|
 | Kadett problem? Fra : Carsten Pedersen |
Dato : 11-11-03 17:52 |
|
Min bekendte købte jo så den her Kadett 1,3 fra 1990, som iøvrigt ser rigtig
pæn ud.
Den har dog det problem, at den skal stå og varme lidt op inden man kører.
Hvis man starter bilen med kold motor, og kører med det samme, dør den ret
hurtigt.
Er det problemer med Automatchoker, eller Kaburator??
Carsten Pedersen
| |
Fam. Olsen (11-11-2003)
 | Kommentar Fra : Fam. Olsen |
Dato : 11-11-03 19:50 |
|
"Carsten Pedersen" <carsten-trashNOSPAM@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:3fb11395$0$9778$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Min bekendte købte jo så den her Kadett 1,3 fra 1990, som iøvrigt ser
rigtig
> pæn ud.
> Den har dog det problem, at den skal stå og varme lidt op inden man kører.
> Hvis man starter bilen med kold motor, og kører med det samme, dør den ret
> hurtigt.
> Er det problemer med Automatchoker, eller Kaburator??
>
> Carsten Pedersen
Tja hvis den kører fint, når den er varm så er det chokeren. Jeg vil tro det
er tvangsåbningen af chokerspjældet der er for lille.
MVH Niels
| |
Niels Kristian Jense~ (12-11-2003)
 | Kommentar Fra : Niels Kristian Jense~ |
Dato : 12-11-03 10:53 |
|
"Carsten Pedersen" <carsten-trashNOSPAM@webspeed.dk> wrote in message news:<3fb11395$0$9778$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> Min bekendte købte jo så den her Kadett 1,3 fra 1990, som iøvrigt ser rigtig
> pæn ud.
> Den har dog det problem, at den skal stå og varme lidt op inden man kører.
> Hvis man starter bilen med kold motor, og kører med det samme, dør den ret
> hurtigt.
> Er det problemer med Automatchoker, eller Kaburator??
Et klassisk Kadett problem. Check huset med bimetal-fjederen (har to
tynde kølevandsslanger samt en ledning).
Fjederen sidder limet fast i huset, og den lim bliver dårlig. Lim
fjederen fast igen (blå locktite f.eks.)
Sæt huset på igen. Varm motor op til normal driftstemp og check at
spjældet er 100% åbent (lodret). Det kan ske at du skal fifle lidt med
husets stilling for at få perfekt opvarmningsforløb.
Mvh. NKJensen (Kadett 1.6SV 1989 '90 model)
| |
|
|