|
| Yamaha XZ 650 ?????????? Fra : Bengtsons |
Dato : 08-11-03 17:07 |
|
Hej
Min nabo påstår i ædru tilstand, at der findes en 2-benet XZ 650 med
nogle-og-halvfjers heste.
Er der nogle der har data og billeder, så er der et års gratis cykelservice
på spil.
Mvh
Anders
Gazelle V1
| |
Martin Ley-Frantsen (08-11-2003)
| Kommentar Fra : Martin Ley-Frantsen |
Dato : 08-11-03 18:00 |
| | |
M. Høy (08-11-2003)
| Kommentar Fra : M. Høy |
Dato : 08-11-03 18:27 |
|
Hej
Kan også kun finde Yamaha XZ 550, den har ifølge Mc-revyen 64 heste, så mon
ikke 650'eren har nogle-og-halvfjerds heste (ifølge producenten?)
Der er lagt billed og specs i dk.binaermotor af XZ 550
Mvh.
M. Hoey
(Suzuki GT750)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234
"Bengtsons" <bengtsons@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3fad14cf$0$95056$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
> Min nabo påstår i ædru tilstand, at der findes en 2-benet XZ 650 med
> nogle-og-halvfjers heste.
> Er der nogle der har data og billeder, så er der et års gratis
cykelservice
> på spil.
> Mvh
> Anders
> Gazelle V1
>
>
| |
Armand (09-11-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-11-03 14:02 |
|
M. Høy <mhoeyNOSPAM@mail.dk> skrev i en
news:3fad276e$0$27365$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
>
> Kan også kun finde Yamaha XZ 550, den har ifølge Mc-revyen 64 heste, så
> mon ikke 650'eren har nogle-og-halvfjerds heste (ifølge producenten?)
XZ550'eren var som V2'er nok forud for sin tid, men problemer med at få
faldstrøms-karbunaderne til at virke ordentlig, såvel som det dengang
afvigende design og måske netop V2-konfigurationen, medførte at den floppede
på markedet - Derved nåede der aldrig at blive lavet en 6½'er-version!
Det må dreje sig om en erindringsforskydning!
--
Armand.
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (09-11-2003)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 09-11-03 17:33 |
|
> Min nabo påstår i ædru tilstand, at der findes en 2-benet XZ 650 med
> nogle-og-halvfjers heste.
> cykelservice på spil.
Hej Anders
Der findes en Honda CX 650 med 64Hk. Det er det tætteste. Der har aldrig
officielt været importeret en Yamaha XZ 650 til dk, men der findes en XZ
550, som tidligere nævnt. Om der findes en XZ 650 i andre dele af verden
skal jeg ikke gøre mig klog på, da masser af modeller aldrig kommer til dk.
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Ukendt (09-11-2003)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-11-03 18:02 |
|
>
> Hej Anders
>
> Der findes en Honda CX 650 med 64Hk. Det er det tætteste. Der har
aldrig
> officielt været importeret en Yamaha XZ 650 til dk, men der findes en
XZ
> 550, som tidligere nævnt. Om der findes en XZ 650 i andre dele af
verden
> skal jeg ikke gøre mig klog på, da masser af modeller aldrig kommer
til dk.
>
Kom CX650'eren ikke også i en standard-svag-turbo model? ..eller spiller
min fantasi mig et puds?
mvh
Kenneth S
| |
MKS - 74 (09-11-2003)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 09-11-03 18:16 |
|
On Sun, 9 Nov 2003 18:02:27 +0100, "Kenneth Sørensen"
<Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> wrote:
>Kom CX650'eren ikke også i en standard-svag-turbo model? ..eller spiller
>min fantasi mig et puds?
Næh det er skam rigtigt nok,i -83 med 100 hk nominelt,hvilket vel var
*lidt* vildt - dengang.
--
-Michael
| |
Armand (10-11-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 10-11-03 01:24 |
|
MKS - 74 <priller@tiscali.dk> skrev i en
news:vhtsqvg0mln2ctjadv3anlk6c9ar1kfjos@4ax.com...
> On Sun, 9 Nov 2003 18:02:27 +0100, "Kenneth Sørensen"
> <Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> wrote:
>
>
> >Kom CX650'eren ikke også i en standard-svag-turbo model? ..eller spiller
> >min fantasi mig et puds?
>
> Næh det er skam rigtigt nok,i -83 med 100 hk nominelt,hvilket vel var
> *lidt* vildt - dengang.
Faktisk var den første CX650'er en Turbo!
Honda forsøgte med opboringen at få den tocylindrede motor til at holde lidt
bedre gang i møllen, da 500'eren havde store problemer med såkaldt
"turbolag" (= forsinkelse efter gasgivning hvorunder turboen bygger
omdrejninger op!)!
Først da man således havde stumperne kunne man ligeså godt fremstille en
alm. 650'er, som blev pakket ind i Bol d'Orens såkaldte "Euro-line" -design,
der ligger nærmere Turboens udseende end den kluntede 500'ers!
--
Armand.
| |
|
|