On Tue, 14 Oct 2003 12:50:13 +0200, Hekto <Hekto.nospam@hekto.dk>
wrote:
Hej Brian.
>>
Jeg har rodet en del med SU karburatorer tidligere.
Min hustru havde en Triumph Spitfire MK IV med sådan et par stykker
som fodrepumper.
Den var peppet temmelig meget op i motoren, og justeringen af
karburatorene voldte mig temmelig mange problemer, men det lykkedes
dog til sidst
SU karburatorene minder meget om MIKUNI i opbygning og virkemåde,, men
har dog et par ekstra parametre at pille i.
Til SU karburatoren findes der et utal af nåle - dem der er
bestemmende for blandingen i mellemområdet.
Her gælder det om at finde nåle med det rigtige shape.
Fjedrene til stemplerne er også en opgave - De fås i alle mulige
"sværhedsgrader", og de er bestemmende for hvor hurtigt de reagerer på
ændringer.
For ikke lige at tale om at de er oliedæmpede, og her spiller
viskositeten af den olie der benyttes en stot rolle.
Helt enkle er de altså ikke
>Nej, da!
>Når de er korrekt justeret ind m.h.t. dyse og strålerøretshøjde, skal
>klokken bare hæves 1mm, så skal omdrejningerne stige et kort øjeblik
>og så falde igen.
>
Der sidder en "knap" til at løfte spjældene med under klokkerne til
stemplerne - netop til det formål du nævner.
Jeg brugte en 5mm plastslange til at putte i øret i den ene ende og i
karburatoren med den anden - Så kunne jeg høre hvorledes de arbejdede.
Husmandsmetode, men det virkede.
>Det kan så godt være at det tager nogen tid at finde den rigtige dyse
>og nål m.m.; men den sdste justering er som sagt ganske enkel.
>
Arh, ikke helt
>... specielt nå man har haft Morris/Austin i sine unge dage!!!
Først en Triumph Herald og senere Spitfire - JOW, jeg har været der
)
Men jeg foretrækker nu MIKUNI til MC.
Hvis det skal gå hårdt til så DellOrto - Ægte Italiano
Hvis du vil læse mine erfaringer med Paso'ens dobbelt Weber, så er den
her:
www.ducati.dk/teknik/weber/
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk