On Fri, 10 Oct 2003 16:06:44 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>
>Importørerne(!) vogter over deres dyrt købte typegodkendelser med livet, så
>det er ikke muligt at få fingrene i en sådan
>
>Dit problem er en af hurdlerne ved at hente køretøjer udenfor EU, og den
>letteste måde at få den igennem møllen på er at overlade jobbet til en af
>dem der har spåecialiseret sig i arbejdet (mener at Fer gjorde sådan med sin
>VFR400(??)).
>På den anden side: gu' ve' hva' det koster i besvær at indregistrere den
>kortvarigt i f.eks tyskland (på den måde kan man vinde de 10% der er til
>forskel på momsen i .de og .dk). :-/
Njaeeh- Det viste sig nu at problemet ikke var/er så stort alligevel -
Jeg tog tyren ved hornene og ringede til SBI - De er 100 % glade bare
de får en fotokopi og/eller selve nummeret på den danske standard
typegodkendelse - (Og jeg HAR en fotokopi.)
(Man skal selvfølgelig have en ORIGINAL registreringsattest - Og ikke
at forglemme lige sikre sig at ens stelnummer er dækket af den danske
typegodkendelse - Derudover jo osse tilsikre at pos-lys, E-mærkede
reflekser/glas og andre Danske/EU specialiteter er opfyldt rent
praktisk.
Har man dette sikret, så er det ikke specielt slemt at få en ikke EU
cykel igennem åbenbart - Problemet opstår så først hvis der IKKE kan
refereres til en DK typegodkendelse der dækker modellen fuldt ud
så er det at man skal have diverse verificerede datasedler/støjmåling
etc.)
(Grunden til at jeg kom i tvivl var at hvis man forlyster sig med at
nærlæse div. opdaterede bekendtgørelser efter EU harmoniseringen er
trådt i kraft kan det godt opfattes som om man nu skal
møde med den ORIGINALE Danske typegodkendelse ved syn af
et ikke EU køretøj - Men det skal man så altså ikke alligevel - bare
den er i systemet og man kan refere til dens nummer og/eller har en
kopi. ref SBI themself)
--
Ha' det - Erik DC (Email - fjern xyz'erne)