Hej Arne.
jeg havde selv en xt 250 fra 85. den havde også de før nævnte 21 hk. den var
utrolig stabil og som nævnt afslappet og letkørt. jeg havde min i 4 år og
den brugte ikke andet end sliddele, den kørte 30000 på de 4 år og rundede
65.000 km. priserne på reservedele er yderst rimelige og den har en
godmodig encylinders-firtakt lyd. min kammerat har lige solgt en fra 84. som
kun havde kørt 10300km den var i rigtig fin stand og med en del nye stumper
og service. den fik han 14.000 for.
i og for sig er det ikke så vigtigt hvor gammel den er da der ikke bliver
ændret andet end nogle ligegyldige kosmetiske ting på den i de små 10 år den
var på markedet. såsom høj og lav forskærm, det væsentlige er at der ikke er
nogle mislyde fra motoren og at det er en velplejet maskine. en 90. med
30-35.kkm. på klokken må koste mellem 8- 12k 13. hvis dener rigtig pæn og du
er i givegavehumør.
god fornøjelse Frank T
( jeg har iøvrigt en 50-60 siders original manual liggende til sådan en, som
jeg ikke længere har det store at bruge til.)
"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:3f900170$0$27412$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg skal også ha´mig en vintercykel og skal i morgen kigge på en XT250 fra
> 1990 der efter ejers udsagn har gået omkring 35.000 km.
>
> Selv om jeg har fulgt med i trådene om vintercykler kan jeg allivel ikke
> lade være med at spørge sagkundskaben herinde, så bær over med mig:
>
> Er 17 HK for lidt, hvis man også vil tage den ud i terræn om sommeren?
> Hvad skal jeg være særlig opmærksom på ved den model?
> Har den i virkeligheden overskredet sine bedste km. ?
>
> Vi har slet ikke snakket pris endnu, hvad ville det være rimeligt at
> tilbyde?
>
> --
> Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600
>
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183
>
www.senior98.dk #36
> DMCN# 626
>