>> på nær i et punkt hvor der var en plet på 3mm i diameter med rust.
>> Oven på pletten lå der et par ml vand.
>> Jeg brugte en hævert og fik suget vandt op. Det var ret let.
>
> Lige et indignerende spørgsmål:
> Hvor meget vand ligger der så i dine karbunader??
Vores klublokale ligger i en kælder langt inde under en stor bygning. Der er
ikke ordenlig udluftning, og tanken skal tømmes før man overnatter med
cyklen. Da jeg meget tit er i klubben, får jeg ofte bundslatter fra de
andres benzintanke. Der gået godt indtil jeg fik hele indholdet af en tank
fra en 600 racer. Den meget rusten indvendig. Der var naturligvis en gixxer,
og ikke en CBR
Derefter fik jeg så meget skidt i karburatorene at min
svømmere ikke kunn lukke ordenligt, og jeg måtte tømme svømmehusene tre
gange i træk før situationen normaliserede sig igen. Det var efter denne
operation jeg kiggede i tanken med lommelygten, og fandt vandet. Vandet er
jeg sikker på kom fra gixxer tanken, hvor jeg derefter fandt endnu mere vand
i den sidte dl. jeg pumpede ud af den.
Jeg bruger karburatorsprit om sommeren, men jeg tømmer mine svømmeuse hver
6000km, og holder øje med indholdet. Jeg har indtil nu aldrig fundet vand i
dem. I ydersæsonen bruger jeg dog tit karburatorsprit, da det får min CBR
til at gå bedre i kulden.
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 samt MZ ETZ 251
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)