/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Wheelie?
Fra : Henrik


Dato : 16-11-03 12:06

Jeg har flere gange (uden held) forsøgt at rive min bandit 600 på baghjulet.
nogle forslag?



 
 
Janner (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Janner


Dato : 16-11-03 12:09


"Henrik" <Henrik30@nielsen.mail.dk> wrote in message
news:3fb75a0b$0$69947$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg har flere gange (uden held) forsøgt at rive min bandit 600 på
baghjulet.
> nogle forslag?
>


Fra vores lille side http://www.gugmc.dk/ :

Vi kender det alle sammen, man står et eller andet sted og snakker om hvor
meget éns maskine kan og hvor mange penge man har tænkt sig at bruge på
tuningsstumper næste år.

Så kommer der pludselig en eller anden narrøv der tilfældigvis ved, hvordan
man skal køre på baghjulet. Straks udbryder man.- Blærerøv, fjols, han så
slet ikke de små unger der går derhenne. Straks er man pisse harm. Man har
måske bare lige glemt, at for 10 minutter siden, da man selv ankom, var det
nødvendigt at køre 200 km/t, for at få opmærksomhed ( måske derfor at der
ikke var nogle unger på gaden ) Selvom det er en hovedgade i en lille
provinsby. Venner det hele handler jo om, at man er hamrende misundelig på
ham der kan køre på baghjul- ikk'.

Her fortæller vi hvordan du gør.

Allerførst finder du et stykke lige vej, helst uden alt for mange strissere
i nærheden. Strissere hader folk der har det sjovt på motorcykel.- Så pas
på. Den lokale hovedgade er jo ellers det foretrukne sted, men dit kørekort
vil være i fare, hvis du da har sådanne et tilbage. Der er 2 måder at få
næsen i vejret på. Enten ved at have en rigtigt kraftig maskine, der selv
kan trække sig op, eller ved hjælp af koblingen. Korte, lette og kraftige
cykler kaster ofte næsen i vejret ved bare at ramme ca. 6000 omdr/min-
slippe gassen.- For så at vride øret helt om. Til sidst vil en kombination
af vægtfordeling og træk på baghjulet, gøre at den kommer op. Alle andre
dødelige, er som regel nødt til at voldtage sin kobling. - Her fortæller vi
hvordan.

Sæt dyret i første, kør stille og roligt til du når omkring 6-7000
omdr./min. Her begynder de fleste cykler at have mere power. Bøj armene ind
til en sådanne stilling at du kan gi' et ordentligt ryk i maskinen. Nu
kommer så det svære.- Med omdrejninger omkring de 6000 trækker du din
kobling.- Brug 2 fingre, for at have bedst muligt fat i maskinen.- Vrid
øret, slip med de 2 fingre og riv tilbage i styret. VIGTIGT ! Gør det hele
som én konstant bevægelse og den vil sende næsen i vejret.

Hvis dit forhjul ikke kom op, er det enten fordi den ikke fik nok gas imens
koblingen var trukket, eller også slap du ikke koblingen hurtigt nok.
Chancerne for at kippe helt bagover er meget små, så bare bliv ved at øve
dig til du bliver rigtigt airborne.

Efterhånden som du bliver vandt til at køre rundt med næsen i vejret, så
prøv at brug gassen, til at holde den oppe. Mere fart, jo nemmere føles det.
Nå, men det er først, når du lærer at få den i anden gear, at de rigtigt
lange wheelies kommer. De er faktisk også mere sikre end 1.gears wheelies,
fordi cyklen finder ind til et balance punkt og cyklens power ligger bedre
fordelt.

For at få den i anden gear på den rigtige måde, skal du skifte gear imens
cyklen er på vej op. Brug endelig ikke koblingen, men sørg for, at skifte
til 2.gear, når hjulet er oppe i hoved højde. Cyklen vil falde lidt imens du
skifter, men så skal du kontrollere den med gas håndtaget.

Hvis du har fået den i 2. gear er du rigtigt godt i gang. Nu skal du så bare
have den helt om til balance punktet. Der findes helt sikkert, en hel del
beregninger for, hvilken vinkel dette er. Disse har vi ikke, men en grund
regel kan man da altid bruge.- Det er fandens langt oppe, og du ved det når
du er der. Cyklen begynder at føles lidt svævende og let. Desuden er det
ikke en kæmpe kamp for at holde den der oppe. Bare sørg for at modulere
gassen, så du holder cyklen i en vinkel, hvor du ikke bliver skræmt.

Husk! Hvis du bare klør på vil du nå det 2.gear, og så er der selvfølgelig
altid 3.gear, 4.gear.

Held og lykke



Henrik (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 16-11-03 12:17


"Janner" <ask@me.just> skrev i en meddelelse
news:3fb75adc$0$29312$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Henrik" <Henrik30@nielsen.mail.dk> wrote in message
> news:3fb75a0b$0$69947$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Jeg har flere gange (uden held) forsøgt at rive min bandit 600 på
> baghjulet.
> > nogle forslag?
> >
>
>
> Fra vores lille side http://www.gugmc.dk/ :
>
> Vi kender det alle sammen, man står et eller andet sted og snakker om hvor
> meget éns maskine kan og hvor mange penge man har tænkt sig at bruge på
> tuningsstumper næste år.
>
> Så kommer der pludselig en eller anden narrøv der tilfældigvis ved,
hvordan
> man skal køre på baghjulet. Straks udbryder man.- Blærerøv, fjols, han så
> slet ikke de små unger der går derhenne. Straks er man pisse harm. Man har
> måske bare lige glemt, at for 10 minutter siden, da man selv ankom, var
det
> nødvendigt at køre 200 km/t, for at få opmærksomhed ( måske derfor at der
> ikke var nogle unger på gaden ) Selvom det er en hovedgade i en lille
> provinsby. Venner det hele handler jo om, at man er hamrende misundelig på
> ham der kan køre på baghjul- ikk'.
>
> Her fortæller vi hvordan du gør.
>
> Allerførst finder du et stykke lige vej, helst uden alt for mange
strissere
> i nærheden. Strissere hader folk der har det sjovt på motorcykel.- Så pas
> på. Den lokale hovedgade er jo ellers det foretrukne sted, men dit
kørekort
> vil være i fare, hvis du da har sådanne et tilbage. Der er 2 måder at få
> næsen i vejret på. Enten ved at have en rigtigt kraftig maskine, der selv
> kan trække sig op, eller ved hjælp af koblingen. Korte, lette og kraftige
> cykler kaster ofte næsen i vejret ved bare at ramme ca. 6000 omdr/min-
> slippe gassen.- For så at vride øret helt om. Til sidst vil en kombination
> af vægtfordeling og træk på baghjulet, gøre at den kommer op. Alle andre
> dødelige, er som regel nødt til at voldtage sin kobling. - Her fortæller
vi
> hvordan.
>
> Sæt dyret i første, kør stille og roligt til du når omkring 6-7000
> omdr./min. Her begynder de fleste cykler at have mere power. Bøj armene
ind
> til en sådanne stilling at du kan gi' et ordentligt ryk i maskinen. Nu
> kommer så det svære.- Med omdrejninger omkring de 6000 trækker du din
> kobling.- Brug 2 fingre, for at have bedst muligt fat i maskinen.- Vrid
> øret, slip med de 2 fingre og riv tilbage i styret. VIGTIGT ! Gør det hele
> som én konstant bevægelse og den vil sende næsen i vejret.
>
> Hvis dit forhjul ikke kom op, er det enten fordi den ikke fik nok gas
imens
> koblingen var trukket, eller også slap du ikke koblingen hurtigt nok.
> Chancerne for at kippe helt bagover er meget små, så bare bliv ved at øve
> dig til du bliver rigtigt airborne.
>
> Efterhånden som du bliver vandt til at køre rundt med næsen i vejret, så
> prøv at brug gassen, til at holde den oppe. Mere fart, jo nemmere føles
det.
> Nå, men det er først, når du lærer at få den i anden gear, at de rigtigt
> lange wheelies kommer. De er faktisk også mere sikre end 1.gears wheelies,
> fordi cyklen finder ind til et balance punkt og cyklens power ligger bedre
> fordelt.
>
> For at få den i anden gear på den rigtige måde, skal du skifte gear imens
> cyklen er på vej op. Brug endelig ikke koblingen, men sørg for, at skifte
> til 2.gear, når hjulet er oppe i hoved højde. Cyklen vil falde lidt imens
du
> skifter, men så skal du kontrollere den med gas håndtaget.
>
> Hvis du har fået den i 2. gear er du rigtigt godt i gang. Nu skal du så
bare
> have den helt om til balance punktet. Der findes helt sikkert, en hel del
> beregninger for, hvilken vinkel dette er. Disse har vi ikke, men en grund
> regel kan man da altid bruge.- Det er fandens langt oppe, og du ved det
når
> du er der. Cyklen begynder at føles lidt svævende og let. Desuden er det
> ikke en kæmpe kamp for at holde den der oppe. Bare sørg for at modulere
> gassen, så du holder cyklen i en vinkel, hvor du ikke bliver skræmt.
>
> Husk! Hvis du bare klør på vil du nå det 2.gear, og så er der selvfølgelig
> altid 3.gear, 4.gear.
>
> Held og lykke
>
Takker...jeg prøver. Ehrm...til næste år,når det er blevet lidt vamere.



Armand (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-11-03 19:43


"Henrik" <Henrik30@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3fb75caf$0$69943$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Takker...jeg prøver. Ehrm...til næste år,når det er blevet lidt vamere.

God ide!
Det kan være fandens koldt at skulle ligge stille på frostkold asfalt i det
kvarters tid det tager for en ambulance at troppe op efter et solidt tilt
:-|

--
Armand.



Armand (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-11-03 19:48


"Janner" <ask@me.just> skrev i en meddelelse
news:3fb75adc$0$29312$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> ...........til du når omkring 6-7000 omdr./min. Her begynder de fleste
> cykler at have mere power. ..........Med omdrejninger omkring de 6000
> trækker du din.................

Når nu du er så kyndig omkring emnet, hvorfor så de løse rpm-opgivelser?
Enkelte motorcykler kan hænde slet ikke at kunne trække så højt som
7.000rpm, og f.eks for min ZXR400's vedkommende sker det absolut intet ved
så lave(!) omdrejninger som 7.000 :-|

Det vil til enhver tid være omdrejningerne lige omkring pågældende motors
max. drejningsmoment at man skal focusere på!!

--
Armand.



Janner (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Janner


Dato : 16-11-03 20:47


> Når nu du er så kyndig omkring emnet, hvorfor så de løse rpm-opgivelser?
> Enkelte motorcykler kan hænde slet ikke at kunne trække så højt som
> 7.000rpm, og f.eks for min ZXR400's vedkommende sker det absolut intet ved
> så lave(!) omdrejninger som 7.000 :-|

Som sagt så skrevet artiklen er sakset fra www.gugmc.dk ...... Så om vi
taler kyndighed eller det er et fact vi kun har maskiner af lidt størrer
kaliber derude må jeg lade være usagt ...... he he

Go Hjul

Hygge

Jan



-V- (16-11-2003)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 16-11-03 21:06

Armand wrote:
> "Janner" <ask@me.just> skrev i en meddelelse
> news:3fb75adc$0$29312$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>> ...........til du når omkring 6-7000 omdr./min. Her begynder de
>> fleste cykler at have mere power. ..........Med omdrejninger omkring
>> de 6000 trækker du din.................
>
> Når nu du er så kyndig omkring emnet, hvorfor så de løse
> rpm-opgivelser?

Måske fordi det er en direkte kopi af et gammelt Bike?
Oversættelsen fra dansk til engelsk halter vist også en smule visse steder.





-V-



Gert Bo thorgersen (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 17-11-03 00:52


"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message
news:3fb7d937$0$9765$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Armand wrote:
> > "Janner" <ask@me.just> skrev i en meddelelse
> > news:3fb75adc$0$29312$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> >>
> >> ...........til du når omkring 6-7000 omdr./min. Her begynder de
> >> fleste cykler at have mere power. ..........Med omdrejninger omkring
> >> de 6000 trækker du din.................
> >
> > Når nu du er så kyndig omkring emnet, hvorfor så de løse
> > rpm-opgivelser?
>
> Måske fordi det er en direkte kopi af et gammelt Bike?
> Oversættelsen fra dansk til engelsk halter vist også en smule visse
steder.
>
>
Om man ryger på baghjulet er bestemt af total vægt, tyngdepunktet,
moment/gearing (Hk/moment), inertimoment i motoren og om måden man bruger
koblingen på/omdrejninger man slipper koblingen ved. Og normalt jo større
volumen en motor har des større tilbøjelighed er der til at den ryger på
baghjulet.Og ved hvilket omdrejningstallet er jo vidt forskelligt, igen
bestemt af de fleste ovenfor nævnte ting; selv en traktor kan jo ryge på
baghjulet og den har jo lille omdrejningstal.

Den knast jeg havde i min BMW R100 før Als Cylinderservice lavede arbejde
der resulterede i eksploderet motor - ved brug af forkerte bolte (med tanke
på Amands forkerte påstande om bolte og møtrikker) - resulterede ofte at jeg
uventet røg på baghjulet når jeg startede ved lave omdrejninger (2.500 rpm).
Den knast jeg bagefter fik - 336 - med 4 grader længere åbningstid og lidt
tidligere start på knastkurven betyder derimod at jeg rigtig skal give gas
under accelerationen fra stilstand for at ryge på baghjulet. Og samtidig røg
benzinforbruget fra 18 km/lit ned til 13 km/lit. ved ændring fra den
tidligere knast, som jeg ikke mere kunne købe, til den anden.

Så der er mange ting der spiller ind på det med at ryge på baghjulet. Med
min Honda CB750, som jeg havde fra 1974 - 79 og tunede meget, kunne jeg ryge
på baghjulet, uden at benytte koblingen, under kørsel op til 120 - 130
(rigtige) km/tim.

Mvh. Gert



Armand (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-11-03 14:07


"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en meddelelse
news:bp93cc$4tb$1@news.loxinfo.co.th...
>
> > >
> > > Når nu du er så kyndig omkring emnet, hvorfor så de løse
> > > rpm-opgivelser? [Wheelie = moment]
> >
> Om man ryger på baghjulet er bestemt af total vægt, tyngdepunktet,
> moment/gearing (Hk/moment), inertimoment i motoren og om måden man
> bruger koblingen på/omdrejninger man slipper koblingen ved.
> ...selv en traktor kan jo ryge på baghjulet og den har jo lille
> omdrejningstal.

En af fiduserne omkring drejningsmoment er at det kan øges igennem en
(ned)gearing!
Citroen 2CV havde trods sin lavtydende motor (400/600ccm boxer) en unik evne
til at klatre op af stejle ramper - dette netop p.g.a. et uhyre lavt 1.gear!

> Den knast jeg havde i min BMW R100 ......resulterede ofte at jeg
> uventet røg på baghjulet når jeg startede ved lave omdrejninger (2.500
> rpm).

"startede ved 2.500" antyder en indkoblings-effekt til suplement af motoren
regulære drejningsmoment :-/

En wheelie indtræder når det effektive drejningsmoment på baghjulet er
tilstrækkelig højt til at modsvare vægten og længden af køretøjet!
Ved en tilstrækkelig kort motorcykel med kraftig motor kan dette sagtens
hænde at indtræffe længe inden toppen af drejningsmomentet, men på den anden
side set. hvor mange % af max drejningsmoment lagde den R100 mon for dagen
ved 2.500?

Når det bedst anbefales at focusere på max drejningsmoment er det fordi at
der dér er størst kraftoverskud til at lege sig frem til et resultat :-|

--
Armand.
(der hér argumenterer for et emne, som ellers ligger ham meget lidt på
sinde)





Moller (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 17-11-03 14:51

> Armand.
> (der hér argumenterer for et emne, som ellers ligger ham meget lidt på
> sinde)

*LOL* ja det er jo ikke rygtet Mr. Wheelie der går på de lokale egne :)
hæhæ

VH
Lars Molnit
Alt kan lave wheelie, det er kun et spørgsmål om føren, og hvor meget af
hjernen der kan lukkes fra :)



Armand (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-11-03 15:37


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:3fb8d1a0$0$252$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > Armand.
> > (der hér argumenterer for et emne, som ellers ligger ham meget lidt på
> > sinde)
>
> *LOL* ja det er jo ikke rygtet Mr. Wheelie der går på de lokale egne
:)
> hæhæ

Jup!
Sjovt nok, for på min barndoms minicykel var jeg klassens ekvilibrist udi
øvelsen, og på ungdommens Puch var tricket med at koblings-rejse køretøjet
og efterfølgende lade sig halvt slæbe bagefter (som støttehjul) heller ikke
fremmedt; men på motorcykel har det aldrig sagt mig noget - Heller ikke som
tilskuer.

Jeg kan lige benytte lejligheden til at fremkomme med min filosofi omkring
emnet:
Kawa-Kaj, der hver weekend ynder at blamere sig på baghjulet ned ad Algade
og forbi stamdiskoteket, har sikkert sine tilhængere (á drømmende
scooterhjerner - (måske at han engang også var én af dem?)?) de første par
gange han fører sig frem, men de fleste vil nok indtage en lidt
hovedrystende indstilling, og med tiden vil mange måske ligefrem føle hans
tilstedeværelse i nattelivets trafik for belastende.
Således vil han ikke udødeliggøre sig i folks bevidsthed ligesom formålet
måtte være(?)! Men vælter han blot én enkelt gang, vil han blive husket for
tiltet i evigheder
Summa summarum: Så lidt at vinde, men så meget at tabe!

--
Armand.




Ukendt (18-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-11-03 00:06

>
> Den knast jeg havde i min BMW R100 før Als Cylinderservice lavede
arbejde
> der resulterede i eksploderet motor - ved brug af forkerte bolte (med
tanke
> på Amands forkerte påstande om bolte og møtrikker) - resulterede ofte
at jeg
> uventet røg på baghjulet når jeg startede ved lave omdrejninger (2.500
rpm).
> Den knast jeg bagefter fik - 336 - med 4 grader længere åbningstid og
lidt
> tidligere start på knastkurven betyder derimod at jeg rigtig skal give
gas
> under accelerationen fra stilstand for at ryge på baghjulet. Og
samtidig røg
> benzinforbruget fra 18 km/lit ned til 13 km/lit. ved ændring fra den
> tidligere knast, som jeg ikke mere kunne købe, til den anden.
>
> Så der er mange ting der spiller ind på det med at ryge på baghjulet.
Med
> min Honda CB750, som jeg havde fra 1974 - 79 og tunede meget, kunne
jeg ryge
> på baghjulet, uden at benytte koblingen, under kørsel op til 120 - 130
> (rigtige) km/tim.
>
> Mvh. Gert
>

Til Gert:
Nu har jeg jo selv haft en CB750F ('84) engang, med det tyngdepunkt og
den vægt den slæber rundt med skal der sq alligevel en hel del heste til
at få den til at lave powerwheelie ved 120-130 km/t. Jeg vover at påstå
din hukommelse har spillet dig et (optimistisk) puds.

Til Henrik:
Hvis du absolut vil lave wheelies (..jeg bliver nødt til at starte
sådan, da der er en vis risiko forbundet derved synes jeg du skal
prøve følgende.

1. Start med at køre 30-40 km/t i 1.gear, tag kobling, giv gas, hold
gassen og slip derefter kobling bagefter ca 1/4-1/2 sek efter (lige så
der når at komme lidt snoninger). Start med let gasgivning, så dit hjul
kun lige løfter sig fra vejbanen. Gør dig fortrolig med teknikken, så du
med absolut sikkerhed lige kan løfte hjulet 20-30 cm, og ned igen. Så
kan du stille og roligt arbejde erfaringen op.

2. På et tidspunkt kommer hjulet så højt at du kan holde det i luften
ved kraftig gasgivning, gør dig fortrolig med det punkt, her starter de
første balanceringsøvelser. Husk, hellere lave 200 små wheelies en éen R
IGTIG stor (læs:crash) med det samme, det skal nok komme, patience
skywalker

3. Ja, vi skal jo til det. På et tidspunkt kommer hjulet så meget i
luften at du, med meget let gasgivning, og næsten ingen acceleration,
kan holde den oppe. Vær forberedt på at du næsten skider i bukserne
første gang, og (ganske selvfølgeligt) hamrer cyklen ned i den
ultimative forgaffelprøve. Derefter er det sq skægt (og farligt), både
rigtig fedt og lidt ulækkert på samme tid, ja, det lyder lidt åndsvagt,
det skal nok bare prøves, tror jeg (..igen kun hvis man er villig til at
risikere MC, liv og lemmer, for lidt fornøjelses skyld).

Væn dig til altid at have en fod på bagbremsen!! ..og hvis du kan, vent
til det bliver varmere i vejret.

whee!! http://www.krumling.dk/ks.jpg

mvh
Kenneth S
R1






Bjørn S (18-11-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 18-11-03 21:37


"Kenneth Sørensen"
> første gang, og (ganske selvfølgeligt) hamrer cyklen ned i den
> ultimative forgaffelprøve. Derefter er det sq skægt (og farligt), både
> rigtig fedt og lidt ulækkert på samme tid, ja, det lyder lidt åndsvagt,
> det skal nok bare prøves, tror jeg (..igen kun hvis man er villig til at
> risikere MC, liv og lemmer, for lidt fornøjelses skyld).

Og så er der jo altids : http://www.stuntreviews.com/video/JD2Promo.wmv
- som inspiration eller advarsel
Ser nu ikke helt sort på det, men man skal da også være klar over at det er
noget alvorligt noget man har gang i hvis det kikser !

--
/Bjørn



Armand (18-11-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-11-03 23:05


"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en meddelelse
news:_pvub.37383$jf4.1947475@news000.worldonline.dk...
>
> ...........man skal da også være klar over at det er noget alvorligt
> noget man har gang i hvis det kikser !

Når(!) det kikser :-|

--
Armand.







Ukendt (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-11-03 11:06

> >
> > ...........man skal da også være klar over at det er noget alvorligt
> > noget man har gang i hvis det kikser !
>
> Når(!) det kikser :-|
>
> --
> Armand.
>

Jae, ligesom det kan være ganske alvorligt NÅR man vælter på sin mc i
trafikken, men man kører jo mc fordi den er sjovere at køre end en
madkasse. Det er lidt samme situation med wheelies, bortset fra at ved
wheelies er du 110% selv skyld i at du vælter, så man er på en måde mere
herre over om det skal gå galt eller ej. Jeg har 7-9-13 ikke været nede
pga. wheelies........ endnu.

mvh
Kenneth S



Zemich (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Zemich


Dato : 19-11-03 20:56


Kenneth Sørensen wrote in a message:

> Jae, ligesom det kan være ganske alvorligt NÅR man vælter på sin mc i
> trafikken, men man kører jo mc fordi den er sjovere at køre end en
> madkasse. Det er lidt samme situation med wheelies, bortset fra at ved
> wheelies er du 110% selv skyld i at du vælter, så man er på en måde mere
> herre over om det skal gå galt eller ej. Jeg har 7-9-13 ikke været nede
> pga. wheelies........ endnu.
>
> mvh
> Kenneth S


Desværre siger man at det sker på et eller andet tidspunkt. :-/
Har selv lavet en del wheelies på min scooter og er da væltet en ret slem
gang.
Lærte så af det og lavede så ikke noget som helst wheelie i et halvt år. Så
begyndte trangen igen.

Mvh Tommy



Hekto (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-11-03 10:34

In article <_pvub.37383$jf4.1947475@news000.worldonline.dk>,
bjosko@REmoVEyahoo.com says...
> Og så er der jo altids : http://www.stuntreviews.com/video/JD2Promo.wmv
> - som inspiration eller advarsel
>
Den viser jo kun den 'sjove' del af kikserne! Ikke de hvide knogler og
skrigene!!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Bjørn S (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 19-11-03 15:39


"Hekto" skrev
> >
> Den viser jo kun den 'sjove' del af kikserne! Ikke de hvide knogler og
> skrigene!!

Det syntes jeg egentlig den selv lægger op til hvis man tænker sig en smule
om, der er et par avs-tilfælder, og mon ikke en totalsmadret cykel vil virke
mere afskrækkende på nogle hoveder her inde ?

--
/Bjørn



Hekto (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-11-03 15:45

In article <_fLub.37610$jf4.1982350@news000.worldonline.dk>,
bjosko@REmoVEyahoo.com says...
> Det syntes jeg egentlig den selv lægger op til hvis man tænker sig en smule
> om, der er et par avs-tilfælder, og mon ikke en totalsmadret cykel vil virke
> mere afskrækkende på nogle hoveder her inde ?
>
Det ene klip, er kun en bid af fornøjelsen. Den oprindelige video er
noget længere, og bruger rigtig meget tid på delikventens bare arme og
ben, samt hvordan han vrider sig. Umiddelbart ser hen slet ikke ud til
at interessere sig det mindste for cyklen bagefter.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Bjørn S (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 19-11-03 15:51


"Hekto"
> Det ene klip, er kun en bid af fornøjelsen. Den oprindelige video er
> noget længere, og bruger rigtig meget tid på delikventens bare arme og
> ben, samt hvordan han vrider sig. Umiddelbart ser hen slet ikke ud til
> at interessere sig det mindste for cyklen bagefter.

Nej, men sådan er det jo i virkeligheten !
Det indser man nok hvis man har prøvet det :-/

--
/Bjørn



Armand (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-11-03 22:04


"Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.1a25a04b83542d34989a7a@news.cybercity.dk...
> >
> ..............og bruger rigtig meget tid på delikventens bare arme og
> ben, samt hvordan han vrider sig.

Ahh! Fint sprødt ord.
Håber blot ikke at det er min modvilje mod stunt's, der nu gør det
forbryderisk!

--
Armand.



Hekto (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-11-03 22:49

In article <bpgn4f$2qjo$1@news.cybercity.dk>, Armand says...
> Ahh! Fint sprødt ord.
> Håber blot ikke at det er min modvilje mod stunt's, der nu gør det
> forbryderisk!
>
Stunts er såmen gode nok, på rette tid og sted.
Desværre ses det ofte forherliget på offentlig vej, og i let
sommerbeklædning.
Sidst men ikke mindst, fatter jeg ikke at nogen, ud over liv lemmer og
førelighed, vil satse en dansk brandbeskattet MC, med de odds der er
for havari! ..... ????
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Bjørn S (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 19-11-03 23:03


"Hekto" skrev
> Sidst men ikke mindst, fatter jeg ikke at nogen, ud over liv lemmer og
> førelighed, vil satse en dansk brandbeskattet MC, med de odds der er
> for havari! ..... ????

Det var det jeg mente med mit svar tidligere i tråden. Materiel skade og
fare for at pappet ryger tror jeg virker mere afskrækkende end at man får
ondt i nakken eller det som værre er..... Indtil (for de fleste) man når en
viss alder.

--
/Bjørn



Hekto (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-11-03 23:19

In article <0MRub.39059$jf4.2013675@news000.worldonline.dk>, Bjørn S
says...
> Det var det jeg mente med mit svar tidligere i tråden. Materiel skade og
> fare for at pappet ryger tror jeg virker mere afskrækkende end at man får
> ondt i nakken eller det som værre er..... Indtil (for de fleste) man når en
> viss alder.
>
Nu har jeg selv fået skadet skulderen, med små 20 km/t. De færreste
indser hvor lidt der skal til, før det er sket. Imodsætning til hvad de
fleste tror om lægevidenskaben, er der en del de ikke kan, og ikke vil
gøre noget som helst ved.
'Den ser efter omstændighederne fin ud'' Den er der ingen grund til at
gøre noget ved'
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Thomas Hjort (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 19-11-03 18:21


"Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.1a255763f4cedccc989a79@news.cybercity.dk...
> In article <_pvub.37383$jf4.1947475@news000.worldonline.dk>,
> bjosko@REmoVEyahoo.com says...
> > Og så er der jo altids : http://www.stuntreviews.com/video/JD2Promo.wmv
> > - som inspiration eller advarsel

Har du link til preview for 1'eren også? Hvem er det der spiller i
"forgrunden" :)


Mvh Thomas



MKS - 74 (19-11-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 19-11-03 19:27

On Wed, 19 Nov 2003 18:21:01 +0100, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:


>Har du link til preview for 1'eren også?

http://www.teamx-treem.net/Video/jdpromo.rm

> Hvem er det der spiller i "forgrunden" :)

Hvis du tænker på lydsiden så er det Saliva : Click Click Boom

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret 17-10-2003)

Thomas Hjort (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 20-11-03 02:55


"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:l8dnrvk4cav0nnr5tkbkms1pgca3eld5up@4ax.com...
> On Wed, 19 Nov 2003 18:21:01 +0100, "Thomas Hjort"
> <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:
>
>
> >Har du link til preview for 1'eren også?
>
> http://www.teamx-treem.net/Video/jdpromo.rm

Gad vide om der findes et link som ikke er Realplayer ??
>
> > Hvem er det der spiller i "forgrunden" :)
>
> Hvis du tænker på lydsiden så er det Saliva : Click Click Boom


OK Tak for det.

Mvh Thomas



k (16-11-2003)
Kommentar
Fra : k


Dato : 16-11-03 12:39


"Henrik" <Henrik30@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Lad den trille i første gear med lav fart 10 - 15 km/t, træk kobling
.....derefter godt med gas 3/4 - 1/1 håndtag, slip nu kobling ( et spørgsmål
om føling ) herved skulle du gerne få bæstet op på baghjulet, glem alt om at
få den op ved at køre afsted på normal vis for derefter at give gas, det er
der bare ikke nok overskud til. Det er også et spørgsmål om hvordan du
forholder dig med din krop, du skal have køretøjet langt op for at holde den
oppe, det kan godt føles ubehageligt ( som om køretøjet ryger på halen ) men
det er noget du skal øve dig på, det kommer ikke forærende ....jeg vil gå så
vidt at sige at hvis det er en lyst du har og hvis det er noget du vil
praktisere i fremtiden, så findes der bedre maskiner at udføre det på ...til
eksempel er der SV650'eren som det nærmest er en leg at få op på baghjul i
forhold til Bandit'en ....dette skyldes at motorene er vidt forskellige mht.
omdr. og moment, ydermere er en V2'er lettere at få op i omdrejninger end en
R4'er.

Alternativt ...spørg Bandit-Rune, han kan garanteret give dig en 100 % guide
til det


V.H K ...tidligere GSX600F ejer




Henrik (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 16-11-03 12:44


"k" <potz@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3fb761be$0$7881$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> "Henrik" <Henrik30@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Lad den trille i første gear med lav fart 10 - 15 km/t, træk kobling
> ....derefter godt med gas 3/4 - 1/1 håndtag, slip nu kobling ( et
spørgsmål
> om føling ) herved skulle du gerne få bæstet op på baghjulet, glem alt om
at
> få den op ved at køre afsted på normal vis for derefter at give gas, det
er
> der bare ikke nok overskud til. Det er også et spørgsmål om hvordan du
> forholder dig med din krop, du skal have køretøjet langt op for at holde
den
> oppe, det kan godt føles ubehageligt ( som om køretøjet ryger på halen )
men
> det er noget du skal øve dig på, det kommer ikke forærende ....jeg vil gå

> vidt at sige at hvis det er en lyst du har og hvis det er noget du vil
> praktisere i fremtiden, så findes der bedre maskiner at udføre det på
....til
> eksempel er der SV650'eren som det nærmest er en leg at få op på baghjul i
> forhold til Bandit'en ....dette skyldes at motorene er vidt forskellige
mht.
> omdr. og moment, ydermere er en V2'er lettere at få op i omdrejninger end
en
> R4'er.
>
> Alternativt ...spørg Bandit-Rune, han kan garanteret give dig en 100 %
guide
> til det
>
>
> V.H K ...tidligere GSX600F ejer
>
>
Takker. Nu har jeg jo ikke lige kapital til at købe en SV650, men mon ikke
min elskede cykel kan klare opgaven...



k (16-11-2003)
Kommentar
Fra : k


Dato : 16-11-03 13:33


"Henrik" <Henrik30@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Takker. Nu har jeg jo ikke lige kapital til at købe en SV650, men mon
ikke
> min elskede cykel kan klare opgaven...

Helt klart kan din Bandit klare opgaven, men grunden til at jeg nævner
SV'eren er for at synliggøre for dig at der er nogle MC'ere der er bedre til
det end andre ( SV'eren er bare et eks. blandt mange MC'ere )

Hjulafstand og vægtfordeling har en vigtig indflydelse, der er faktisk flere
faktorer at skulle forholde sig til, hvis det drejede sig om at finde en
ideel MC til at lave wheelies på, men i dit tilfælde er det så ikke sådan !

V.H K ...som tydeligt husker hvor svært det var at lave Wheelie på en DT175
og hvor let det var på en XT350.



Ole Sørensen (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Ole Sørensen


Dato : 19-11-03 11:16

> Lad den trille i første gear med lav fart 10 - 15 km/t, træk kobling
> ....derefter godt med gas 3/4 - 1/1 håndtag, slip nu kobling ( et
spørgsmål

Det var en farlig opskrift....jeg er ret sikker på, at jeg ville komme slemt
til skade hvis jeg fulgte den.....måske du burde tilføje, at det ikke er
alle maskiner der bør have 3/4 -1/1 håndtag....gulp.

Mvh /Ole
YZF-R6 ´02



Moller (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 19-11-03 22:24


"Ole Sørensen" <no1@e-mail.dk> wrote in message
news:3fbb42fb$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Lad den trille i første gear med lav fart 10 - 15 km/t, træk kobling
> > ....derefter godt med gas 3/4 - 1/1 håndtag, slip nu kobling ( et
> spørgsmål
>
> Det var en farlig opskrift....jeg er ret sikker på, at jeg ville komme
slemt
> til skade hvis jeg fulgte den.....måske du burde tilføje, at det ikke er
> alle maskiner der bør have 3/4 -1/1 håndtag....gulp.

Ja, nogen af os skal knap bruge 1/4 gas *GGG*

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S



Jens Jacob Bager Jen~ (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 20-11-03 08:24

>> tilføje, at det ikke er alle maskiner der bør have 3/4 -1/1
>> håndtag....gulp.
>
> Ja, nogen af os skal knap bruge 1/4 gas *GGG*
>
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF 1200 S+

Jeps. Sådan en MZ er nemlig vild!

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Hans Paulin (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 20-11-03 08:59

Jens Jacob Bager Jensen skrev:

>>> tilføje, at det ikke er alle maskiner der bør have 3/4 -1/1
>>> håndtag....gulp.
>>
>> Ja, nogen af os skal knap bruge 1/4 gas *GGG*
>>
>> Lars Molnit
>> MZ ETZ 251 CDi
>> Suzuki GSF 1200 S+
>
> Jeps. Sådan en MZ er nemlig vild!

....mon ikke Moller tænker på sin Suzuki, da det af en gammel tråd med al
ønskelig tydelighed fremgår, at MZ-chaufførers organ er væsentlig større
end almindelige dødeliges, således, at der formentlig skal større kraft
til at bringe byrden op i vertikal stilling?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286


Bjørn S (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 20-11-03 16:12

"Hans Paulin" skrev
> ...mon ikke Moller tænker på sin Suzuki, da det af en gammel tråd med al
> ønskelig tydelighed fremgår, at MZ-chaufførers organ er væsentlig større
> end almindelige dødeliges, således, at der formentlig skal større kraft
> til at bringe byrden op i vertikal stilling?
I vore dage findes der jo som kendt Viagra, det kan sikkert hjælpe med at
flytte tyngdepunktet hvis det virker som reklamen siger

--
/Bjørn



Moller (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 20-11-03 16:23

> I vore dage findes der jo som kendt Viagra, det kan sikkert hjælpe med at
> flytte tyngdepunktet hvis det virker som reklamen siger

hmmmm, hvor smider du pillen ind ??? i indsugningen, eller benzinen ???

VH
Lars Molnit



Bjørn S (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 20-11-03 16:49


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:3fbcdbae$0$246$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > I vore dage findes der jo som kendt Viagra, det kan sikkert hjælpe med
at
> > flytte tyngdepunktet hvis det virker som reklamen siger
>
> hmmmm, hvor smider du pillen ind ??? i indsugningen, eller benzinen
???

Læs Hans Paulin's indlæg.... du spiser den så klart

--
/Bjørn



MKS - 74 (20-11-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 20-11-03 17:21

On Thu, 20 Nov 2003 16:49:06 +0100, "Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com>
wrote:


>> hmmmm, hvor smider du pillen ind ??? i indsugningen, eller benzinen
>???
>
>Læs Hans Paulin's indlæg.... du spiser den så klart

Jeg har indtryk af at det for hans vedkommende er ensbetydende med
indsugningen

--
-Michael

Moller (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 20-11-03 21:57

> >Læs Hans Paulin's indlæg.... du spiser den så klart

Ja, nogen fru'er kræver mere end hva naturen kan klare...

> Jeg har indtryk af at det for hans vedkommende er ensbetydende med
> indsugningen

hæhæ :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S



Knud Dam (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 16-11-03 19:22

----- Original Message -----
From: Henrik
Newsgroups: dk.fritid.motorcykel
Sent: Sunday, November 16, 2003 12:06 PM
Subject: Wheelie?


Jeg har flere gange (uden held) forsøgt at rive min bandit 600 på baghjulet.
nogle forslag?


Hej Henrik.

Din Bandit er let af få på baghjulet.

Du kører med ca. halv gas i 1. gear. Ved ca. 6.000 omdr./min slipper du
gassen helt, hvorved forgaflen trykkes sammen, så giver du fuld gas og
forhjulet løfter sig.

Jeg synes den metode er lettere at styre frem for at bruge koblingen.

; - )

KD Bandit 600 S (der bare VIL på baghjul ...)







Soren Lindholt (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Soren Lindholt


Dato : 17-11-03 11:09



Henrik <Henrik30@nielsen.mail.dk> wrote in article
<3fb75a0b$0$69947$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> Jeg har flere gange (uden held) forsøgt at rive min bandit 600 på
baghjulet.
> nogle forslag?

Lad være

Det var da et forslag

S.

vmx (17-11-2003)
Kommentar
Fra : vmx


Dato : 17-11-03 19:32

"Henrik" <Henrik30@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3fb75a0b$0$69947$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg har flere gange (uden held) forsøgt at rive min bandit 600 på
baghjulet.
> nogle forslag?
>
>

Læs denne:
http://www.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=3cbaea1c%240
%2478801%24edfadb0f%40dspool01.news.tele.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dinsubj
ect:SV650S%2Binsubject:wheelie.%2Binsubject:Hvordan%253F%26hl%3Dda%26lr%3D%2
6ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26selm%3D3cbaea1c%25240%252478801%2524edfadb0f%2540
dspool01.news.tele.dk%26rnum%3D1

R





Thomas Hjort (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 17-11-03 20:01


"vmx" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bpb4co$21sg$1@news.cybercity.dk...
> "Henrik" <Henrik30@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3fb75a0b$0$69947$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Jeg har flere gange (uden held) forsøgt at rive min bandit 600 på
> baghjulet.
> > nogle forslag?
> >
> >
>
> Læs denne:
>
http://www.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=3cbaea1c%240
>
%2478801%24edfadb0f%40dspool01.news.tele.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dinsubj
>
ect:SV650S%2Binsubject:wheelie.%2Binsubject:Hvordan%253F%26hl%3Dda%26lr%3D%2
>
6ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26selm%3D3cbaea1c%25240%252478801%2524edfadb0f%2540
> dspool01.news.tele.dk%26rnum%3D1
>
> R


Ak ja. Aldrig har jeg haft så mange løftede pegefingre i fjæset før på en
gang *sigh*, men der var også mange gode svar! Jeg lærte ihvertfald at
wheelie og jeg er ikke død endnu.
Det var iøvrigt mit sidste lange indlæg på NG'en, jeg holder mig som regel
til neutrale småspørgsmål nu da jeg ikke gider at kaste med mudder.


Mvh Thomas



vmx (17-11-2003)
Kommentar
Fra : vmx


Dato : 17-11-03 20:10

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:bpb5ts$24ca$1@news.cybercity.dk...
>
> "vmx" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:bpb4co$21sg$1@news.cybercity.dk...
> > "Henrik" <Henrik30@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3fb75a0b$0$69947$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > > Jeg har flere gange (uden held) forsøgt at rive min bandit 600 på
> > baghjulet.
> > > nogle forslag?
> > >
>
>
> Ak ja. Aldrig har jeg haft så mange løftede pegefingre i fjæset før på en
> gang *sigh*, men der var også mange gode svar! Jeg lærte ihvertfald at
> wheelie og jeg er ikke død endnu.

ak ja..... man *kan* faktisk også lave en wheelie på en vmax,
både frivilligt og ufrivilligt, og med tungen absolut lige i munden.
Men ikke et ord om det her


Robert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=194



Megas (23-11-2003)
Kommentar
Fra : Megas


Dato : 23-11-03 03:24

Henrik wrote:
> Jeg har flere gange (uden held) forsøgt at rive min bandit 600 på
> baghjulet. nogle forslag?

Gå til vægtløftning.?? :D


--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=404



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177600
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409241
Brugere : 218889

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste