/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ny MC-ist.. snart forhåbentlig
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-10-03 20:32

Hejsa!

Da jeg påtænker at tage pappet snart, så kigger jeg lige så langsomt på en
begyndercykel, dvs. en med "billig" forsikring og helst ansvar.

Jeg har lidt kig på en Suzuki GS500 da den ser ret sportslig ud med kåbe,
men er der andre alternativer? Det _skal_ være en sportsmodel, da jeg ikke
gider alt det shopper stil med crome over det hele

Jeg kan godt lide fart, men gider ikke starte ud på en som med garanti slår
mig ihjel, men gider på den anden side heller ikke begynde at kede mig
efter 2 uger, forstå mig ret.

Hvad skal/bør jeg kigge efter? Jeg tænker prismæssigt i området 50kilo,
gerne brugt, men velholdt!

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

 
 
Ukendt (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-10-03 20:39

Kawasaki GPZ500S er et godt bud, har trillet en del kilometer på en, og den
er rimelig kvik både i optræk og på små veje, har en god benzin økonomi, og
så er den vandkølet, hvilket i mine øjne er et plus.

Du kan få en 95/96 til den pris, eller en ny overgemt 2001´er for kr.
80000,-

Dannie
GPX600r - 97



Martin Johansen [600~ (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-10-03 20:56

"DJ" <vm6632[a]get2net.dk> wrote:

> Kawasaki GPZ500S er et godt bud, har trillet en del kilometer på en, og
> den er rimelig kvik både i optræk og på små veje, har en god benzin
> økonomi, og så er den vandkølet, hvilket i mine øjne er et plus.

Det lyder interessant!

> Du kan få en 95/96 til den pris, eller en ny overgemt 2001´er for kr.
> 80000,-

Så bliver det en 95/96 model

Hvad er specs på den?

--
Martin Johansen
Gør en god handel på http://tux3do.com/
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Ukendt (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-10-03 21:30


"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:3f958f6a$0$45326$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hvad er specs på den?

Dem jeg lige kan huske er:

O-100 km/t = ca. 4,5 sek.
Topfart = ca. 200 km/t
Egenvægt = ca. 180 kg
Forbrug = 20-25 km/l, den jeg har kørt på holdt de 25 i snit, på vej til
Ungarn i sommers.
Billede ser her det er min eks´s cykel, som i øvrigt er til salg for 65000,-
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=79

Med venlig hilsen

Dannie
GPX600r, som også kunne være et godt bud, hvis det skal gå lidt hurtigere
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=75



Anders Thorup (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 21-10-03 21:52

DJ wrote:
> "Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f958f6a$0$45326$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Hvad er specs på den?
>
> Dem jeg lige kan huske er:
>
> O-100 km/t = ca. 4,5 sek.
> Topfart = ca. 200 km/t
> Egenvægt = ca. 180 kg

Jeg mener at kunne huske at min 93ér vejede 169kg


> Forbrug = 20-25 km/l, den jeg har kørt på holdt de 25 i snit, på vej
> til Ungarn i sommers.

Mit max. med den var 27km/l, men Bager's kæreste har fået presset 29km/l(så
vidt jeg husker) ud af den på turen hjem fra Træf På Toppen(TPT).

Det er selv sådan en jeg startede på, og jeg kan varmt anbefale den. Dens
lave vægt gør at den er ret kvik på de små veje, og dens køreegenskaber gør
at den "vokser" i takt med at du får mere erfaring.

Det er ikke et køb du vil fortryde.

--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup



Martin Johansen [600~ (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-10-03 22:08

Anders Thorup wrote:

> Det er selv sådan en jeg startede på, og jeg kan varmt anbefale den. Dens
> lave vægt gør at den er ret kvik på de små veje, og dens køreegenskaber
> gør at den "vokser" i takt med at du får mere erfaring.

Lyder ikke helt tosset. Vil nemlig gerne starte lidt stille op... har haft
en del biler som alle voksede i HK med den største til sidst.. kigger jeg
tilbage så var det nok gået galt hvis jeg havde fået den sidste bil i
hænderne først..

Så kender da mig selv godt nok til at med en 1000'er mellem benene så slår
jeg mig selv ihjel

> Det er ikke et køb du vil fortryde.

Kender du til CB500 samt GS500 ?

--
Martin Johansen
Gør en god handel på http://tux3do.com/
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Anders Thorup (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 21-10-03 22:35

Martin Johansen [6000] wrote:
<SNIP>
> Kender du til CB500 samt GS500 ?

Jeg har kun selv prøvet at kører en GS500, og den virker noget sløv i
forhold til GPZ500. Jeg prøvede den kun en kort tur, så det er begrænset
hvad jeg kan sige om den, andet end at den er mærkbart langsommere en GPZ'en
under alle forhold.CB500 skulle dog efter sigende også være en rigtig god
maskine, og den har også en vandkølet motor, som HK-mæssigt næsten er på
højde med GPZ. Jeg har dog aldrig selv kørt en.

--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup



Martin Johansen [600~ (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-10-03 22:38

Anders Thorup wrote:

> Jeg har kun selv prøvet at kører en GS500, og den virker noget sløv i
> forhold til GPZ500. Jeg prøvede den kun en kort tur, så det er begrænset
> hvad jeg kan sige om den, andet end at den er mærkbart langsommere en
> GPZ'en under alle forhold.CB500 skulle dog efter sigende også være en
> rigtig god maskine, og den har også en vandkølet motor, som HK-mæssigt
> næsten er på højde med GPZ. Jeg har dog aldrig selv kørt en.

Okay

--
Martin Johansen
Gør en god handel på http://tux3do.com/
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

TheHobbit (22-10-2003)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 22-10-03 15:41

Anders Thorup wrote:
>> Kender du til CB500 samt GS500 ?
Jeg har kørt GS500 i ca. 1 år og det er en god, holdbart og brugsvenlig MC
hvor man får meget for pengene. Det er dog ikke nogen racer som de andre
indlæg også antyder, men som du selv er inde på er det ikke altid bedst at
starte med mange HK.

Desuden er en GS500 uden kåbe rimelig billig at lægge om på siden mens en
model med kåbe kan æde MC budgettet i laaang tid frem. Jeg kender én der 3
mdr efter han fik kortet allerede havde smadret 1 stk Honda VTR 1000 '02
(totaltskadet) og 1 stk Aprilla RSV Mille '03. Efter et smadret krageben
under uheldet med Millen har han ikke kørt mere i denne sæson - men er klar
med en ny-repereret Mille som han skal ud og skyde af til næste sæson. Jeg
tror at hvis han havde købt en GS500 - så ville han have haft den endnu og
kunnet opgradere til en større uden alle de sorte plettet i kaskoen på røde
plettet på tøjet! (...og måske brune pletter i bukserne?)

Stephan Hansen - Yamaha DT 125 '83
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
+ Suzuki GS500E - 1999 (Til salg - Oh no! My precioussss!)
+ Honda CBR600 F3V - 1996



Martin Johansen [600~ (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-10-03 22:30

TheHobbit wrote:

> Jeg har kørt GS500 i ca. 1 år og det er en god, holdbart og brugsvenlig MC
> hvor man får meget for pengene. Det er dog ikke nogen racer som de andre
> indlæg også antyder, men som du selv er inde på er det ikke altid bedst at
> starte med mange HK.

Hvordan er den i forhold til en Suzuki GN250 eller Yamaha Virago 250 ? Har
nemlig kørt en del på sådanne cykler (jaja ved det godt, mangler pappet
fyyh). Og synes da de rykker nogenlunde, bare man ikke skal over 120...

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Anders Thorup (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 22-10-03 23:39

Martin Johansen [6000] wrote:
> TheHobbit wrote:
>
>> Jeg har kørt GS500 i ca. 1 år og det er en god, holdbart og
>> brugsvenlig MC hvor man får meget for pengene. Det er dog ikke nogen
>> racer som de andre indlæg også antyder, men som du selv er inde på
>> er det ikke altid bedst at starte med mange HK.
>
> Hvordan er den i forhold til en Suzuki GN250 eller Yamaha Virago 250
> ? Har nemlig kørt en del på sådanne cykler (jaja ved det godt,
> mangler pappet fyyh). Og synes da de rykker nogenlunde, bare man ikke
> skal over 120...

Jeg har kørt både Gn250 og Virago250. I forhold til en GS500 ved jeg ikke,
men i forhold til en GPZ500 er der en MEGET stor forskel. Fornemmelsen er
noget i retning af at en GPZ500 trækker enormt meget mere end de 2 andre, så
hvis du aldrig har prøvet andet, og du synes de rykker, så kommer du ikke
til at mangle kræfter på en GPZ500, som først mangler kræfter på den
forkerte side af 180km/t.

--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup



Martin Johansen [600~ (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-10-03 07:03

Anders Thorup wrote:

> Jeg har kørt både Gn250 og Virago250. I forhold til en GS500 ved jeg ikke,
> men i forhold til en GPZ500 er der en MEGET stor forskel. Fornemmelsen er
> noget i retning af at en GPZ500 trækker enormt meget mere end de 2 andre,
> så hvis du aldrig har prøvet andet, og du synes de rykker, så kommer du
> ikke til at mangle kræfter på en GPZ500, som først mangler kræfter på den
> forkerte side af 180km/t.

Se det lyder jo ikke helt tosset

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Mikkel Hansen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 22-10-03 20:17


"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev i en meddelelse
news:bn48q5$31el$1@news.cybercity.dk...
> Martin Johansen [6000] wrote:
> <SNIP>
> > Kender du til CB500 samt GS500 ?

Jeg tror der er stor sandsynlighed for at du kommer til at taget pappet
kørende på en CB500. Min kørelærer brugte dem og køreteknisk anlæg havde
masser af dem. Så vidt jeg forstod på kørelæreren og mine mc venner er det
fordi CB500 cykler er ekstremt holdbare (dvs de kan holde til aspiranternes
undelige serie af start-stop, forkert brug af kobling osv) og lette at
vedligeholde.
Desuden er de gode i sving og kører generelt 'smooth'. Det er i hvert fald
min erfaring - og der skal du nok tage højde for at jeg kun har 2 andre at
sammenligne med Men jeg nød at køre på dem, også på motorvejen. Deres
topfart ligger vel lidt under de 200 gætter jeg på, men det kan du slå op et
sted ( http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=20255 evt. )

Held og lykke med at få kort og finde cykel - lad lige dele hjerte og hjerne
vejlede dig, er mit råd

Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444



Hans Joergensen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 22-10-03 21:05

Mikkel Hansen wrote:
> kørende på en CB500. Min kørelærer brugte dem og køreteknisk anlæg havde
> masser af dem. Så vidt jeg forstod på kørelæreren og mine mc venner er det
> fordi CB500 cykler er ekstremt holdbare (dvs de kan holde til aspiranternes

Eller også er hovedparten af kørelærere bøsser :)

// Hans, der kørte på en gammel GS450 i køreskolen ..
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Anders Thorup (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 22-10-03 21:33

Mikkel Hansen wrote:
> "Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev i en meddelelse
> news:bn48q5$31el$1@news.cybercity.dk...
>> Martin Johansen [6000] wrote:
>> <SNIP>
>>> Kender du til CB500 samt GS500 ?
>
> Jeg tror der er stor sandsynlighed for at du kommer til at taget
> pappet kørende på en CB500.
<SNIP>

Tjaee, jeg tog kortet på en XJ600N , som sådan set også er en fin cykel at
starte på. Den er fysisk større end de 3 andre(GPZ, CB og GS), så hvis du er
høj er den måske noget for dig. Jeg har kun hørt positive ting om den(de
nyere modeller altså). De gamle modeller kan Bager nok fortælle lidt om

--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup



Martin Johansen [600~ (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-10-03 22:31

Mikkel Hansen wrote:

> Jeg tror der er stor sandsynlighed for at du kommer til at taget pappet
> kørende på en CB500. Min kørelærer brugte dem og køreteknisk anlæg havde

Her i Kolding er det ihvertfald dem de bruger AFAIK.

> Held og lykke med at få kort og finde cykel - lad lige dele hjerte og
> hjerne vejlede dig, er mit råd

Hehe, skal prøve

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Martin Johansen [600~ (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-10-03 21:52

"DJ" <vm6632[a]get2net.dk> wrote:

> O-100 km/t = ca. 4,5 sek.

Nok til ræs ved lyskrydset

> Topfart = ca. 200 km/t

Hmm, har ikke prøvet på 2 hjul, men lyder ikke af meget?

> Egenvægt = ca. 180 kg

Meget eller lidt for en MC? Er vant til en scooter på 95kg...

> Forbrug = 20-25 km/l, den jeg har kørt på holdt de 25 i snit, på vej til
> Ungarn i sommers.

Lyder helt fornuftigt i mine ører!

> Billede ser her det er min eks´s cykel, som i øvrigt er til salg for
> 65000,- http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=79

Ahh den er faktisk nice!!

Så kommer det store spørgsmål så.. hvad med Honda CB500 ?

Jeg tænker også lidt på reservedelspriser? Jeg laver alt selv, hvad jeg kan
komme til, så det er bare stumperne jeg lige skal have tjek på
prismæssigt..

--
Martin Johansen
Gør en god handel på http://tux3do.com/
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Hans Joergensen (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 21-10-03 22:25

Martin Johansen [6000] wrote:
>> O-100 km/t = ca. 4,5 sek.
> Nok til ræs ved lyskrydset

Jah, så burde en GS'er altså kunne løbe fra min RD ...
Men mon ikke det er tvivlsomt ? RD'en har da ihvertfald taget en
GSX-F 600

>> Topfart = ca. 200 km/t
> Hmm, har ikke prøvet på 2 hjul, men lyder ikke af meget?

Det er et spørgsmål om hvor meget den ryster ved den hastighed ...

Min gamle RD har en topspeed på ca. 180, og der ryster den ganske
voldsomt, hvorfor det føles ret vildt

>> Egenvægt = ca. 180 kg
> Meget eller lidt for en MC? Er vant til en scooter på 95kg...

Det er meget normalt ..

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Anders Thorup (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 21-10-03 22:37

Hans Joergensen wrote:
> Martin Johansen [6000] wrote:
>>> O-100 km/t = ca. 4,5 sek.
>> Nok til ræs ved lyskrydset
>
> Jah, så burde en GS'er altså kunne løbe fra min RD ...
> Men mon ikke det er tvivlsomt ? RD'en har da ihvertfald taget en
> GSX-F 600
<SNIP>

Nu er det altså også GPZ500 der snakkes om, og MC-revyen skrev faktisk i sin
tid, at den gav RD'en baghjul i 0-100 dysten
--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup



Hans Joergensen (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 21-10-03 23:06

Anders Thorup wrote:
> Nu er det altså også GPZ500 der snakkes om, og MC-revyen skrev faktisk i sin
> tid, at den gav RD'en baghjul i 0-100 dysten

Så må en GSX600F godt nok være noget mavesvag :)

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Hekto (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-10-03 23:20

In article <bn48ul$31i5$1@news.cybercity.dk>, Anders Thorup says...
> Nu er det altså også GPZ500 der snakkes om, og MC-revyen skrev faktisk i sin
> tid, at den gav RD'en baghjul i 0-100 dysten
>
Lyder utroligt, når man har prøvet begge dele!
GPZ'en skal have endnu mere tæv og omdrejninger, end RD'en, hvis jeg
husker rigtigt?
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Armand (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-10-03 15:55


Hekto <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en
news:MPG.19ffcf67ee433a9698996b@news.tele.dk...
> In article <bn48ul$31i5$1@news.cybercity.dk>, Anders Thorup says...
> > Nu er det altså også GPZ500 der snakkes om, og MC-revyen skrev faktisk i
sin
> > tid, at den gav RD'en baghjul i 0-100 dysten
> >
> Lyder utroligt, når man har prøvet begge dele!
> GPZ'en skal have endnu mere tæv og omdrejninger, end RD'en, hvis jeg
> husker rigtigt?

Mnjaarh :-/
500'eren er nok noget mere pålidelig når det kommer til at komme igennem en
opstarts-tilkobling med maksimalt udbytte, end to-taggeren er :-/

--
Armand.





Martin Johansen [600~ (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-10-03 22:39

Hans Joergensen wrote:

> Jah, så burde en GS'er altså kunne løbe fra min RD ...
> Men mon ikke det er tvivlsomt ? RD'en har da ihvertfald taget en
> GSX-F 600

Hmm, mon ikke det skyldes en kikset fører af den 600'er??!

> Det er et spørgsmål om hvor meget den ryster ved den hastighed ...

Ubehageligt :-/

> Min gamle RD har en topspeed på ca. 180, og der ryster den ganske
> voldsomt, hvorfor det føles ret vildt

Kan du godt bilde mig ind!!

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Hans Joergensen (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 21-10-03 23:08

Martin Johansen [6000] wrote:
>> Jah, så burde en GS'er altså kunne løbe fra min RD ...
>> Men mon ikke det er tvivlsomt ? RD'en har da ihvertfald taget en
>> GSX-F 600
> Hmm, mon ikke det skyldes en kikset fører af den 600'er??!

Det lød nu meget som om han havde rimeligt styr på det ... iøvrigt
var jeg kun forrest indtil ca. 100km/t hvor jeg heldigvis skulle op
af en afkørselsrampe

>> Det er et spørgsmål om hvor meget den ryster ved den hastighed ...
> Ubehageligt :-/

Pjat .. det er et spørgsmål om vane.

>> Min gamle RD har en topspeed på ca. 180, og der ryster den ganske
>> voldsomt, hvorfor det føles ret vildt
> Kan du godt bilde mig ind!!

Hvis din MC føles for langsom, så riv afvejningsklodserne af fælgene
;)

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

brobaek (21-10-2003)
Kommentar
Fra : brobaek


Dato : 21-10-03 23:18


"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> wrote in message
news:3f959c70$0$45324$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Så kommer det store spørgsmål så.. hvad med Honda CB500 ?
>
> Jeg tænker også lidt på reservedelspriser? Jeg laver alt selv, hvad jeg
kan
> komme til, så det er bare stumperne jeg lige skal have tjek på
> prismæssigt..
>
> --
> Martin Johansen
> Gør en god handel på http://tux3do.com/
> Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
> Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok


Honda'en har fået ros i de fleste anmeldelser jeg har læst, og du får noget
meget ift. GS500 for de ca. 10-15K ekstra (brugt). CB'erne koster omkring
40-55k brugt. Omvendt kan du få en relativ ny GS500 med fuldkåbe + tasker
for 50K.

CB'eren er lidt mindre sporty end GPZ'en, men dels er Honda kendt for at
være temmelig slidstærke samt fornuftige med brugtpriser og dels kan jeg
forestille mig, at CB'eren er lidt billigere end GPZ i forsikring (ved det
ikke - kun en ide).

Men prøv evt. en tur på alle 3 og sammenlign derefter brugtpriser,
forsikringspriser og find evt. et par reservedelspriser på typiske "dyre"
sliddele... Du kan evt. overveje Kawa ER5, som fås temmelig billig for tiden
pga. prisnedsætteler på nye maskiner...

Ellers søg på groups.google.dk. Diskusionen om GPZ, ER5, CB500, GS500 til
begyndere mv. har ofte været oppe og vende... Der findes masser argumenter
for og imod.

Mvh
Martin



Martin Poll (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Poll


Dato : 21-10-03 21:34

>> Du kan få en 95/96 til den pris, eller en ny overgemt 2001´er for kr.
>> 80000,-
>
> Så bliver det en 95/96 model
>
> Hvad er specs på den?

Hej Martin
Jeg kan tilslutte mig at det er en god begynder maskine havde en 95 i et par
år uden de store problemer. Hvis du skal ud og se på en så check lige
kronrørlejer de har en tendens til at blive slidt.

Se evt på min hjemmeside under Min MC/forrige her er billeder og lidt specs.

MVH
Martin Poll
www.martinpoll.dk





Martin Johansen [600~ (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-10-03 21:53

Martin Poll wrote:

> Hej Martin

Hejsa

> Jeg kan tilslutte mig at det er en god begynder maskine havde en 95 i et
> par år uden de store problemer. Hvis du skal ud og se på en så check lige
> kronrørlejer de har en tendens til at blive slidt.

Det vil jeg notere bag øret!!

> Se evt på min hjemmeside under Min MC/forrige her er billeder og lidt
> specs.

Kigger! Tak for link.

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Jacob Bunk Nielsen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 22-10-03 23:44

"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> writes:

> Mit max. med den var 27km/l, men Bager's kæreste har fået presset 29km/l(så
> vidt jeg husker) ud af den på turen hjem fra Træf På Toppen(TPT).

Var det ikke "kun" 28? Og så var det i hvert fald på vej derop på
turen mellem Vejle og Randers, hvor vi kørte i et roligt tempo. Der
holdt jeg også over 20 km/l på min Bandit. Det er vist ikke sket siden


I øvrigt så var en Suzuki Bandit 600 måske også værd at overveje i den
priskategori der snakkes om. Den har lidt flere kræfter, men er også
en lille smule tungere end en GS'er eller en GPZ'er. Jeg har i hvert
fald været godt tilfreds med min Bandit som begyndercykel, og den har
stadig rigeligt med kræfter til at den ikke er kedelig selv om jeg nu
har haft den i et år og har kørt 10.000 km på den.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Martin Johansen [600~ (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-10-03 07:04

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> I øvrigt så var en Suzuki Bandit 600 måske også værd at overveje i den
> priskategori der snakkes om. Den har lidt flere kræfter, men er også
> en lille smule tungere end en GS'er eller en GPZ'er. Jeg har i hvert
> fald været godt tilfreds med min Bandit som begyndercykel, og den har
> stadig rigeligt med kræfter til at den ikke er kedelig selv om jeg nu
> har haft den i et år og har kørt 10.000 km på den.

Har du et evt. link til den, gerne med specs hvis muligt?

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Jens Jacob Bager Jen~ (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 23-10-03 07:38

>> Mit max. med den var 27km/l, men Bager's kæreste har fået presset
>> 29km/l(så vidt jeg husker) ud af den på turen hjem fra Træf På
>> Toppen(TPT).
>
> Var det ikke "kun" 28? Og så var det i hvert fald på vej derop på
> turen mellem Vejle og Randers, hvor vi kørte i et roligt tempo. Der
> holdt jeg også over 20 km/l på min Bandit. Det er vist ikke sket siden

28,5Km/L over 184,2km. Det var på vej der op hvor jeg hvist nok havde sagt
med lidt for store bogstaver til den forrest kørende at der skulle køres
roligt Så kørte vi ikke en dag over 90 hele vejen fra Randers til Skagen
Min CBR gik 22,5km/L hvilket også er noget over normalen (17-18Km/L). På
vej hejm kørte vi omkring 160Km/t og der gik Carinas GPZ'er 20,5 KM/L.
GPZ'en lavede 54,4Hk på baghjulet på TPT bænken der har ry for ikke at
overdrive. Carinas GPZ er 100% standart. Vis mig lige en CB 500 der har
lavet det samme i den bænk.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Anders Thorup (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 23-10-03 07:47

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
<SNIP benzinforbrug>
> GPZ'en lavede 54,4Hk på baghjulet
> på TPT bænken der har ry for ikke at overdrive. Carinas GPZ er 100%
> standart. Vis mig lige en CB 500 der har lavet det samme i den bænk.

Hmm, jeg fandt lige rulle-feltsmålingen fra Roberts-MC frem, fra min gamle
GPZ, Den afleverede faktisk "kun" 54,02Hk den stod også 100% standard. Min
var en årgang 93, med dobbelt skive foran

--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup



Jens Jacob Bager Jen~ (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 23-10-03 11:26

>> GPZ'en lavede 54,4Hk på baghjulet
>> på TPT bænken der har ry for ikke at overdrive. Carinas GPZ er 100%
>> standart. Vis mig lige en CB 500 der har lavet det samme i den bænk.
>
> Hmm, jeg fandt lige rulle-feltsmålingen fra Roberts-MC frem, fra min
> gamle GPZ, Den afleverede faktisk "kun" 54,02Hk

Var det ikke dig der i en 20 hestes brandet til TPT i sommers påstod din
havde haft en 60-70 heste på hjulet ?

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Anders Thorup (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 23-10-03 12:17

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>>> GPZ'en lavede 54,4Hk på baghjulet
>>> på TPT bænken der har ry for ikke at overdrive. Carinas GPZ er 100%
>>> standart. Vis mig lige en CB 500 der har lavet det samme i den bænk.
>>
>> Hmm, jeg fandt lige rulle-feltsmålingen fra Roberts-MC frem, fra min
>> gamle GPZ, Den afleverede faktisk "kun" 54,02Hk
>
> Var det ikke dig der i en 20 hestes brandet til TPT i sommers påstod
> din havde haft en 60-70 heste på hjulet ?

Naarrjj, det har jeg vist ikke påstået, mente at det var 56Hk den havde, men
har nu fundet målingen frem, og det var altså kun 54,02. Det var rigtig nok
at jeg påstod at den havde mere end Karina's,, hvilket så ikke viste sig at
være tilfældet men der var vist også røget et par heste på i form af
grønne flasker med 33cl overdrivelse i hver

--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup



Dennis Hellan Peders~ (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 24-10-03 15:54

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> GPZ'en lavede 54,4Hk på baghjulet
> på TPT bænken der har ry for ikke at overdrive. Carinas GPZ er 100%
> standart. Vis mig lige en CB 500 der har lavet det samme i den bænk.


Hemm !, den højeste måling, jeg har fået foretaget på Banditten, var
netop på TPT bænken,
så jeg troede faktisk at den var alt for optimistisk !, der ka' man
bare se, så blev jeg lidt mere glad for Banditten ,
'dumdidumdidumdidum'



--
Hilsen
Dennis Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
So many roads.....so little time.....
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=66


begin 666 wink.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,``````+^_O___````````````````````````````````
M`````````````````````"'Y! $```$`+ `````/``\```0T,$@):ITX5,'Y
MQ4 G>E,XC@`EF.MJIJSEQ>PI;C9:YZYGOQK?C12<R8C%7P;7^60TEA0F`@`[
`
end


Bo-gsxR (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 24-10-03 16:02


"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
news:bnbe0e$9fi$2@news.net.uni-c.dk...

hvaaa så dennis, er du bange for at vi ikk ligger mærke til dig idag?


bo-sxgR750



Dennis Hellan Peders~ (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 24-10-03 17:07

Bo-gsxR wrote:
> "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en
> meddelelse news:bnbe0e$9fi$2@news.net.uni-c.dk...
>
> hvaaa så dennis, er du bange for at vi ikk ligger mærke til dig
idag?
>
>
> bo-sxgR750


Hwa ! snakker du om ! , he-he ved ikke lige _hvad_ der gik galt,
men det ene indlæg er hermed slettet


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
So many roads.....so little time.....
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=66



Jacob Bunk Nielsen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 22-10-03 23:46

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> writes:

> Hvordan er [GS500] i forhold til en Suzuki GN250 eller Yamaha Virago
> 250 ?

Vild og blodig!

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Martin Johansen [600~ (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-10-03 07:04

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> "Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> writes:
>
>> Hvordan er [GS500] i forhold til en Suzuki GN250 eller Yamaha Virago
>> 250 ?
>
> Vild og blodig!

Hehe, sådan kan det jo også udtrykkes. Men det må komme an på en testkørsel
til den tid.

Vil helst ikke købe katten i sækken..

--
Martin Johansen
Gør en god handel på http://tux3do.com/
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Moller (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 23-10-03 07:26


"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message
news:spamdrop+m3brs8uc0n.fsf@paven.bunk.cc...
> "Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> writes:
>
> > Hvordan er [GS500] i forhold til en Suzuki GN250 eller Yamaha Virago
> > 250 ?
>
> Vild og blodig!

Ja, det kan jo næsten ikke skrives mere præcist :)

Det er jo et spring fra 2 maskiner som virkelig gir knallert tanker i
sløvhed osv.. til en som gir en masse sjov til ekstrem få penge. Men hvis
man tænker på en GS500E fra ny, kunne det være man skulle kigge efter en
brugt anden mode, som vil give sjov i lidt længere tid, men det er jo hva
man vil havde :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ... kan betraktes som en ren raket ved siden af en
GN250'er *GGG*
Suzuki GSF 1200 S ... Kystbanen har forladt skinnerne :) fut fut... tøf
tøf tøf, er kommer jeg med guuuuld korn :) *GGG*



Jacob Bunk Nielsen (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 23-10-03 12:08

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen wrote:
>
>> I øvrigt så var en Suzuki Bandit 600 måske også værd at overveje i den
>> priskategori der snakkes om. [ ... ]
>
> Har du et evt. link til den, gerne med specs hvis muligt?

Google sagde <http://www.geocities.com/motorcity/speedway/6366/spec.html>

Der er et par billeder på <http://www.digipix.org/albun25>. Racket og
vindskærmen er ikke standard.

Det er ikke nogen sportsmaskine, men det er de andre du kigger på jo
heller ikke.

Du skulle nok kunne finde en der er ca. 5 år gammel med max 3-40.000
km på klokken inden for din prisramme, hvis du kan leve med en model
uden kåbe.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Martin Johansen [600~ (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-10-03 17:57

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Der er et par billeder på <http://www.digipix.org/albun25>. Racket og
> vindskærmen er ikke standard.
>
> Det er ikke nogen sportsmaskine, men det er de andre du kigger på jo
> heller ikke.

Synes ikke lige den tiltaler mig, men måske det er den manglende kåbe?

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Jacob Bunk Nielsen (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 23-10-03 12:14

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

>> Var det ikke "kun" 28? Og så var det i hvert fald på vej derop på
>> turen mellem Vejle og Randers, hvor vi kørte i et roligt tempo. Der
>> holdt jeg også over 20 km/l på min Bandit. Det er vist ikke sket siden
>
> 28,5Km/L over 184,2km.

OK så. Godt kompromis

> Det var på vej der op hvor jeg hvist nok havde sagt med lidt for
> store bogstaver til den forrest kørende at der skulle køres roligt
> Så kørte vi ikke en dag over 90 hele vejen fra Randers til
> Skagen

Det var da OK, ellers havde vi jo nok sat en enkelt af de små maskiner
af. Den der Z400 Morten kørte på havde det vist ret hårdt, og vi kom
da også frem ... til sidst. Jeg var da nærmest imponeret over at Kløve
kunne holde den så meget nede i fart hele vejen. Det er jeg ikke
sikker på at jeg havde klaret

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Anders Thorup (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 23-10-03 12:20

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Det var da OK, ellers havde vi jo nok sat en enkelt af de små maskiner
> af. Den der Z400 Morten kørte på havde det vist ret hårdt, og vi kom
> da også frem ... til sidst. Jeg var da nærmest imponeret over at Kløve
> kunne holde den så meget nede i fart hele vejen. Det er jeg ikke
> sikker på at jeg havde klaret

Den Z400 tar simpelthen 1.ste pladsen for den sjoveste rullefelts-måling jeg
nogensinde har set, og så kostede den Bager en flaske vodka
Den kørte vist på en 50% olie/benzin blanding, totalt griner

--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup



Jacob Bunk Nielsen (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 23-10-03 18:29

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> writes:

> Synes ikke lige [Bandit 600N] tiltaler mig, men måske det er den
> manglende kåbe?

Det kan du vel bedst selv svare på?

Den fås også i en S-model med halvkåbe. Ellers kan man jo eftermontere
en kåbe.

Personligt har jeg faktisk ikke savnet kåben ret tit. Jo, når man
kører lange stræk på motorvej så savner jeg den, men når man ikke lige
kører på motorvej, så synes jeg ikke at jeg savner den.

Det skal dog retfærdigvis nævnes at jeg aldrig har ejet en MC med
kåbe, men kun har prøvet et par stykker, så jeg har ikke den vildt
store erfaring med at køre på kåbecykler.

Jeg synes bare at jeg fik rigtig meget for pengene da jeg købte min
Bandit, og jeg har været glad for den indtil nu, så jeg syntes da at
du skulle kende til den nu når du skal vælge. At du så ikke kan li'
den er jo så bare noget du selv bestemmer. I øvrigt har den 4 cylindre
i modsætning til flertallet af de andre cykler du har kigget på.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Martin Johansen [600~ (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-10-03 18:47

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Det kan du vel bedst selv svare på?

Kommer nok an på en prøvetur først tror jeg :)

> Jeg synes bare at jeg fik rigtig meget for pengene da jeg købte min
> Bandit, og jeg har været glad for den indtil nu, så jeg syntes da at
> du skulle kende til den nu når du skal vælge. At du så ikke kan li'
> den er jo så bare noget du selv bestemmer. I øvrigt har den 4 cylindre
> i modsætning til flertallet af de andre cykler du har kigget på.

Den er stadig i mine tanker! Så helt klart en jeg skal kigge nærmere på,
evt. med kåbe.

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Bo-gsxR (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 24-10-03 11:59



> Den er stadig i mine tanker! Så helt klart en jeg skal kigge nærmere på,
> evt. med kåbe.

hvis vi alligevel nærmer os de 60.000,- så er der også en
2 cyl. V-motor i en suzuki sv650(s) som næsten kun har
gode rygter.

bo-gsxR



Martin Johansen [600~ (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-10-03 17:36

Bo-gsxR wrote:

> hvis vi alligevel nærmer os de 60.000,- så er der også en
> 2 cyl. V-motor i en suzuki sv650(s) som næsten kun har
> gode rygter.

Vi skal ikke over 50kilo!! (og det er med tøj og hjelm).... uha, skal jo
også leve

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Bo-gsxR (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 24-10-03 18:25


> Vi skal ikke over 50kilo!! (og det er med tøj og hjelm).... uha, skal jo
> også leve

ok, husk lige på at tøj:
hjelm ca. 2-4.000kr.
støvler 1500kr.
dragt/jakke og bukser ca. 4-6.000kr.

så min. 5.000 for en "skrabet" udgave af en
fuld beklædning.
så nu er vi nede på 45k kr.
har du tænkt på indregistrering og forsikring som
betales ofte 1 år forud.

når vi er på en pris omkring 40-43.000kr. for mc'en.

har du tænkt på om du vil have en så ny gs500 som muligt,
eller om det skal være en 4-7 år "gammel" mc?

bo-gsxR



Martin Johansen [600~ (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-10-03 21:25

Bo-gsxR wrote:

> så min. 5.000 for en "skrabet" udgave af en
> fuld beklædning.
> så nu er vi nede på 45k kr.

Også min beregning..

> har du tænkt på indregistrering og forsikring som
> betales ofte 1 år forud.

Nej den er faktisk lige glippet.. hmmm.. det må jeg lige tage med i
regnestykket! :)

> har du tænkt på om du vil have en så ny gs500 som muligt,
> eller om det skal være en 4-7 år "gammel" mc?

Vil selvf. gerne have en ny, men regner ikke med, at det kan lade sig gøre,
så en brugt er jeg meget åben for.

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Jacob Bunk Nielsen (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 24-10-03 16:07

"Bo-gsxR" <slettes.gsxr750@ishoejby.dk> writes:

>> Den er stadig i mine tanker! Så helt klart en jeg skal kigge nærmere på,
>> evt. med kåbe.
>
> hvis vi alligevel nærmer os de 60.000,- så er der også en
> 2 cyl. V-motor i en suzuki sv650(s) som næsten kun har
> gode rygter.

Ahhh - en SV'er er (desværre) dyrere end en Bandit. Jeg købte min med
13.500 km på klokken til under 50 kkr, men så er det også N-modellen
uden kåbe.

Hvis Martin ikke havde været så forhippet på at få en MC med kåbe, så
ville Banditten passe godt ind i prislejet under/omkring 50
kkr. S-modellen tror jeg man skal være heldig, hvis man skal finde til
under 50 kkr uden at den har alt for mange kilometer på tælleren.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Armand (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-10-03 22:22


Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> skrev i en
news:spamdrop+m3ad7qisjf.fsf@paven.bunk.cc...
> "Bo-gsxR" <slettes.gsxr750@ishoejby.dk> writes:
>
> > hvis vi alligevel nærmer os de 60.000,- så er der også en
> > 2 cyl. V-motor i en suzuki sv650(s) som næsten kun har
> > gode rygter.
>
> Ahhh - en SV'er er (desværre) dyrere end en Bandit. Jeg købte min med
> 13.500 km på klokken til under 50 kkr, men så er det også N-modellen
> uden kåbe.

Der er til gengæld ca. 30 kg's forskel på vægten af dé to, og for en
begynder er de værd at spares for :-|

--
Armand.



Hans Joergensen (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 21-10-03 22:22

Martin Johansen [6000] wrote:
> Jeg har lidt kig på en Suzuki GS500 da den ser ret sportslig ud med kåbe,
> men er der andre alternativer? Det _skal_ være en sportsmodel, da jeg ikke
> gider alt det shopper stil med crome over det hele

Nice .. crom er også til hest.. :) det skal jo pudses konstant ..

Man hører mange gode ting om GS'eren, så den er nok et fint fint
valg.

// Hans, uden krom..
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Martin Johansen [600~ (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-10-03 22:26

Hans Joergensen wrote:

> Nice .. crom er også til hest.. :) det skal jo pudses konstant ..

Ja og gør man ikke det ser det noller ud, og jeg har ikke tid til at pudse
flere gange om ugen - har også et hus som skal passes

> Man hører mange gode ting om GS'eren, så den er nok et fint fint
> valg.

Jeg har hørt noget med svag tænding som nemt går i stykker, eller hvad var
det som var oppe for nogle dage siden?

--
Martin Johansen
Gør en god handel på http://tux3do.com/
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Hans Joergensen (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 21-10-03 23:05

Martin Johansen [6000] wrote:
> Hans Joergensen wrote:
>> Nice .. crom er også til hest.. :) det skal jo pudses konstant ..
> Ja og gør man ikke det ser det noller ud, og jeg har ikke tid til at pudse
> flere gange om ugen - har også et hus som skal passes

Det findes der dog en enkel løsning på ...

Puds overfalden på crom'en med lidt sandpapir, giv den et lag
matsort .. så er den klaret ;)

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Hekto (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-10-03 23:23

In article <3f95a471$0$45360$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Martin
Johansen [6000] says...
> Jeg har hørt noget med svag tænding som nemt går i stykker, eller hvad var
> det som var oppe for nogle dage siden?
>
>
Ladesystemet kunne være mere avanceret; men det er der råd for.

Inden du nu går i selvsving over HK og tophastigheder, så husk lige at
undersøge prisen på forsikringer, og gem lidt penge til udstyr og et
kørekursus!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Martin Johansen [600~ (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-10-03 07:34

Hekto wrote:

> Inden du nu går i selvsving over HK og tophastigheder, så husk lige at
> undersøge prisen på forsikringer, og gem lidt penge til udstyr og et
> kørekursus!

Yes, det har jeg med i tankerne. Også derfor jeg i starten ikke har stilet
højere.. jeg ved en CBR6000 er umulig for mig fx.

--
Martin Johansen
Gør en god handel på http://tux3do.com/
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Hans Joergensen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 22-10-03 08:03

Martin Johansen [6000] wrote:
> Yes, det har jeg med i tankerne. Også derfor jeg i starten ikke har stilet
> højere.. jeg ved en CBR6000 er umulig for mig fx.

Bare rolig .. CBR6000 er også umulig for alle andre

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Martin Johansen [600~ (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-10-03 22:33

Hans Joergensen wrote:

> Bare rolig .. CBR6000 er også umulig for alle andre

Ja det er egentlig lidt utroligt.. en kammerat er elitebilist/MC-ist og skal
give langt over 12000,- med kasko... sygt. En Hornet 600 som er kvikkere
skal han give det halve for, men den har så heller ikke et R i enden... de
er fanme syge de selskaber..

"Nååh den hedder R... jo det er jo en RACER og du bliver bonget!!"

hmmmm

--
Martin Johansen
Gør en god handel på http://tux3do.com/
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Anders Thorup (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 22-10-03 23:42

Martin Johansen [6000] wrote:
> Hans Joergensen wrote:
>
>> Bare rolig .. CBR6000 er også umulig for alle andre
>
> Ja det er egentlig lidt utroligt.. en kammerat er elitebilist/MC-ist
> og skal give langt over 12000,- med kasko... sygt. En Hornet 600 som
> er kvikkere skal han give det halve for, men den har så heller ikke
> et R i enden... de er fanme syge de selskaber..
>
> "Nååh den hedder R... jo det er jo en RACER og du bliver bonget!!"
>
> hmmmm

Ahem, hvornår er en Hornet 600 blevet kvikkere end en CBR 600??
--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup



Martin Johansen [600~ (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-10-03 07:06

Anders Thorup wrote:

> Ahem, hvornår er en Hornet 600 blevet kvikkere end en CBR 600??

Hmmm, det blev den i forgårs ifølge en kammerat som har en Hornet 600. Han
påstår han _nemt_ rykker fra en CBR600.

De har jo også de samme antal HK (90), så helt utroligt lyder det ikke, vil
jeg mene...

Men måske jeg tager fejl

--
Martin Johansen
Gør en god handel på http://tux3do.com/
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Moller (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 23-10-03 07:33

> Hmmm, det blev den i forgårs ifølge en kammerat som har en Hornet 600. Han
> påstår han _nemt_ rykker fra en CBR600.

ha ha ha :) ja det er den klasiske Hornet 600 ejer Mentalitet, fordi den
er gearet en lille smule ned, så mener de at de kan uden problemer køre
0-100km/t på 2,3s ... jo jo :) og en B12 skulle slet ikke ha en change for
en hornet 600 er sygeligt hurtigt... hmmmm, jo jo, så må det være en syg
hornet jeg trak fra i sommers :)

> De har jo også de samme antal HK (90), så helt utroligt lyder det ikke,
vil
> jeg mene...

eftersom det i det område er føren der tæller, så har du også en fordel
i at du lægger din vægt som standard over forhjulet via dit clip on styr, og
derved bør du ha en del lettere ved at holde forhjulet nede, men han har så
en gear fordel, men den bør CBR600 kunne klare alligevel vi lidt teknik.

> Men måske jeg tager fejl

I begge gør :) en Hornet 600 er hurtigst hvis køren er bedst på den :)
ellers er en CBR600 hurtigst ud af hullet hvis føren er bedst på den :) alt
det nedgearings pjat osv... det er kun et spørgsmål om hvor let den er at få
på hjul osv... som en Hornet 600 nu en gang er, så er den let at lave sjove
stunts på ala wheelie osv... men den er også svært at holde forhjulet nede
på hvis man virkelig skal ud af hullet, og derved kræver den en go føre til
at sætte den korect af.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S ... hmmm, nej jeg fortryder stadig ikke det blev den
frem for Hornet'en :)



Martin Johansen [600~ (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-10-03 18:00

Moller wrote:

> I begge gør :) en Hornet 600 er hurtigst hvis køren er bedst på den :)
> ellers er en CBR600 hurtigst ud af hullet hvis føren er bedst på den :)
> alt det nedgearings pjat osv... det er kun et spørgsmål om hvor let den er
> at få på hjul osv... som en Hornet 600 nu en gang er, så er den let at
> lave sjove stunts på ala wheelie osv... men den er også svært at holde
> forhjulet nede på hvis man virkelig skal ud af hullet, og derved kræver
> den en go føre til at sætte den korect af.

Ja det kræver utroligt meget af føren.. faktisk så meget, at HK ikke er alt
- heldigvis

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Anders Thorup (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 23-10-03 07:39

Martin Johansen [6000] wrote:
> Anders Thorup wrote:
>
>> Ahem, hvornår er en Hornet 600 blevet kvikkere end en CBR 600??
>
> Hmmm, det blev den i forgårs ifølge en kammerat som har en Hornet
> 600. Han påstår han _nemt_ rykker fra en CBR600.
>
> De har jo også de samme antal HK (90), så helt utroligt lyder det
> ikke, vil jeg mene...
>
> Men måske jeg tager fejl

Jeg tror din kammerat, lider lidt af tvangstanker måske har han noget
han skal overkompensere for, men en CBR600 har ikke haft 90Hk siden sidst i
80'erne. En moderne CBR600 fx. årgang 2002 har så vidt jeg husker 110Hk, og
der kan Hornet altså ikke længere hænge på.

--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup



Martin Johansen [600~ (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-10-03 17:59

Anders Thorup wrote:

> Jeg tror din kammerat, lider lidt af tvangstanker måske har han noget
> han skal overkompensere for, men en CBR600 har ikke haft 90Hk siden sidst
> i 80'erne. En moderne CBR600 fx. årgang 2002 har så vidt jeg husker 110Hk,
> og der kan Hornet altså ikke længere hænge på.

Som jeg husker han udtrykte det: "Han fik seriøst røv - kunne slet ikke
følge mig i optræk"...

Hmmm, måske jeg lige skal have fat i ham

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Jes Vestervang (26-10-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 26-10-03 20:23

Martin Johansen [6000] wrote:

> Anders Thorup wrote:
>
>> Jeg tror din kammerat, lider lidt af tvangstanker måske har han noget
>> han skal overkompensere for, men en CBR600 har ikke haft 90Hk siden sidst
>> i 80'erne. En moderne CBR600 fx. årgang 2002 har så vidt jeg husker
>> 110Hk, og der kan Hornet altså ikke længere hænge på.
>
> Som jeg husker han udtrykte det: "Han fik seriøst røv - kunne slet ikke
> følge mig i optræk"...

Hvis det er med en stående start, så betyder kørerens evner ud i
koblingshåndtering en hel del mere end effekten... det kunne måske være en
forklaring.

> Hmmm, måske jeg lige skal have fat i ham

Det skal du vist
--
mvh Jes Vestervang

Martin Johansen [600~ (26-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 26-10-03 22:31

Jes Vestervang wrote:

> Hvis det er med en stående start, så betyder kørerens evner ud i
> koblingshåndtering en hel del mere end effekten... det kunne måske være en
> forklaring.

Det er stående start.

>> Hmmm, måske jeg lige skal have fat i ham
>
> Det skal du vist

Som sagt, så gjort. Vi kom frem til at det netop er omtalte erfaring som
spiller mest ind..

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Brian Laursen (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Brian Laursen


Dato : 21-10-03 22:23


"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:3f958995$0$45343$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa!
>
> Da jeg påtænker at tage pappet snart, så kigger jeg lige så langsomt på en
> begyndercykel, dvs. en med "billig" forsikring og helst ansvar.
>
> Jeg har lidt kig på en Suzuki GS500 da den ser ret sportslig ud med kåbe,
> men er der andre alternativer? Det _skal_ være en sportsmodel, da jeg ikke
> gider alt det shopper stil med crome over det hele
>
> Jeg kan godt lide fart, men gider ikke starte ud på en som med garanti
slår
> mig ihjel, men gider på den anden side heller ikke begynde at kede mig
> efter 2 uger, forstå mig ret.
>
> Hvad skal/bør jeg kigge efter? Jeg tænker prismæssigt i området 50kilo,
> gerne brugt, men velholdt!

Forsikringer!!!!! så kan du kikke motorcykel bagefter.

--
Virtually Yours

Brian laursen
Yamaha YZF1000r

DMCN# 687
http://dfmc.dk/?id=155



Brian Laursen (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Brian Laursen


Dato : 21-10-03 22:33

"Brian Laursen" <Thunderace_dkFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f95a3d0$0$21048$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f958995$0$45343$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hejsa!
> >
> > Da jeg påtænker at tage pappet snart, så kigger jeg lige så langsomt på
en
> > begyndercykel, dvs. en med "billig" forsikring og helst ansvar.
> >
> > Jeg har lidt kig på en Suzuki GS500 da den ser ret sportslig ud med
kåbe,
> > men er der andre alternativer? Det _skal_ være en sportsmodel, da jeg
ikke
> > gider alt det shopper stil med crome over det hele
> >
> > Jeg kan godt lide fart, men gider ikke starte ud på en som med garanti
> slår
> > mig ihjel, men gider på den anden side heller ikke begynde at kede mig
> > efter 2 uger, forstå mig ret.
> >
> > Hvad skal/bør jeg kigge efter? Jeg tænker prismæssigt i området 50kilo,
> > gerne brugt, men velholdt!
>
> Forsikringer!!!!! så kan du kikke motorcykel bagefter.
>
> --
> Virtually Yours
>
> Brian laursen
> Yamaha YZF1000r
>
> DMCN# 687
> http://dfmc.dk/?id=155

På den anden side, så har du jo haft mange biler, så det skulle vel næppe
være noget problem...
Jeg ville nok starte på en 600ccm, fremfor en 500ccm. Af den grund at jeg
tror du bliver mere glad for de lidt flere heste, og prisen er vidst næsten
den samme. Og så er der 4 cyl frem for 2, hvis du har et problem med lyden
af fiskekutterer???

Nu siger du at du vil tage pappet snart..?? er det inden for ..hvad 3-4
mdr..?? jeg tror skutte der er nogen der tager pappet om vinteren mere??
hvis man i det hele taget kan.... ???? vent til foråret hvor vejret er lidt
mere stabilt, og varmere.. For det er altså koldt derude...Tro mig.

--
Virtually Yours

Brian laursen
Yamaha YZF1000r

DMCN# 687
http://dfmc.dk/?id=155



Martin Johansen [600~ (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-10-03 22:43

Brian Laursen wrote:

> På den anden side, så har du jo haft mange biler, så det skulle vel næppe
> være noget problem...

Jeg har ikke kørt i eget navn MEN.. min selskab vil forære mig 4 år da jeg
er fyldt 23, dog til bil og ved ikke om det også gælder MC når/hvis det er.

> Jeg ville nok starte på en 600ccm, fremfor en 500ccm. Af den grund at jeg
> tror du bliver mere glad for de lidt flere heste, og prisen er vidst
> næsten den samme. Og så er der 4 cyl frem for 2, hvis du har et problem
> med lyden af fiskekutterer???

Har også tænkt lidt på 600ccm. Har en kammerat på en Honda Hornet 600, men
han har så også givet på den forkert side af 100kilo for den!

Hvad bør jeg kigge efter i den klasse?

> Nu siger du at du vil tage pappet snart..?? er det inden for ..hvad 3-4
> mdr..?? jeg tror skutte der er nogen der tager pappet om vinteren mere??
> hvis man i det hele taget kan.... ???? vent til foråret hvor vejret er
> lidt mere stabilt, og varmere.. For det er altså koldt derude...Tro mig.

Det bliver til foråret hvis alt går vel. Gør det ikke det, så bliver det om
2 år... så håber virkelig alt går vel Er SÅ tændt på MC nu

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Lisbeth Sejberg (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Lisbeth Sejberg


Dato : 22-10-03 01:41

Martin Johansen [6000] <ares@c.dk> skrev:

>Det bliver til foråret hvis alt går
>vel. Gør det ikke det, så bliver det om
>2 år... så håber virkelig alt går vel
> Er SÅ tændt på MC nu
>
>--
>Martin Johansen
>Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk
>for en god start!
>Ved direkte svar her på usenet, så
>frygt ej - min mailadresse er god nok

--Så vil jeg da krydse fingre for dig, hvorfor skulle alt ikke gå
vel? Når en gråhåret kvinde på 43 kunne tage MC-kort sidste år,
kan du vel også Jeg brugte et "arveforskud" fra min gamle far
på 83 til at realisere drømmen. I sine unge dage gik han under
navnet Java-Peter, så med alle de "røverhistorier" han har
fortalt, var der stor forståelse for mit ønske om at køre MC. Jeg
kører CB 500 og den har leveret mange gode køreoplevelser. Manden
i mit liv har en Yamaha 600 Fazer og den kører jo bare som en.....
øh....symaskine. Hondaen er mere charmerende. Længere udredning
ikke tilrådelig ang. emnet, dynerne kalder. :-0
M.V.H.
Lisbeth


Martin Johansen [600~ (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-10-03 07:35

Lisbeth Sejberg wrote:

> --Så vil jeg da krydse fingre for dig, hvorfor skulle alt ikke gå
> vel? Når en gråhåret kvinde på 43 kunne tage MC-kort sidste år,

Det handler for mit vedkomne om, at jeg skal have penge til det

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Lisbeth Sejberg (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Lisbeth Sejberg


Dato : 22-10-03 13:07

Martin Johansen [6000] <ares@c.dk> skrev:

>Det handler for mit vedkomne om, at
>jeg skal have penge til det
>
>--
>Martin Johansen
>Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk
>for en god start!
>Ved direkte svar her på usenet, så
>frygt ej - min mailadresse er god nok

-- Ja det havde jeg nok en anelse om, men kunne ikke lige lade
være med at drille lidt. Men får du kortet til foråret, så hører
vi det nok her i gruppen?? Så er du velkommen til at komme forbi
og prøve min Honda, hvis du ikke får prøvet sådan en som
skolecykel.
M.V.H.
Lisbeth


Martin Johansen [600~ (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-10-03 22:35

Lisbeth Sejberg wrote:

> -- Ja det havde jeg nok en anelse om, men kunne ikke lige lade
> være med at drille lidt. Men får du kortet til foråret, så hører

Dril endelig, jeg kan tåle det, og det er det herlige ved at være her i
gruppen. Har fulgt med meget længe, men har sjældent stukket hovedet frem
grundet min "øvert"

> vi det nok her i gruppen?? Så er du velkommen til at komme forbi
> og prøve min Honda, hvis du ikke får prøvet sådan en som
> skolecykel.

Skal nok give lyd her i gruppen det er helt sikkert!!

Tak for tilbudet :)

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Brian Laursen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Brian Laursen


Dato : 22-10-03 14:21

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:3f95a87f$0$45321$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Brian Laursen wrote:
>
> > På den anden side, så har du jo haft mange biler, så det skulle vel
næppe
> > være noget problem...
>
> Jeg har ikke kørt i eget navn MEN.. min selskab vil forære mig 4 år da jeg
> er fyldt 23, dog til bil og ved ikke om det også gælder MC når/hvis det
er.


Uhh allerede der bliver det dyrt... Jeg ( 27 år) fik 8 års skadefri kørsel
da jeg ringede til FAIR, og de kvitterede med en bon på 82.000 kr årligt for
min kværn nummer 2 yzf1000r . Men så var det oxo inkl kasko.
Gør dig selv en tjeneste, og ring til flere selskaber og hør hvad du kan få
forsikret for eks. 15.000 kr helårligt. Det er sku nok nemmere. Mange
selskaber blacklister generelt motorcykler.....


> > Jeg ville nok starte på en 600ccm, fremfor en 500ccm. Af den grund at
jeg
> > tror du bliver mere glad for de lidt flere heste, og prisen er vidst
> > næsten den samme. Og så er der 4 cyl frem for 2, hvis du har et problem
> > med lyden af fiskekutterer???
>
> Har også tænkt lidt på 600ccm. Har en kammerat på en Honda Hornet 600, men
> han har så også givet på den forkert side af 100kilo for den!
>
> Hvad bør jeg kigge efter i den klasse?
>

CBR600 ville jeg gå efter. De har vidst ikke rigtig haft nogen sygdomme,
kontra andre mærker????? hvilket nok oxo er derfor de er dyrest i brugtkøb.!
De er ganske enkelt mere populærer ( min erfaring)

Men Suzuki bandit 600 og sv650 ( har godt nok "Kun" 2 cyl) er oxo vældigt
populærer og meget stabile, og til at komme i nærheden af for penge i dag!

> > Nu siger du at du vil tage pappet snart..?? er det inden for ..hvad 3-4
> > mdr..?? jeg tror skutte der er nogen der tager pappet om vinteren mere??
> > hvis man i det hele taget kan.... ???? vent til foråret hvor vejret er
> > lidt mere stabilt, og varmere.. For det er altså koldt derude...Tro mig.
>
> Det bliver til foråret hvis alt går vel. Gør det ikke det, så bliver det
om
> 2 år... så håber virkelig alt går vel Er SÅ tændt på MC nu
>
Jamen så er det jo bare om at komme igang.

> --
> Martin Johansen
> Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
> Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok




Martin Johansen [600~ (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-10-03 22:37

Brian Laursen wrote:

> Uhh allerede der bliver det dyrt... Jeg ( 27 år) fik 8 års skadefri kørsel
> da jeg ringede til FAIR, og de kvitterede med en bon på 82.000 kr årligt

UFFFFFFFF! Fuck en bon! hmmm. Det er jo abnormt??

> Gør dig selv en tjeneste, og ring til flere selskaber og hør hvad du kan
> få forsikret for eks. 15.000 kr helårligt. Det er sku nok nemmere. Mange
> selskaber blacklister generelt motorcykler.....

Ja desværre. Skal nok ringe rundt det er helt sikkert.

> CBR600 ville jeg gå efter. De har vidst ikke rigtig haft nogen sygdomme,
> kontra andre mærker????? hvilket nok oxo er derfor de er dyrest i
> brugtkøb.! De er ganske enkelt mere populærer ( min erfaring)

Forsikringen er umulig på netop den cykel har jeg erfaret allerede

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Rasmus Neckelmann (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus Neckelmann


Dato : 22-10-03 09:34

Martin Johansen [6000] wrote:
> Jeg har lidt kig på en Suzuki GS500 da den ser ret sportslig ud med
> kåbe, men er der andre alternativer? Det _skal_ være en sportsmodel,
> da jeg ikke gider alt det shopper stil med crome over det hele

Hva med en Yamaha SZR 660? Præstationsmæssigt er det vel cirka det samme som
en GS 500, prislejet en anelse højere, men med en del mere "sportslighed"
(dog ikke på HK området) - Stellet er fra en 2-takts baneracer (TZR 250) og
motoren fra en enduro-maskine (XTZ 660). En lidt spøjs blanding ;).
Endvidere så skal det bemærkes at den er konstrueret og samlet i italien,
hvilket selvfølgelig medfører nogle særegne kvaliteter ;)
Jeg købte en '98 SZR til 35,000 kr (grunden til den billige pris var bl.a.
et knækket motorophæng, det blev svejst for 125 kr... :D) i foråret som min
første mc - og har da alt i alt været meget tilfreds med den.

Jo, det skal nok lige bemærkes at den drives af en 660ccm en-cylindret
motor, hvilket betyder at bøde lyd og "personlighed" er lidt speciel... :)

--
mvh Rasmus Neckelmann



Hans Joergensen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 22-10-03 09:40

Rasmus Neckelmann wrote:
> Endvidere så skal det bemærkes at den er konstrueret og samlet i italien,
> hvilket selvfølgelig medfører nogle særegne kvaliteter ;)

Mangel på reservedele? ))

Ej spøg til side ... det er fanme en lækker cykel ..
Desværre har jeg aldrig prøvet en.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en billig løsning"

Rasmus Neckelmann (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus Neckelmann


Dato : 22-10-03 13:40

Hans Joergensen wrote:
> Rasmus Neckelmann wrote:
>> Endvidere så skal det bemærkes at den er konstrueret og samlet i
>> italien, hvilket selvfølgelig medfører nogle særegne kvaliteter ;)
>
> Mangel på reservedele? ))

Ved ikke om det er et specielt italiensk problem ;), men det kan faktisk
godt være lidt kringlet med reservedele - Eksempelvis hvis du kigger
MC-nøglen igennem, så kan antallet af steder hvor der står "SZR", nærmest
tælles på een hånd. :|

> Ej spøg til side ... det er fanme en lækker cykel ..
> Desværre har jeg aldrig prøvet en.

Tja nu har jeg ikke prøvet så mange forskellige cykler, så jeg har ikke så
meget at sammenligne med - KUNNE nu godt tænke mig noget der var lidt mere
4-cylindret :)~ specielt efter at have prøvet en fazer 600, som nærmest
bare "fløj" silkeblødt udaf landevejen... mmmm....

--
mvh Rasmus Neckelmann



Mikkel Christensen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 22-10-03 11:01

"Rasmus Neckelmann" <mullen@mailme.dk> writes:

> Martin Johansen [6000] wrote:
> > Jeg har lidt kig på en Suzuki GS500 da den ser ret sportslig ud med
> > kåbe, men er der andre alternativer? Det _skal_ være en sportsmodel,
> > da jeg ikke gider alt det shopper stil med crome over det hele
>
> Hva med en Yamaha SZR 660?

Ja den er fed. Den er bare lille - jeg har ihvertfald meget svært ved
at finde plads til benene på sådan en fyr.

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.
| That is why God made fast motorcycles ..."
| -Hunter S. Thompson

Rasmus Neckelmann (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus Neckelmann


Dato : 22-10-03 13:42

Mikkel Christensen wrote:
> "Rasmus Neckelmann" <mullen@mailme.dk> writes:
>
>> Martin Johansen [6000] wrote:
>>> Jeg har lidt kig på en Suzuki GS500 da den ser ret sportslig ud med
>>> kåbe, men er der andre alternativer? Det _skal_ være en sportsmodel,
>>> da jeg ikke gider alt det shopper stil med crome over det hele
>>
>> Hva med en Yamaha SZR 660?
>
> Ja den er fed. Den er bare lille - jeg har ihvertfald meget svært ved
> at finde plads til benene på sådan en fyr.

Hvis man er meget længere en mine 176cm, så bliver det i hvert fald lidt
knebent... Mine knæ passer kun lige akurat ind i hullerne i tanken.

--
mvh Rasmus Neckelmann



Martin Johansen [600~ (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-10-03 22:39

Rasmus Neckelmann wrote:

> Hvis man er meget længere en mine 176cm, så bliver det i hvert fald lidt
> knebent... Mine knæ passer kun lige akurat ind i hullerne i tanken.

Øv.. jeg er 1,85.. :-/

--
Martin Johansen
Gør en god handel på http://tux3do.com/
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Jes Vestervang (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 23-10-03 22:46

Martin Johansen [6000] wrote:

> Rasmus Neckelmann wrote:
>
>> Hvis man er meget længere en mine 176cm, så bliver det i hvert fald lidt
>> knebent... Mine knæ passer kun lige akurat ind i hullerne i tanken.
>
> Øv.. jeg er 1,85.. :-/

Det kan være at du er heldig at have korte ben, så tiltusk du dig bare en
prøvetur/sidning
--
mvh Jes Vestervang

Martin Johansen [600~ (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-10-03 07:10

Jes Vestervang wrote:

> Det kan være at du er heldig at have korte ben, så tiltusk du dig bare en
> prøvetur/sidning

Hehe, det har jeg så ikke.. desværre :/

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Hekto (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 22-10-03 15:54

In article <bn5fit$ili$1@sunsite.dk>, mullen@mailme.dk says...
> Hva med en Yamaha SZR 660? Præstationsmæssigt er det vel cirka det samme som
> en GS 500, prislejet en anelse højere, men med en del mere "sportslighed"
> (dog ikke på HK området) - Stellet er fra en 2-takts baneracer (TZR 250) og
> motoren fra en enduro-maskine (XTZ 660). En lidt spøjs blanding ;).
> Endvidere så skal det bemærkes at den er konstrueret og samlet i italien,
> hvilket selvfølgelig medfører nogle særegne kvaliteter ;)
> Jeg købte en '98 SZR til 35,000 kr (grunden til den billige pris var bl.a.
> et knækket motorophæng, det blev svejst for 125 kr... :D) i foråret som min
> første mc - og har da alt i alt været meget tilfreds med den.
>
> Jo, det skal nok lige bemærkes at den drives af en 660ccm en-cylindret
> motor, hvilket betyder at bøde lyd og "personlighed" er lidt speciel... :)
>
>
Hvis man kan abstrahere fra at det skal være 4-cylindret, have plastik
over det hele og hele vejen rundt, samt have 120HK, så findes der da
rigtig mange sjove muligheder.
SZR'en, Honda XBR, Moto Guzzi small blok-modeller, Ducati pantah/SS,
Kawasaki/Honda/Suzuki 250'ere o.s.v.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Martin Johansen [600~ (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-10-03 22:38

Rasmus Neckelmann wrote:

> Jo, det skal nok lige bemærkes at den drives af en 660ccm en-cylindret
> motor, hvilket betyder at bøde lyd og "personlighed" er lidt speciel... :)

Den er hermed noteret!

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Bo-gsxR (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 22-10-03 14:55

> Da jeg påtænker at tage pappet snart, så kigger jeg lige så langsomt på en
> begyndercykel, dvs. en med "billig" forsikring og helst ansvar.
>
> Jeg har lidt kig på en Suzuki GS500 da den ser ret sportslig ud med kåbe,
> men er der andre alternativer

Der findes alternativer, men ikk til den pris. Du kan få en helt ny mc
og det kan sku ikk slås af andre der er 5-6 år gamle.

gs500 er en ok mc at starte på. og er nemme at komme af med igen.

mvh
bo-gsxR



Martin Johansen [600~ (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-10-03 22:40

Bo-gsxR wrote:

> Der findes alternativer, men ikk til den pris. Du kan få en helt ny mc
> og det kan sku ikk slås af andre der er 5-6 år gamle.

Jeg så den anden dag en skriggul CB500 - ganz ny!! Og den var SÅ fed at se
på, ved ikke lige hvad der gik galt for mig... den så bare sportslig ud og
lignede noget som var _meget_ større. Ved ikke om der var en anden kåbe på
eller hvad, men fed var den!

> gs500 er en ok mc at starte på. og er nemme at komme af med igen.

Ok.

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Lisbeth Sejberg (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Lisbeth Sejberg


Dato : 23-10-03 21:50

Martin Johansen [6000] <ares@c.dk> skrev:
>Bo-gsxR wrote:

>Jeg så den anden dag en skriggul
>CB500 - ganz ny!! Og den var SÅ fed at se
>på, ved ikke lige hvad der gik galt
>for mig... den så bare sportslig ud og
>lignede noget som var _meget_ større.
>Ved ikke om der var en anden kåbe på
>eller hvad, men fed var den!


>Ok.
>
>--
>Martin Johansen
>Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk
>for en god start!
>Ved direkte svar her på usenet, så
>frygt ej - min mailadresse er god nok

--Selvfølgelig skal en CB500 "klædes" pænt på med TCP kåbe, det
fik min smækket på da min storebror købte den som ny i 1999. Det
gør en forskel, sådan en "nøgen" CB500 ser lidt trist ud. Min er
rød, men du har ret, en gul ser fræk ud. Bladre, bladre... kan se
sådan en kåbe kostede 6000 kr. uden moms og montering i 1999.
Yrk
Lisbeth


Martin Johansen [600~ (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-10-03 22:15

Lisbeth Sejberg wrote:

> --Selvfølgelig skal en CB500 "klædes" pænt på med TCP kåbe, det
> fik min smækket på da min storebror købte den som ny i 1999. Det
> gør en forskel, sådan en "nøgen" CB500 ser lidt trist ud. Min er
> rød, men du har ret, en gul ser fræk ud. Bladre, bladre... kan se
> sådan en kåbe kostede 6000 kr. uden moms og montering i 1999.
> Yrk

Pris eller ej, der skal være kåbe

For mange år siden (1997) da jeg først kiggede på en GS500 kostede en kåbe
8000,- monteret hos den lokale "smed".

Billigt er det ikke, men for faen hvor ser det bare meget bedre ud!

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

N/A (24-10-2003)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 24-10-03 22:22



N/A (24-10-2003)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 24-10-03 22:22



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177602
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409258
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste