Jens Jacob Bager Jensen <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
news:_X3lb.1920$88.1291@news.get2net.dk...
>
> ......... Skulle man køre på den, måtte man justere svømmehushøjden på
> benzinhanen, altså åbne til den gik dårligt, og køre til den begyndte at
> gå dårligt igen
Svømmehusstanden er std. og CO skruen er 2 1/4 omgang
> ud.
> Den satte også ud når man bremsede hårdt. Når man havde lukket for
> benzinen, og den begyndte at magre sig selv ud steg tomgangen, og den
> kunne bremse så hårdt det skulle være, uden den gik ud.
> ....................Da tomgangen steg når svømmehusstanden faldt,
> og maskinen magrede sig selv ud betyder at tomgangsblandingen er alt
> for fed.
> ............Mit bud er at XT'eren dør ved opbremsning fordi den drukner.
> Den drukner, ikke fordi svømmehusstanden er for høj, men fordi
> tomgangsblandingen er for fed i forvejen, og når man så bremser, og tipper
> svømmeren, så svømmehusstanden stiger lidt, så bliver det dråben der får
> bægret til at flyde over, og blandingen bliver så fed at motoren sætter
> ud.
> Nu kommer der en mindre tomgangsdyse i. Jeg sætter svømmehusstanden til
> standart højden, og jeg justerer CO skruen efter gehør. Så ser vi hvordan
> det går.
Bager!
Ikke at jeg nogensinde har regnet dig for andet, men det ér en sand
fornøjelse at læse sig igennem hvorledes at du diagnosticerer dig igennem
problemet - Det er hér at de der vil(!) lære omkring det at fejl-rette skal
være med og nærlæse!!!
> XT'eren har været ude ved Lydmuren og få justeret tomgangsblandingen, da
> de har CO måler derude. Jeg undersøgte hvor mange omgange den
> oprindelige karb CO skrue var skruet ud, og den var kun skruet 1/4 omgang
ud.
> Det er ret lidt. Jeg har nu bestilt et nummer mindre tomgangsdyse.
Jeg kan ikke forestille mig at problemet ligger dér - Hvad skulle kunne have
medført behov for magrere bensinblanding lige dér:-/
Den umage dobbelte karburator er måske også svær at gennemskue funktionen af
når det kommer til et sådant problem !
På Partsfish ser jeg at der sidder en cut-off -ventil på siden af
spjældkarburatoren - Hvis dén ikke fungerer ordentligt vil manglende cut-off
ved påløb (= også opbremsning) medføre federe blanding end ellers :-/
ligeledes på Partsfish, fremgår det at der IKKE er vacuum-styret bensinhane.
Kan du bekræfte dette?
En utæt vacuum-membran kunne nemlig ligledes være skyld i forekomsten af
mer-brændstof!
Kan det virkelig passe at du ikke har været forbi en XT-side eller to for at
informere dig nærmere om det f.eks skulle være en typefejl!?
--
Armand.
(der savner en motortosse i snakken)