"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message
news:bmrggj$kgk$1@sunsite.dk...
> Martin Leong wrote:
>
> > Så står jeg endelig lige til at købe en SV650. Inden jeg skriver under
på
> > noget vil jeg dog gerne have cyklen på et værksted for at de kan se
motoren
> > igennem osv. Spørgsmålet er så om det er bedst at få cyklen på et
rullefelt
> > eller er det bedre at få et værksted til at skille skidtet af?
>
> Er det ikke lige lovlig voldsomt at skille motoren ad? - har cyklen ikke
> et servicehefte, hvod du kan se, hvem der har serviceret den, så du kan
> spørge dem?
Jo det ville jeg også mene, men hvad ved jeg?
Ifølge servicehæftet skulle der ikke rigtig været noget, tidligere ejer har
været flink til at få den serviceret...
> En ting du kan bede dem checke er stelgeometrien - et af de tyske blade
> fandt flere mm store afvigelser i styrehovedets hældning forover og til
> siden (for- og baghjul står skævt ifht hinanden) på rigtig mange af de
> første SV650'er. En typefejl, men det ville jeg hellere ofre penge på at
> få målt efter - motorens tilstand kan rimeligt godt checkes uden at den
> skilles ad.
Er det så noget der kan laves for penge?
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
> DFM-side:
www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade
>