On 28 Oct 2003 11:56:11 -0800, vfr@cool.dk (Knorsfis) wrote:
Hej Jesper.
>
>Hvordan er det med kvaliteten og stabiliteten i subj.??
>
Jeg har en Paso 750 som jeg er meget glad for.
Jeg fik den som lidt af et lig, så den har kostet mig mange timer at
få i den stand den er i dag (Du kan se mit pragtstykke på
www.gruby.dk
)
Til gengæld kender jeg den ret godt.
Paso'en har så vist jeg ved kun et kritisk punkt, og det er dens
dobbelte Weber karburator.
Andre har valgt at erstatte den med to DellOrto eller Mikuni, jeg har
valgt at tage kampen op med Hr. Weber, og det er jeg glad for.
Den kan bringes til at virke - simpelt enda.
Et andet punkt er at den har 16" hjul, så udvalget af dæk til den er
rimeligt smalt - Så vidt jeg ved er det kun Michelin der laver dæk til
den endnu, men de er til at skaffe.
Stabiliteten er i orden.
Jeg har kørt 23.000 Km med den, og det eneste driftsstop jeg har
oplevet er st kullene i starteren var slidt op.
Det er der en årsag til, idet der var en fejl i ledningsnettet der
bevirkede at stateren "møllede" med hele tiden.
Den fejl rettede jeg da jeg fik den, men skaden var sket.
Ellers har mit nusseri indskrænket sig til almindelig vedligeholdelse,
så som nye knastremme, kontrol af ventilspillerum, olieskift, nye
filtre OSV - altså arbejde der også skal foretages på alle andre MC
mærker.
>Har hørt lidt om at paso'erne er lidt mere stabile en det resterende
>model-program fra duc...
>
DET tror jeg ikke på !
OK, Pantah mororen er en gammel hårdtprøvet konstruktion der er
anvendt i mange modeller, også andre end Ducati's egne., men derfra
til at påstå at andre Duc modeller skulle være problematiske er der
lang vej.
Noget andet er så, at hvis jeg skulle vælge i dag ville jeg finde en
Paso 907ie.
Ikke fordi den har en mere kraftfuld motor, der er ikke den store
forskel på 750 og 907ie i den henseende - men:
Den har benzinindsprøjtning og 17" hjul, hvorved mine to væsentligste
anker er elimineret
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk