"Edvard Korsbæk" wrote:
> Bokser BMW'er holder længe og godt, men :
>
> Ventilerne skal skiftes ved ca. 100.000 km. Ventilhovedet har det med at
> brække af.
Det er heldigvis TWR ventiler, som kan leveres af Carl Christensen A/S til en
fornuftig penge. Vistnok under kr.1000 for alle fire.
> Gearkassen holder 150.000 km eller så.
Hvad sker der egentlig?. På mine Bmw'er har jeg lige skildt gearkasserne ad.
For en sikkerheds skyld. Her har det været lejer der var slidt igennem på
løbebanerne. Også selv om det ikke kunne høres.
> Og er forbandet kostbar. Selv om en
> BMW har et 'Klonk' når den skifter skal den skifte ordentligt, og den må
> overhovedet ikke springe ud af gear under nogen omstændigheder.
Så er det lige man smider det her link:
http://home14.inet.tele.dk/senator/bmwfun.htm
> Bagtøjet har også en given levetid - Og er dyr! Kig efter slip i baghjulet
> når motoren står i gear.
For et par år siden ville jeg geare lidt om. Hørte på en sprit ny og komplet
klump. Den kostede kr 5.800, og et løst kron/spidshjul kr.2.500. Det kunne
umiddelbart lyde dyrt. Men sammenlignet med hvad man hører kæder koster her i
gruppen, så er det vel ikke så stor en post.
> Men ellers er de pokkers pålidelige, nemme at arbejde med og kører ganske
> dejligt.
Helt sikkert.
--
Med venlig hilsen
Ib Jakobsen