Hans Joergensen wrote:
> Bemærk fx. hvad der kan slippe igennem en kommunistisk
> kvaliteskontrol:
Nu var kvalitetskontrol en by i Alabama for kommunisterne i sin tid - du
ved vel godt, hvad logoet for deres nationale GOST-norm stod for?
GOST modsvarer BS, DS, DIN m.fl. vestlige normorganer, og GOST-logoet
lignede en 5-takket stjerne - eller med god vilje en person der strakte
armene ud og sagde: "Sorry, but we can't do better!"
Interessant nok ligner GOST-stjernen MT Højgaards logo, der ellers
påstås at være et plagiat af det franske Bouygues Telecom's.
Hm, Hitler huggede også sit partisymbol i den (vistnok) indiske mytologi
og kom gruelig galt afsted med at vende det den forkerte vej
Nå, men din mc's mekanik er vel lige så stærk som USSR's jetmotorer i
sin tid - de var berømt for at have så store spillerum, at man kunne
skovle grus gennem uden at jetmotoren stoppede
Og materialernes spec/kvalitet skal du iøvrigt heller ikke tage for
givet. Et finsk metalskrotfirma indkøbte for et par år siden et større
parti skrottede jetmotorer, der iflg. specifikationen skulle indeholde
så og så mange kg titanium. De modtog motorerne intakt, men der var ikke
5 gram titanium i dem - det var i produktionen blevet erstattet af et
andet billigere og forhåndenværende materiale.
Så jeg synes det er helt fint, at du blot renser delene, skruer motoren
pænt sammen igen, hælder olie på og ser hvordan den kører. Det er helt i
tråd med den filosofi, cyklen er designet ud fra
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side:
www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade