/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Burgess med Rossi til Yamaha.
Fra : John Jensen


Dato : 20-11-03 13:16

Iflg. crash.net er det "utænkelige" sket, Jeremy Burgess forlader HRC efter
21 år, og tager 3 af de øvrige
mekanikere fra teamet med sig til Yamaha, dvs. 4 ud af 6 team medlemmer +
Rossi forlader HRC's vinder
team, det kommer sku' til at gøre ondt at skulle genbesætte ...

/ John



 
 
MKS - 74 (20-11-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 20-11-03 17:38

On Thu, 20 Nov 2003 13:16:06 +0100, "John Jensen"
<John@nospamJensen.tdcadsl.dk> wrote:

>Iflg. crash.net er det "utænkelige" sket, Jeremy Burgess forlader HRC efter
>21 år

Mmmm,men så er det vel også på tide

>, og tager 3 af de øvrige
>mekanikere fra teamet med sig til Yamaha, dvs. 4 ud af 6 team medlemmer +
>Rossi forlader HRC's vinder
>team,

Rotterne forlader den synkende skude ?!? ,der snakkes lidt om at
Respol også kunne tænkes at trække sine sponsorpenge ud,hvis ikke
Barros kommer ombord,det ser åbenbart lidt mudret ud lige nu.Derefter
måske dannelse af et rent HRC-team i klassiske Honda-racing farver
(rød-hvid-blå),det kunne da være sjov også...

> det kommer sku' til at gøre ondt at skulle genbesætte ...

Jepper,det bliver ikke nemt og den input han kan give til udviklingen
af M1/M2'eren vil også være stor.Fronterne er da også trukket op med
Honda der sagde nej til at lade Rossi teste før 1 Jan - "Krigen" er
startet...


--
-Michael

Rune \(Bandit600R\) (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600R\)


Dato : 20-11-03 17:58

> Jepper,det bliver ikke nemt og den input han kan give til udviklingen
> af M1/M2'eren vil også være stor.Fronterne er da også trukket op med
> Honda der sagde nej til at lade Rossi teste før 1 Jan - "Krigen" er
> startet...

Der er bare så pokkers lang tid til d. 18 april
--
Best regards Rune (bandit600R)
http://bandit600R.netfirms.com
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=7



D@n Dethlefsen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 20-11-03 19:04

MKS - 74 wrote:
> On Thu, 20 Nov 2003 13:16:06 +0100, "John Jensen"
> <John@nospamJensen.tdcadsl.dk> wrote:
>
>> Iflg. crash.net er det "utænkelige" sket, Jeremy Burgess forlader
>> HRC efter 21 år
>
Måske lidt efter mottotet: Never change a winning team (udover cyklen of
course)
Burgess må jo tro på både Rossi & Yamaha eller han er måske træt af Honda`s
"metoder" i denne sag.

> Jepper,det bliver ikke nemt og den input han kan give til udviklingen
> af M1/M2'eren vil også være stor.Fronterne er da også trukket op med
> Honda der sagde nej til at lade Rossi teste før 1 Jan - "Krigen" er
> startet...

Ja her har Honda helt sikkert vist sine manglende klasse & respect for andre
end dem selv, hvilket ikke kommer bag på mig, da det jo er sådan Honda
plejer at reagere når de er lidt trængt. De mange foregående år har det
været normalt at lade Kører teste deres nye cykel selvom deres kontrakt
endnu ikke var ophørt, f.eks kan nævnes Barros & Biaggi sidste år. Honda må
være "bange" og trængt. Denne episode har kun underbygget min mening omkring
Honda, en kyllinge forsamling der er gode til at bygge Racer-motorcykler (og
så har de råd).

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar





MKS - 74 (20-11-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 20-11-03 19:48

On Thu, 20 Nov 2003 19:04:09 +0100, "D@n Dethlefsen"
<sotaOSTEN@tdcadsl.dk> wrote:

>Måske lidt efter mottotet: Never change a winning team (udover cyklen of
>course)

*LOL* ja cyklen i denne sammenhæng betyder *host* intet

>Burgess må jo tro på både Rossi & Yamaha eller han er måske træt af Honda`s
>"metoder" i denne sag.

Eller måske begge (eller endnu flere) dele,jeg _tror_ en kombination
af både måske lidt trang til luftforandring,en tro på Rossi,manglende
lyst til at føre en ny mand frem i Repsolteamet,og så skader det da
ikke med lidt penge heller...

>Ja her har Honda helt sikkert vist sine manglende klasse & respect for andre
>end dem selv

Tjah,nu ved vi jo ikke lige hvordan forhandlingerne mellem Rossi og
Honda forløb,måske forklaringen skal søges her,jeg tvivler nu også på
at den ene gangs test på Sepang gør nogen forskel hverken fra eller
til..

>, hvilket ikke kommer bag på mig, da det jo er sådan Honda
>plejer at reagere når de er lidt trængt.

Plejer - det må du lidt uddybe,hvordan "plejer" de at gøre det ?

> De mange foregående år har det været normalt at lade Kører teste deres nye
> cykel selvom deres kontrakt endnu ikke var ophørt, f.eks kan nævnes
> Barros & Biaggi sidste år.

Eller Edwards i år,der testede stort set med det samme,han skrev under
hos Gresini - Men det er vel egentlig ikke afgørende,hvad der har
været normalt før,de fleste vil vel nok være enige i at det er et lidt
specielt tilfælde og 2004 et lidt specielt år og på ingen måde normalt
så sammenligningen holder ikke IMO

> Honda må være "bange" og trængt.

_Det_ tvivler jeg nu stærkt på at de er,men man skal forstå at Honda
som firma betragtet er en gammel mastodont og ikke mindst en japansk
af slagsen...

> Denne episode har kun underbygget min mening omkring
>Honda, en kyllinge forsamling der er gode til at bygge Racer-motorcykler

Ja meninger er der nok af

> (og så har de råd).

Det er vist kernen i det,Honda er størst og de vinder omtrent alt de
vil vinde,så der kun bliver smuler tilbage til resten og nogle gange
ikke engang det,det hader mange og så skal man jo finde en forklaring
udover den åbenlyse (at de bare _er_ bedst)

--
-Michael

D@n Dethlefsen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 20-11-03 23:26

MKS - 74 wrote:
> On Thu, 20 Nov 2003 19:04:09 +0100, "D@n Dethlefsen"
> <sotaOSTEN@tdcadsl.dk> wrote:
>
>> Måske lidt efter mottotet: Never change a winning team (udover
>> cyklen of course)
>
> *LOL* ja cyklen i denne sammenhæng betyder *host* intet
>

Time will tell, men Honda bliver nok svære at slå, men jeg har da lov at
håbe


>> Burgess må jo tro på både Rossi & Yamaha eller han er måske træt af
>> Honda`s "metoder" i denne sag.
>
> Eller måske begge (eller endnu flere) dele,jeg _tror_ en kombination
> af både måske lidt trang til luftforandring,en tro på Rossi,manglende
> lyst til at føre en ny mand frem i Repsolteamet,og så skader det da
> ikke med lidt penge heller...

En anden grund kunne måske være endnu at manden kan se at fra Nicky Haden
kan han ikke få den nødvendige feedback der skal til at holde Honda 5% foran
alle de andre, altså et nyt år 1 som da Alex Criville skulle efterfølge
Doohan.

>
>> Ja her har Honda helt sikkert vist sine manglende klasse & respect
>> for andre end dem selv
>
> Tjah,nu ved vi jo ikke lige hvordan forhandlingerne mellem Rossi og
> Honda forløb,måske forklaringen skal søges her,jeg tvivler nu også på
> at den ene gangs test på Sepang gør nogen forskel hverken fra eller
> til..

Synes du ikke selv at det eksempel, som du selv giver med Colin Edwards
siger alt. Honda vil intet give men tager gerne selv alt hvad de kan
få................den holdning er til at brække sig over, så den smule jeg
have til overs for Honda`s (HRC) holdninger røg her. Synes du selv at denne
holdning virker seriøs !!!

>
>> , hvilket ikke kommer bag på mig, da det jo er sådan Honda
>> plejer at reagere når de er lidt trængt.
>
> Plejer - det må du lidt uddybe,hvordan "plejer" de at gøre det ?
>

År 1 efter Doohan med Criville, var de da ikke sene til at skubbe skylden
(ikke officelt) over på Criville for det resultat de fik. Det var godt nok
ikke det man hørte fra Honda, men det var da de rygter man hørte overalt
!!!!
Da de prøve at slå Duc i superbike med deres RC45 (V4), var det kun
regelment skyld at Duc vandt, intet om at Duc måske havde skruet en
ordentlig cykel sammen (har denne på tryk i et Das Motorrad et eller andet
sted), men det lykkes dem så ikke selv at skrue en V-2 sammen bedre eller
dårliger end Ducati`erne


>> De mange foregående år har det været normalt at lade Kører teste
>> deres nye cykel selvom deres kontrakt endnu ikke var ophørt, f.eks
>> kan nævnes
>> Barros & Biaggi sidste år.
>
> Eller Edwards i år,der testede stort set med det samme,han skrev under
> hos Gresini - Men det er vel egentlig ikke afgørende,hvad der har
> været normalt før,de fleste vil vel nok være enige i at det er et lidt
> specielt tilfælde og 2004 et lidt specielt år og på ingen måde normalt
> så sammenligningen holder ikke IMO
>
>> Honda må være "bange" og trængt.
>
> _Det_ tvivler jeg nu stærkt på at de er,men man skal forstå at Honda
> som firma betragtet er en gammel mastodont og ikke mindst en japansk
> af slagsen...

Hvorfor skaber de sig så som et lille barn der ikke må få en is !!, og med
mit lille kendskab til Japanske holdninger passer det sig ikke ret godt for
et japansk firma at opføre sig således som Honda gør.
At en Rossi test af M1/M2`eren intet vil give er jeg ikke enig med dig i,
jeg er ret sikker på at Rossi vil være istand til at påpege nogle ting som
ikke er gode/heldig og dem har Yamaha så muligheden for at tænke over indtil
næste test. Desuden ville Yamaha & Rossi lære hinanden bedre at kende rent
kommunikations mæssigt og bare det ville være noget vær`.
Jo, der er tisset på Honda`s sukkermad og de (lidt) trængt op i et hjørne,
hvorfor skulle de ellers reagere således.

>> Denne episode har kun underbygget min mening omkring
>> Honda, en kyllinge forsamling der er gode til at bygge
>> Racer-motorcykler
>
> Ja meninger er der nok af
>
>> (og så har de råd).
>
> Det er vist kernen i det,Honda er størst og de vinder omtrent alt de
> vil vinde,så der kun bliver smuler tilbage til resten og nogle gange
> ikke engang det,det hader mange og så skal man jo finde en forklaring
> udover den åbenlyse (at de bare _er_ bedst)

Der er ingen tvivl om at Honda bygger nogle at de bedste gade & racercykler,
men hvorfor skal de altid være så kedelige

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar





MKS - 74 (21-11-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-11-03 00:09

On Thu, 20 Nov 2003 23:26:20 +0100, "D@n Dethlefsen"
<sotaOSTEN@tdcadsl.dk> wrote:


>Time will tell, men Honda bliver nok svære at slå, men jeg har da lov at
>håbe

Det har du !

>En anden grund kunne måske være endnu at manden kan se at fra Nicky Haden
>kan han ikke få den nødvendige feedback der skal til at holde Honda 5% foran
>alle de andre, altså et nyt år 1 som da Alex Criville skulle efterfølge
>Doohan.

Måske,men det er lige værd at understrege at Burgess i givet fald
_ikke_ skulle ha' været chefmek. på Hayden's cykel men derimod den nye
endnu ikke navngivne mand's...og det har han sagt at han havde
relativt lidt lyst til.

>Synes du ikke selv at det eksempel, som du selv giver med Colin Edwards
>siger alt. Honda vil intet give men tager gerne selv alt hvad de kan
>få

Det er noget sludder,Honda har også før givet andre lov at teste,men
vil akkurat ikke lade Rossi gøre det,det _er_ vel trods alt ikke så
mærkeligt at forstå,givet de problematiske forhandlinger der gik forud
og de udmeldninger der er kommet fra begge sider - Så er man i hvert
fald meget naiv IMHO

>have til overs for Honda`s (HRC) holdninger røg her. Synes du selv at denne
>holdning virker seriøs !!!

Den er faktisk superseriøs,og det er vel det folk ikke kan forstå,de
lægger _for_ mange følelser i det,Honda er et firma og der er ikke
samme pionerånd som f.eks et lille mærke som Aprilia,Ducati osv.

>År 1 efter Doohan med Criville, var de da ikke sene til at skubbe skylden
>(ikke officelt) over på Criville for det resultat de fik.

Det passer så heller ikke,de prøvede faktisk at rette den ind efter
ham,men han kunne ikke og det _har_han faktisk selv indrømmet,efter
han stoppede.

>Det var godt nok
>ikke det man hørte fra Honda, men det var da de rygter man hørte overalt
>!!!

Nej ved du nu hvad - ærlig talt...

>Da de prøve at slå Duc i superbike med deres RC45 (V4), var det kun
>regelment skyld at Duc vandt, intet om at Duc måske havde skruet en
>ordentlig cykel sammen (har denne på tryk i et Das Motorrad et eller andet
>sted), men det lykkes dem så ikke selv at skrue en V-2 sammen bedre eller
>dårliger end Ducati`erne

Øhhh hvad - Lavede de ikke een,som vandt "straight out of the box" i
det første år uden nogen som helst forudgående erfaring,og så var
deres pointe ligesom bevist,som Ducatimand lidt surt at se,det forstår
jeg godt

>Hvorfor skaber de sig så som et lille barn der ikke må få en is !!

Gør de da det ?? Det synes jeg da ikke,motivet til at undlade at give
deres tilladelse til test kender vi selvsagt ikke,men der er da indtil
flere muligheder...

>, og med
>mit lille kendskab til Japanske holdninger passer det sig ikke ret godt for
>et japansk firma at opføre sig således som Honda gør.

Joh det gør det faktisk,for de fleste japanerne er individet
underordnet kollektivet og det er bl.a derfor konflikten er
opstået,Honda synes at Rossi er en smule for selvpromoverende,Rossi
omvendt at Honda lagde for mange restriktioner på ham.

>At en Rossi test af M1/M2`eren intet vil give er jeg ikke enig med dig i,
>jeg er ret sikker på at Rossi vil være istand til at påpege nogle ting som
>ikke er gode/heldig og dem har Yamaha så muligheden for at tænke over indtil
>næste test.

Så hurtigt går det altså ikke og første test er kun tænkt som en
shake-down test,man kan ikke lige vende en supertanker som
M1-projektet på en ekstra md.Desuden er der som sagt snak om at der
muligvis er en M2 klar til efter årsskiftet.Yamaha har tydeligvis
smidt bremserne totalt...vi får se om penge er nok

>Desuden ville Yamaha & Rossi lære hinanden bedre at kende rent
>kommunikations mæssigt og bare det ville være noget vær`.

Ingen skade til nej,men stadigvæk af relativt begrænset betydning IMO

>Jo, der er tisset på Honda`s sukkermad og de (lidt) trængt op i et hjørne,
>hvorfor skulle de ellers reagere således.

Som skrevet hvis ikke man grundlæggende forstår Honda's
forretningsfilosofi,selvom man selvsagt kan være rygende uenig i denne
så vil man måske tolke det sådan.Jeg tror ikke en meter på at de er
det mindste trængt,men nok snarere at det kunne være lidt payback til
Rossi - tværtimod føler de sig nok rimelig overbevist om deres
teknologiske forspring til de andre,om det holder får vi at se.

>Der er ingen tvivl om at Honda bygger nogle at de bedste gade & racercykler,
>men hvorfor skal de altid være så kedelige

Sådan er det - når man konsekvent er bedst så bliver det også kedeligt
- i længden.

--
-Michael

RacerNiels (21-11-2003)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 21-11-03 14:25

- Du er dum!
- Nej, du er dummest!!
- Nej, det er du
- Det er du
- Det du
- Det du
- Det du
- Det du
- Det du
- Det du
- Det du
- Det du ...
wak wak wak....

Køb Jer dog en flødebolle!


/Nælz
Sqzuki!



MKS - 74 (21-11-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-11-03 14:33

On Fri, 21 Nov 2003 14:24:43 +0100, "RacerNiels"
<s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote:

>- jeg er dum!
>- Nej, jeg er dummest!!
>- Nej, jeg er
>- Det er jeg
>- Det er jeg
>- Det er jeg
>- Det er jeg
>- Det er jeg
>- Det er jeg
>- Det er jeg
>- Det er jeg
>- Det er jeg...

Ja så okay da,du _er_ dummest....

>wak wak wak....

Er den nu gal igen-igen Pernille-drengen...Tag din pille

>Køb Jer dog en flødebolle!

Er du til salg da ?!?



--
-Michael

Mads Stetter (22-11-2003)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 22-11-03 10:31


"RacerNiels" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en meddelelse
news:bpl3b1$pu1$1@news.net.uni-c.dk...
> - Du er dum!
> - Nej, du er dummest!!
> - Nej, det er du
> - Det er du
> - Det du
> - Det du
> - Det du
> - Det du
> - Det du
> - Det du
> - Det du
> - Det du ...
> wak wak wak....
>
> Køb Jer dog en flødebolle!
>
>
> /Nælz
> Sqzuki!


*GRILL*

Mvh Mads Stetter



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177600
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409240
Brugere : 218889

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste