 16:41:02 +0100, <Jan W Nielsen> wrote:
>> Det er godtnok vildt... så "lidt" den er faldet i pris (det gælder alle 306
>HDI'er)
>
>HDI´ere, TDi´ere osv afskriver alt for lidt, IMO - og jeg kan kun se det som en
>konsekvens af, at der kommer så mange flere pendlere i disse år, og at en del af
>disse ikke har penge til en ny dieselbil, der jo koster klejnerne, og at mange
>tror, en diesel holder forever..
>
>--
Er du blevet underlig i hovedet?
Hvad er der lige galt i, at en bil afskriver for lidt? Eneste fejl jeg
kan få øje på er, at du ikke er ejer af én, eller ønsker at købe en
brugt.
Hvad foranlediger dig til at tro, at en diesel ikke holder forever?
Det er uanset motortype et spørgsmål om, hvordan tingene bliver
behandlet. Hvis motorer (uanset type) bliver brugt til det formål de
oprindeligt var tiltænkt, så er min påstand, at de holder, om ikke
forever, så i hvert fald den første ½ million km.
I min verden er formål til hvilket motorerne ikke var tiltænkt bl.a.
tuning under enhver form, overdrejning, manglende opvarmning,
manglende olie/filter service.
Sagt med andre ord:
Hvis en chauffør søger ansættelse i min virtuelle vognmandsforretning,
skal han kunne dokumentere at der er tillagt enhver regning på service
et ekstra beløb for at rense og smøre bagbremserne, fordi de ellers
ville være groet sammen.
En motors levetid afhænger i høj grad også af kørestil, og netop
kørestil er noget der ændres ved overgang til dieseldrift. Spørg bare
dem som har prøvet.
Venlig hilsen
Folmer
>
>
>
>
>
>