MKS - 74 wrote:
>
KLIP
> Og om de vil/kan eller må (for importøren),en dansk forhandler mistede
> sidste år sit mærke-forhandlerskab fordi han solgte et restlager af
> modeller han ikke kunne komme af med,videre uden afgift,der er flere
> eks. på at forhandlerne/importørerne har været decideret uvillige til
> at sælge uden afgift førhen - de cykler der udføres tjener de jo ikke
> på i efterforløbet og det er det de lever af.
Hvis nogen importør forhindrer/straffer en forhandler for at sælge til
udlandet, så kan det blive en særdelses bekostelig affære - det kan
Volkswagen tale med om - de har betalt rigtig mange millioner i bøde og dt
er jo bl.a. denne trussel der har fået fabrikker/importører til at tilpasse
(forhøje) de danske nettopriser til det resterende EU-område.
En forhandler kan/må ikke nægte, at sælge en maskine uden afgift til
udlandet - meeeen jeg har hørt den undskyldning, at de ikke kunne skaffe så
mange og derfor naturligvis foretrak at betjene deres danske kunder og det
er jo en ganske anden sag
mvh
erik