Armand skrev i meddelelsen <9besgp$2m4d$4@news.cybercity.dk>...
>
>Lars Ebdrup <lebdrup@worldonline.dk> skrev i en
>news:7qyC6.43588$o4.3348053@news010.worldonline.dk...
>>
>> Jeg har en XT600 som opfører sig en anelse træls!!
>> ................når den bliver varm har den svært ved at tage
>> gassen, hvis man pludselig vrider på håndtaget. Faktisk kan en hurtigt
>> vrid på rullen ved lave omdrejninger, få motoren til at sætte helt
>ud!!.
>> Når den er varm har den iøvrigt svært ved at komme over 5000
>> omdrejninger, uden at lave masser af udsættere.
>
>I går cykledes forårsklassikeren "Paris - Rubaix", og med frygt for
>atter at skulle flames for arrogance, vil jeg tro at dine symptomer
>skyldes den
>danske motorcykel-forårsklassiker: Kondensvand i karburatoren!
>
>Alle de nævnte situationer er ved tung gashånd hvor en begyndende
>vand-opbygning i svømmerhuset vil blive suget op og blokerer hoved-dysen
>(en vanddråbe i bensin er fed som en klump silikone!).
>Kan det passe at du forinden at problemet meldte sig har været på
>reservetank!? I tanken kondenseres der med tiden (og ofte i løbet af
>vinterens opstaldning) vand i tanken. Dette lægger sig p.g.a. vægtfylden
>nederst i tanken og lukkes derefter ned i svømmerhuset når man ved
>førstkommende lejlighed åbner for reservetanken, som i princippet blot
>er at bensinhanen suger helt nede i tankens bund!
>
>Prøv det simple job at løsne bundskruen på XT 600-karburatorernes
>fælles svømmerhus og få alt indhold skyllet ud.
>For Ahaa-oplevelsens(TM) skyld kan du ved hjælp af en (den monterede?)
>slange tappe indholdet over i et rent syltetøjsglas (der IKKE må gå til
>genbrug bagefter!) og med egne øjne se den fede vandklump der måtte
>forekomme!
>
>ER der vand, vil det være klogt at give modellen en solid gang
>karburatorsprit ved førstkommende optankning, således at en rest af
>kondensvand bliver opløst og ikke ligger på lur i bunden til næste gang
>at du kommer på "reserve"!
>Er der ingen vand; men en masse snavs, kan dette godt have været årsagen
>istedet, hvilket du snarligt finder ud af ved efterfølgende opstart!
>
>På DMC's hjemmeside er der under siden: "FAQ", en grundig gennemgang af
>proceduren ved vinteropstaldning, og herunder en nøje forklaring af
>kondens-problematikken!
>Læs evt denne, samt tag om nødvendigt ved lære til næste vinters
>opstaldning!
>
>Link:
>
www.dmc-org.dk -> faq-"knappen" findes ude i venstre side!
Men uanset alle Armand's fremragende forslag vedr. karburatoris,
så er konklutionen (efter min mening) at din motor kører for magert
(får for lidt benzin i forhold til luft) når den er blevet varm.
Prøv evt. at aktivere chokeren når du har problemet. Forsvinder problemet
er det karbureringen, forsvinder det ikke, er det med al sansynlighed
karburatoris.
(Det kan choker-trix'et nemlig ikke kurrere)
--
Peter Sindrup
(remove dot com in E-mail address for reply)
>--
>Armand.
>
>
>
>