"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.1a24bf3f23230e019899db@news.tele.dk...
> In article <8Uwub.7917$zl.7165@news.get2net.dk>, Wheeler says...
> > Hvordan kan det egentlig være, at prislejet på denne model er så
relativt
> > højt i DE ( ca. 1.700 euro og opefter for et velholdt eksemplar med ca.
50
> > K på klokken)...
> >
> Tyskerne har en lidt anderledes MC-smag end vi.
> Yamaha SR500/SRX600 og Honda GB/XBR og andre eencylindrede er i høj
> kurs.
> Ældre Ducati'er går for svimlende summer, som nogen gange tangerer
> priserne herhjemme, selvom der ikke er afgift på.
Kardantrækkere er ligeledes populære (=højere brugtprisleje), formentlig som
en afsmitning af at hjemme-mærket: BMW naturligvis er populært, hvorved alle
andre kardanslæbere trækkes med op i brugsværdi :-/
Derved at motorcykler generelt afskrives med den fart de gør, vil
semi-klassikere forlængst have været skrottet som ubrugeligt lort og derfor
forekomme i et begrænset antal når folket (gen)fattes interesse for disse.
Stik modsat her i landet, hvor der p.g.a. såvel ny som brugt -prislejet
er et forholdsvis større antal 70'er-cykler, som er blevet holdt igang som
brugsmaskiner helt op til idag.
Da disse først nu er begyndt at få prædikatet "gammelt lort" herhjemme,
ramler denne opattelse sammen med tyskernes vilje til at genfinde de glemte
70'er-modeller og det kan ikke mindst ses ud af prislejet!
På den anden side så er brugt-afgiften for disse modeller, styret af det for
tiden lave brugtprisleje, hvorved import+indreg. vil kunne gøres til en pris
som godt kan forsvares - ihvertfald af entusiaster!
Det er faldet mig for øje at der faktisk er en række modeller som er på vej
ud i samme glemsel, og dém kan man derved gøre en fornuftig handel omkring
nu, for allerede om føje år at være på forkant ned "neo-neo klassikerne" -
VFR1000R er én af dem; men man skal altså være lidt Honda-ramt for at
forælske sig i sådan en lang og gumpetung 1000'er med færre Hk's end en
moderne 600'er. men det er jo netop deri at hunden ligger begravet :-|
GPZ900R og den første GSXR750 er ligeledes på grænsen :-/
1000R'en (á "Eddie Lawson spec.") er en særmodel (bl.a. ligesom de senere
VFR750 RC30'ere), som der altid har været yndere af, både herhjemme og syd
for grænsen og dét sætter jo sit præg på prislejet
At de senere kawa'er på det nærmeste er rendyrkede replica'er af dén, gør
den jo heller ikke mindre eftertragtet :-/
--
Armand.