"Steffen Beck" <srd@srd.dk> skrev i en meddelelse
news:3f95b440$0$29411$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej HG
>
> Jeg har efterhånden i flere år tænkt på at jeg skulle har en 2 hjulet
igen,
> og har egentlig altid villet ha' en Honda CBR 1000 F da jeg mener den
passer
> til mit temperament, halvt sport og halvt transport, men hvad skal jeg
være
> opmærksom på med sådan en cykel ?
> Nogle årgange man bør undgå, eller dårlige erfaringer eller er der et
andet
> valg ?
>
> MVH Stef
Hej Steffen
Jeg kan kun give Lasse ret i at CBR1000F er en OK motorcykel
Jeg skiftede en gammel sur Suzuki (GSX1100EF) ud i 2000 med en CBR1000F(N)
med (P) optik. Det har jeg aldrig
fortrudt.
Som sportstourer er den alletiders. Behagelig kørestilling, god komfort,
rigeligt med kræfter og godt nattelys (har lys i begge
forlygter) gjorde at jeg i 2001 kørte hjem fra Sydfrankrig - godt 1800 km på
knap 20 timer ( incl. en hvilepause på 1 time)
i ét hug ( og jo - det var forsvarligt ).
Vær OBS på de første årgange 87 - 88 ( SC21 - model H-J). De har smallere
fælge og et mere rundt design end de senere modeller.
I 89 kom der en opgradering. Nyt design og bredere fælge (SC24 - model K-N).
I 93 (SC24 - model P->) kom yderligere en op-
datering - kun lidt ændret kosmetik men derudover fik cyklen monteret Dual
Brake Systemet.
Ud over de ting Lasse har nævnt kan yderligere nævnes at knastkædestrammeren
kan give lyde fra sig på de første årgange.
Hvis du kan læse tysk er her en god hjemmeside der kan give dig yderligere
info vedr. CBR1000
http://www.cbr-1000.de/home.php3
Hilsen
Kim / Tårnby MC 78
CBR1000F(N) med (P) optik