Morten dahl wrote:
> Hvordan går søgningen ellers?
_______________________________
Det går stadig stille og roligt... Jeg har fundet et potentielt eksemplar
fra '97 hos et tysk firma, der kun handler med skadedet kværne. At dømme
efter billederne er den væltet på siden og har ødelagt den ene kåbeside rund
om motoren, og så er køleren trykket lidt til den anden side. Men altsammen
noget, der ifølge forhandleren skulle være kosmetiske fejl, der er til at
rette op på. Jeg har lige skrevet til dem, ang. om de er villige til at
stille skriftlig garanti for, at stellet ikke er trykket osv, men jeg ligger
ikke fast på noget endnu. Bagsiden ved denne cykel er, at motoren har gået
55 kkm, men det trækker vel en del ned ved afgiftsvurdering, right? ...og så
kunne jeg måske med fordel smide en næsten ny maskine i for en 10 kkr.
Firmaet vil have knapt 13 kkr for skidtet.
Ellers har jeg et andet sted fundet et eksemplar fra '99, der kun har gået
17,5 kkm og som har fået nogle små ridser på begge kåbesider efter nogle
småstyrt... At dømme efter billederne er det skrammer, som nemt skulle kunne
klares uden lim og glasfiber, men altså bare lidt spartel og noget
malerarbejde. Den koster så tilgengæld 29 kkr, men er jo så næsten klar til
at smide på landevejen.
Hvor meget betyder km-stand ved toldsyn? Jeg overvejer jo lidt mulighederne
for at smække et gammel, veldrejet speedometer på, når min kommende ged skal
toldsynes. Ved udmærket godt det er umoralsk, men jeg vil godt nok ikke
tages unødigt meget i r... af det danske toldvæsen.
--
Psycho Cowboy
Babygixxer
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234