|
| Bil-basen/MC-basen Fra : Mikkel Borggaard |
Dato : 27-10-03 15:20 |
|
Er der nogen database over MC'er der er til salg, som nu f.eks. bil-basen?
Mikkel
| |
Bo-gsxR (27-10-2003)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 27-10-03 15:26 |
|
> Er der nogen database over MC'er der er til salg, som nu f.eks. bil-basen?
Mikkel hvis du nu tænker dig lidt om... hvad er så det mest åbentlyse
at skrive i adr. linien ??
et hint - det rimer på dem-te-dasen...
bo-gsxR
| |
Peder (27-10-2003)
| Kommentar Fra : Peder |
Dato : 27-10-03 16:20 |
|
Den Mon, 27 Oct 2003 15:26:28 +0100, "Bo-gsxR"
<slettes.gsxr750@ishoejby.dk> skrev:
>> Er der nogen database over MC'er der er til salg, som nu f.eks. bil-basen?
>
>Mikkel hvis du nu tænker dig lidt om... hvad er så det mest åbentlyse
>at skrive i adr. linien ??
>
>et hint - det rimer på dem-te-dasen...
Arh. Der ryger du jo bare til dba...
--
Peder
R6 - hullet ( http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX
| |
Tue (27-10-2003)
| Kommentar Fra : Tue |
Dato : 27-10-03 16:42 |
| | |
Bo-gsxR (27-10-2003)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 27-10-03 17:03 |
|
> Arh. Der ryger du jo bare til dba...
er det ikk også en database over en masse "til-salg" mc'er??
bo-gsxR som ikk forstår hvordan man bytter en 750 - 600
| |
MKS - 74 (27-10-2003)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 27-10-03 17:14 |
|
On Mon, 27 Oct 2003 17:02:41 +0100, "Bo-gsxR"
<slettes.gsxr750@ishoejby.dk> wrote:
>bo-gsxR som ikk forstår hvordan man bytter en 750 - 600
Bare du forstår _hvorfor_ så gør det heller ikke noget,det er nemlig
første led i erkendelsen,vi kan altid lære dig hvordan du gør...
--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret 17-10-2003)
| |
Bo-gsxR (27-10-2003)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 27-10-03 17:23 |
|
> Bare du forstår _hvorfor_ så gør det heller ikke noget,det er nemlig
> første led i erkendelsen,vi kan altid lære dig hvordan du gør...
det skrevne sprog s...cks
> -Michael - skolelærer...
bo-gsxR
| |
MKS - 74 (27-10-2003)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 27-10-03 17:38 |
|
On Mon, 27 Oct 2003 17:22:47 +0100, "Bo-gsxR"
<slettes.gsxr750@ishoejby.dk> wrote:
>
>> Bare du forstår _hvorfor_ så gør det heller ikke noget,det er nemlig
>> første led i erkendelsen,vi kan altid lære dig hvordan du gør...
>det skrevne sprog s...cks
Øv - vil det så sige at du heller ikke forstår hvorfor,jeg troede
(håbede) lige du var blevet klogere og efterhånden forstod at der er
mere ved (specielt sports-) MC'er end cc og heste...
--
-Michael
| |
Bo-gsxR (27-10-2003)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 27-10-03 19:32 |
|
> Øv - vil det så sige at du heller ikke forstår hvorfor,jeg troede
> (håbede) lige du xxxxxxxxxxx og efterhånden forstod at der er
> mere ved (specielt sports-) MC'er end cc og heste...
Hvaaa snaaaak'er du om mand
den bedste! sports mc i dk er den der vandt powermeet i år
i min ( meget lille, vil nogen nok sige - fjolser :) verden.
bo-gsxR som stadig mangler heste, flere cc kommer der altid med
næste kværn(eller erstattes af 2 små ventilatorer ) sammen med
større gæld
| |
MKS - 74 (27-10-2003)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 27-10-03 19:43 |
|
On Mon, 27 Oct 2003 19:32:29 +0100, "Bo-gsxR"
<slettes.gsxr750@ishoejby.dk> wrote:
>bo-gsxR som stadig mangler heste, flere cc kommer der altid med
>næste kværn(eller erstattes af 2 små ventilatorer ) sammen med
>større gæld
Hvad med at købe en bil istedet,der er plads til en meget større motor
i sådan en...
--
-Michael
| |
Bo-gsxR (27-10-2003)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 27-10-03 20:33 |
|
> Hvad med at købe en bil istedet,der er plads til en meget større motor
> i sådan en...
sig mig lige hænger du ikk lidt for tit ud med jens jacob bager?
bo-gsxR aka gixxer bo
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (28-10-2003)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 28-10-03 14:07 |
|
> sig mig lige hænger du ikk lidt for tit ud med jens jacob bager?
Du er stadig ikke kommet dig over jeg synes en RVF 400 er fed vel?
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Bo-gsxR (28-10-2003)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 28-10-03 16:46 |
|
> Du er stadig ikke kommet dig over jeg synes en RVF 400 er fed vel?
jeg kan da godt forstå at du synes det, men at du ikke straks ville ha
boret den op, monteret turbo og lattergas, og 120hk på hjulet
det forstår jeg ikk!
60hk i motoren er sku for lidt for en R maskine specielt de knap 200
på toppen.
men Der er jo også folk der kører goldwing, HD og pan european :-l
bo-gsxR
| |
Peder (28-10-2003)
| Kommentar Fra : Peder |
Dato : 28-10-03 14:45 |
|
Den Mon, 27 Oct 2003 17:02:41 +0100, "Bo-gsxR"
<slettes.gsxr750@ishoejby.dk> skrev:
>
>> Arh. Der ryger du jo bare til dba...
>
>er det ikk også en database over en masse "til-salg" mc'er??
>
>bo-gsxR som ikk forstår hvordan man bytter en 750 - 600
>
Er det ikke snarere GSXR til R du ikke forstår?
Vægt/kraft forholdet er iøvrigt bedre på R6'eren og jeg forbedrede
straks min omgangstid med 2 sek. - på trods af at jeg skulle vænne mig
til ny cykel...
--
Peder
R6 - hullet ( http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX
| |
MKS - 74 (28-10-2003)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 28-10-03 18:16 |
|
On Tue, 28 Oct 2003 14:44:45 +0100, Peder
<peder_eskildsen@@@@hotmail.com> wrote:
>Er det ikke snarere GSXR til R du ikke forstår?
>Vægt/kraft forholdet er iøvrigt bedre på R6'eren og jeg forbedrede
>straks min omgangstid med 2 sek. - på trods af at jeg skulle vænne mig
>til ny cykel...
Omgangstid ?!? Er det ikke noget med at køre rundt og i kurver og
sår'n,det begreb er jeg ikke sikker på at Bo forstår ,han vil vist
hellere nøjes med at køre ligeud - Det er jo også meget nemmere ...
--
-Michael
| |
Bo-gsxR (28-10-2003)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 28-10-03 22:22 |
|
> Omgangstid ?!? Er det ikke noget med at køre rundt og i kurver og
> sår'n,det begreb er jeg ikke sikker på at Bo forstår ,han vil vist
> hellere nøjes med at køre ligeud - Det er jo også meget nemmere ...
jeg kan se at jeg skal til at deltage i lidt banedage næste år, og håbe
på at vise jeg også kan vende gixxeren. og ikk har brug for en motorvejs
afkørsel for at kunne vende den
bo-svingbar-gsxR
| |
MKS - 74 (28-10-2003)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 28-10-03 23:20 |
|
On Tue, 28 Oct 2003 22:22:21 +0100, "Bo-gsxR"
<slettes.gsxr750@ishoejby.dk> wrote:
>jeg kan se at jeg skal til at deltage i lidt banedage næste år, og håbe
>på at vise jeg også kan vende gixxeren. og ikk har brug for en motorvejs
>afkørsel for at kunne vende den
Jamen dog,det er jo helt fornuftig snak lige pludselig,nu husker du
lige at montere møllen på den inden,så du rigtigt kan se _hvor_
brugbart sådan noget er til sportslig kørsel ik' .
--
-Michael
| |
Bo-gsxR (29-10-2003)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 29-10-03 10:33 |
|
> Jamen dog,det er jo helt fornuftig snak lige pludselig,nu husker du
> lige at montere møllen på den inden,så du rigtigt kan se _hvor_
> brugbart sådan noget er til sportslig kørsel ik' .
bare rolig den skal nok blive der på. og til den tid burde trykket være
skruet lidt op. forhåbenligt ca. 200hk.
( jeg har jo sikkert noget jeg skal ha indhentet, når vejen går lige ud
de 3-4 personer jeg kender har prøvet at køre på bane med både deres
mølle-maskine og en std. af samme mod. var alle hurtigere med møllen.
men jeg ved jo så heller ikke hvor gode de er på banen.
hk. er ganske kontrollerbare, eneste ulempe er latenstiden.
bo-gsxR
| |
MKS - 74 (29-10-2003)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 29-10-03 11:00 |
|
On Wed, 29 Oct 2003 10:32:53 +0100, "Bo-gsxR"
<slettes.gsxr750@ishoejby.dk> wrote:
>bare rolig den skal nok blive der på. og til den tid burde trykket være
>skruet lidt op. forhåbenligt ca. 200hk.
Come on - det er da alt for lidt...tag op på Sturup og knald
ladetrykket godt op,det vil helt sikkert blive et hit...
>( jeg har jo sikkert noget jeg skal ha indhentet, når vejen går lige ud
Det kunne man godt forestille sig ja....
>de 3-4 personer jeg kender har prøvet at køre på bane med både deres
>mølle-maskine og en std. af samme mod. var alle hurtigere med møllen.
>men jeg ved jo så heller ikke hvor gode de er på banen.
Den meget berømte bane "striben" ?!?
>hk. er ganske kontrollerbare, eneste ulempe er latenstiden.
Eneste ? *LOL*
--
-Michael
| |
Bo-gsxR (29-10-2003)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 29-10-03 13:50 |
|
> Det kunne man godt forestille sig ja....
Grr
> Eneste ? *LOL*
der er sku lang tid til næste bane dag. håber sku jeg får
råd til en del af dem næste år, havde ikk råd til 1 i år
bo-Great Sving Xsitement Racing
| |
Bo-gsxR (28-10-2003)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 28-10-03 22:17 |
|
> Vægt/kraft forholdet er iøvrigt bedre på R6'eren og jeg forbedrede
> straks min omgangstid med 2 sek. - på trods af at jeg skulle vænne mig
> til ny cykel...
hvad vejer r6'eren? rr prepereret? jeg ved at gixxeren kan ramme omkring
de 160kg. når tanken osv. er udskiftet.
og burde man ikk kunne hente 20-30 hk mere, i begge motorer?
var det karbu mod. du havde?
men ok det er vel også alt sammen ligemeget når 600 er den eneste der
må bruges til næste år i challange
bo-gsxR
| |
Armand (28-10-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 28-10-03 22:56 |
|
Bo-gsxR <slettes.gsxr750@ishoejby.dk> skrev i en
news:bnmmb5$hob$1@sunsite.dk...
> > Vægt/kraft forholdet er iøvrigt bedre på R6'eren og jeg forbedrede
> > straks min omgangstid med 2 sek. - på trods af at jeg skulle vænne mig
> > til ny cykel...
>
> hvad vejer r6'eren? rr prepereret? jeg ved at gixxeren kan ramme omkring
> de 160kg. når tanken osv. er udskiftet.
> og burde man ikk kunne hente 20-30 hk mere, i begge motorer?
Tomt spørgsmål, derved at det kun er bankbogen der sætter grænsen for hvad
man kan finde på at montere af kulfiber, aluminium og titanium :-|
--
Armand.
| |
Peder (28-10-2003)
| Kommentar Fra : Peder |
Dato : 28-10-03 23:17 |
|
Den Tue, 28 Oct 2003 22:17:13 +0100, "Bo-gsxR"
<slettes.gsxr750@ishoejby.dk> skrev:
>> Vægt/kraft forholdet er iøvrigt bedre på R6'eren og jeg forbedrede
>> straks min omgangstid med 2 sek. - på trods af at jeg skulle vænne mig
>> til ny cykel...
>
>hvad vejer r6'eren? rr prepereret? jeg ved at gixxeren kan ramme omkring
>de 160kg. når tanken osv. er udskiftet.
Jeg ved det egentlig ikke. Men knastør vejer den standard 162 kg. mod
Suzis 179.
Så er der fiberkåbe istedet for plast og lygter er taget af. Så det
bliver noget tricky at få GSXR750'eren derned.
En ny GSXR 600 derimod ville sikkert være fint alternativ.
>og burde man ikk kunne hente 20-30 hk mere, i begge motorer?
>var det karbu mod. du havde?
Det er sprøjt (fra 2003) så den har 123 PR HK mod Suzis 135 (stadig PR
HK)
>men ok det er vel også alt sammen ligemeget når 600 er den eneste der
>må bruges til næste år i challange
Tjah. Det er så ikke min bekymring. Det er jeg slet ikke hurtig nok
til. Men prøv at gå ind på Seriensports hjemmeside og sammenlign
resultater i klasse 2 og 3 (hhv 750 og 600 ccm).
De er nøjagtigt lige hurtige. Blot er konkurrencen væsentlig hårdere i
600 ccm. Til gengæld er der flere at lære af.
--
Peder
R6 - hullet ( http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX
| |
Bo-gsxR (29-10-2003)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 29-10-03 10:28 |
|
> Jeg ved det egentlig ikke. Men knastør vejer den standard 162 kg. mod
> Suzis 179.
ok den er sikkert noget nettere at smide rundt. jeg må da også
indrømme at min føles noget tungere/bredere end en stor del af de
andre sports mc'er. den virker meget bredere og lavere.
> En ny GSXR 600 derimod ville sikkert være fint alternativ.
ja, det var jo sådan en der vandt 600ch. i år
men det er nok kun smag der afgør hvad man skal vælge i 600
som de siger i supersport, så er de jo næsten ens alle sammen.
> >og burde man ikk kunne hente 20-30 hk mere, i begge motorer?
> >var det karbu mod. du havde?
> Det er sprøjt (fra 2003) så den har 123 PR HK mod Suzis 135 (stadig PR
> HK)
det er jo egentligt ret sjovt synes jeg , når nu at de kun gir 100hk på
hjulet og
gixxeren ca. 120 i '99 gav de fleste 600 ca. 92hk. så der er da sket
noget.
> resultater i klasse 2 og 3 (hhv 750 og 600 ccm).
> De er nøjagtigt lige hurtige.
så er det altså kun dig der havde problemer... da du blev
2 sek. hurtigere på 600'eren!
bare du ikk ender på en 125ccm næste år
bo-gsxR
| |
Peder (29-10-2003)
| Kommentar Fra : Peder |
Dato : 29-10-03 15:52 |
|
Den Wed, 29 Oct 2003 10:27:49 +0100, "Bo-gsxR"
<slettes.gsxr750@ishoejby.dk> skrev:
>> Jeg ved det egentlig ikke. Men knastør vejer den standard 162 kg. mod
>> Suzis 179.
> ok den er sikkert noget nettere at smide rundt. jeg må da også
>indrømme at min føles noget tungere/bredere end en stor del af de
>andre sports mc'er. den virker meget bredere og lavere.
>
Jeg kunne mærke det med det samme jeg blot skulle flytte rundt på de 2
cykler. Og selvfølgelig endnu mere på banen.
>
>> >og burde man ikk kunne hente 20-30 hk mere, i begge motorer?
>> >var det karbu mod. du havde?
>> Det er sprøjt (fra 2003) så den har 123 PR HK mod Suzis 135 (stadig PR
>> HK)
>
>det er jo egentligt ret sjovt synes jeg , når nu at de kun gir 100hk på
>hjulet og
>gixxeren ca. 120 i '99 gav de fleste 600 ca. 92hk. så der er da sket
>noget.
Jeps. Min Gixxer blev også målt til 120. R6'eren er målt til 106 uden
RAM luft. De 106 målt ved Challenge Cup (altså inden jeg overtog den)
>
>> resultater i klasse 2 og 3 (hhv 750 og 600 ccm).
>> De er nøjagtigt lige hurtige.
>
>så er det altså kun dig der havde problemer... da du blev
>2 sek. hurtigere på 600'eren!
Hey! 750'erne (de hurtige af dem) er 2002-2003'er GSX'ere.
Pointen er, at der ingen grund er til at betale ekstra for 150 ccm.
>
>bare du ikk ender på en 125ccm næste år
Arh mon.
Et lille kuriosum - Ham min makker i 4-timers løbet havde indtil dette
løb kun kørt 125ccm. Da han så kom over på 750'eren (iøvrigt fra 1997)
flåede han bagdækket. Det viste sig at skyldes at han konstant kørte i
begrænseren. Han var vant til "lidt" højere omdrejningstal....
Og så kørte han iøvrigt 2-3 sek. hurtigere end mig
--
Peder
R6 - hullet ( http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX
| |
Bo-gsxR (29-10-2003)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 29-10-03 21:55 |
|
> Hey! 750'erne (de hurtige af dem) er 2002-2003'er GSX'ere.
> Pointen er, at der ingen grund er til at betale ekstra for 150 ccm.
just kidding
koster de ikk snart det samme?
> Det viste sig at skyldes at han konstant kørte i
> begrænseren. Han var vant til "lidt" højere omdrejningstal....
beholder i std. omdr. begrænser? og motor i disse løb?
> R6 - hullet ( http://roadracing.netpartner.dk)
da jeg spurgte til motordækslet, var det fordi jeg troede
at den måske havde skrabet det i asfalten i sving - og uden
at styrte
bo-gsXr
| |
Peder (30-10-2003)
| Kommentar Fra : Peder |
Dato : 30-10-03 09:18 |
|
Den Wed, 29 Oct 2003 21:55:15 +0100, "Bo-gsxR"
<slettes.gsxr750@ishoejby.dk> skrev:
>> Hey! 750'erne (de hurtige af dem) er 2002-2003'er GSX'ere.
>> Pointen er, at der ingen grund er til at betale ekstra for 150 ccm.
> just kidding
Det ved jeg da.
>koster de ikk snart det samme?
vel næppe helt. Suzuki der fortsat har begge størrelser vil nok mene
at de skal have lidt mere for de 150ccm
>> Det viste sig at skyldes at han konstant kørte i
>> begrænseren. Han var vant til "lidt" højere omdrejningstal....
>beholder i std. omdr. begrænser? og motor i disse løb?
>
>> R6 - hullet ( http://roadracing.netpartner.dk)
>
>da jeg spurgte til motordækslet, var det fordi jeg troede
>at den måske havde skrabet det i asfalten i sving - og uden
>at styrte
Ahh. Nej i hvertfald ikke af mig. Jeg har stadig lidt frihøjde at gøre
med.
--
Peder
R6 - hullet ( http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX
| |
Bo-gsxR (30-10-2003)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 30-10-03 12:07 |
|
> >koster de ikk snart det samme?
> vel næppe helt. Suzuki der fortsat har begge størrelser vil nok mene
> at de skal have lidt mere for de 150ccm
jeg mente r6 og 750'eren, på gaden koster de jo
185 og 190k kr.
bo-gsxR
| |
Peder (30-10-2003)
| Kommentar Fra : Peder |
Dato : 30-10-03 13:46 |
|
Den Thu, 30 Oct 2003 12:06:40 +0100, "Bo-gsxR"
<slettes.gsxr750@ishoejby.dk> skrev:
>> >koster de ikk snart det samme?
>> vel næppe helt. Suzuki der fortsat har begge størrelser vil nok mene
>> at de skal have lidt mere for de 150ccm
>
>jeg mente r6 og 750'eren, på gaden koster de jo
>185 og 190k kr.
>
ja det er da rigtigt.
Jeg checkede faktisk ikke prisen på GSXR'en. Havde hørt så meget godt
om R6'eren.
Og så er det den klasse, producenterne interesserer sig mest for -
tilsyneladende. Så der skulle være en chance for at få top-grej.
--
Peder
R6 - hullet ( http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX
| |
Bo-gsxR (27-10-2003)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 27-10-03 17:26 |
|
> Peder
> R6 - hullet ( http://roadracing.netpartner.dk)
på et af billederne på din side, ser det ud som om at motordækslet på
venstre side har skrabet i asfalten ???
bo-gsxR
| |
Peder (28-10-2003)
| Kommentar Fra : Peder |
Dato : 28-10-03 14:47 |
|
Den Mon, 27 Oct 2003 17:26:29 +0100, "Bo-gsxR"
<slettes.gsxr750@ishoejby.dk> skrev:
>> Peder
>> R6 - hullet ( http://roadracing.netpartner.dk)
>
>på et af billederne på din side, ser det ud som om at motordækslet på
>venstre side har skrabet i asfalten ???
>
Korrekt. Gl. skade.
Den var ikke _helt_ ny da jeg købte.
Jeg er endnu ikke selv væltet på den ... endnu...
Vi har iøvrigt pillet motor ud af den, som nu er til rep.
Spændende...
--
Peder
R6 - hullet ( http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX
| |
|
|