FooBar <noone@nowhere.undeliverable> wrote in
news:Wtsjb.408$k4.8605@news1.nokia.com:
> Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> wrote in
> news:kkdad81y5i6.fsf@rrnord.dk:
> Det er så liiiige her omkring at jeg vist ikke er helt enig med dig.
> Subjektivitet og lovgivning hænger jo sletterikke sammen - og
> lovgivningen er tilsyneladende meget specifik om emnet:
Synes måske lige at jeg bør tilføje at jeg er helt enig med dig i, at det
er subjektive bedømmelser (f.eks. fra tilfældigt forbipasserende betjente i
morgengnavent humør) om din motorcykel bliver indkaldt til et syn for
(objektivt) at få afgjort om den holder sig indenfor grænserne.
Jeg har ikke kendskab til at dansk politi har udstyr der umiddelbart og på
stedet kan afgøre om støjniveauet fra ens motorcykel er lovligt eller ej
(som jeg tror at vide at f.eks. det tyske færdselspoliti har...) - men det
kunne da være interessant at høre fra nogle der har været i klemme med den
slags?!
>
http://www.retsinfo.dk - i "LBK Nr. 712 af 02/08/2001" (kapitel 11
> bl.a. om "Støj") indeholder grundige informationer om hvordan der skal
> måles (hvorhenne, ved hvilke omdrejninger osv.) - samt nogle
> referencer til nogle obskure "EØF Direktiver" (som jeg endnu ikke har
> fundet, men som forhåbentlig indeholder nogle reelle grænseværdier...)
Triumf! Der er tilsyneladende tale om nogle EU miljø-direktiver - og de kan
(inklusive støjgrænser!) læses her:
http://www.mst.dk/udgiv/publikationer/1999/87-7909-412-0/html/kap08.htm#8.3
/claus