|
 | Udstødning på Rf600r Fra : Michael Kristensen |
Dato : 15-04-01 12:04 |
|
Hej NG
Jeg har en kammarat, der har købt en Suzuki rf600r. På den sidder en
racerudstødning, der larmer som et ondt år. Med i købet fik han den
originale udstødning, som han overvejer at skifte til. Sælger oplyste, at
ved skift fra original- til racerufstødning fik han motoren omdysset.
Hvis han vil skifte tilbage til den originale, skal den så omdyses igen.
Hvad koster det at få gjort?
-Michael Kristensen (sv650s)
| |
Steen S. Schmidt (15-04-2001)
 | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt |
Dato : 15-04-01 13:37 |
|
> Hvis han vil skifte tilbage til den originale, skal den så omdyses igen.
Ja.
> Hvad koster det at få gjort?
?
Mvh
Steen
| |
Janus (15-04-2001)
 | Kommentar Fra : Janus |
Dato : 15-04-01 18:54 |
|
Han kan da prøve at køre lidt med den originale og så se på tændrørene om
den brænder rent. Når han skifter fra racer => original, sidder der
sandsynligvis større dyser i end standard, dvs den vil måske få for meget at
æde, men det vil i kunne konstatere ud fra tændrørene. Prøv at køre en tur
og se hvordan den kører. Motoren vil umiddelbart ikke tage skade af det!!!
Janus
Michael Kristensen <mbk@daimi.au.dk> skrev i en
news:cdfC6.624$UH.178561@news101.telia.com...
> Hej NG
>
> Jeg har en kammarat, der har købt en Suzuki rf600r. På den sidder en
> racerudstødning, der larmer som et ondt år. Med i købet fik han den
> originale udstødning, som han overvejer at skifte til. Sælger oplyste, at
> ved skift fra original- til racerufstødning fik han motoren omdysset.
>
> Hvis han vil skifte tilbage til den originale, skal den så omdyses igen.
> Hvad koster det at få gjort?
>
> -Michael Kristensen (sv650s)
>
>
| |
Armand (16-04-2001)
 | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-04-01 00:48 |
|
Janus <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en
news:9bcn93$ik8$1@eising.k-net.dk...
> Han kan da prøve at køre lidt med den originale og så se på tændrørene
om
> den brænder rent. Når han skifter fra racer => original, sidder der
> sandsynligvis større dyser i end standard, dvs den vil måske få for
meget at
> æde, men det vil i kunne konstatere ud fra tændrørene.
Tjaeh!?
Eller også dør de næsten øjeblikkeligt fordi det er NGK'ere :-/
--
Armand.
| |
Albert (15-04-2001)
 | Kommentar Fra : Albert |
Dato : 15-04-01 20:04 |
|
> Hvis han vil skifte tilbage til den originale, skal den så omdyses igen.
> Hvad koster det at få gjort?
>
1000 ved FV motor i Borum ved Århus...
mvh Albert
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (15-04-2001)
 | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 15-04-01 20:14 |
|
> Hvis han vil skifte tilbage til den originale, skal den så omdyses igen.
> Hvad koster det at få gjort?
I en værkstedsmanual står der hvordan nålen, hoveddysen og CO skruerne skal
stå med standart udstødningen. Køb en værkstedsmanual, brug en eftermiddag
på at omdyse karburatorerne efter bogen og vær glad.
Notér den nøjagtige indstilling af bl.a. CO skruerne med racerpotten, så kan
du altid skifte tilbage igen.
Hoveddyser plejer at koste 20Kr
Prisen bliver så 4X20Kr + 250Kr for en værkstedsmanual
--
Hilsen Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)
| |
|
|