In article <3f7f7ca8$0$32535$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Søren Jim
says...
> Hej all
>
> Et lille spørgsmål jeg håber der er nogle der kan komme med løsnings
> muligheder på
>
> Min gamle Honda CBR 1000F fra 1993 har fået sig et lade/strøm problem
> den løber tør for strøm når jeg køre....
> følgende er gjort:
> Ladespænding målt :
> knap 14V i tomgang uden forbrug og ca 14,2 V ved 2500rpm med forbrug (Lys
> Blink osv)
> Batteri skiftet :
> Nyt Yusa på genskevist kun 14 amph....men det skulle være nok iflg
> forhandler... ????
> Jeg har målt et forbrug på 14-19amp med alt lys (både lang og kort på same
> tid)
> det har et forbrug på 4 amp med tændning på.... er det ikke meget ???
> Det skal siges jeg køre med 2 x H4 på samme tid men det har jeg altid gjort
> og der har aldrig været problemer...
>
> Det virker som om at den lader fint der er ikke noget spændnings tab (den
> kan stå i 3 uger uden at tabe pusten)
>
>
> nogle råd hvad pokker kan der så være galt....????
>
> MVH Søren (CBR1000F)som sgu snart gerne skulle køre til Ireland
>
>
>
Ja, et eller andet sted forsvinder det jo hen!
Watt = Ampére x Volt
Hvis du regner med 12 volt og ganger med 19 ampere (som er en pænt stor
strøm, faktiks!), så får du 228 watt. Ved 14 Ampére får du 168 watt.
Kan generatoren levere dette + opladning af batteriet?
4 A til tændingen lyder umiddelbart lidt højt; men jeg kender ikke
Honda'en.
Du kan også have dårlige forbindelser, og kortslutninger, så prøv at
måle efter med et Ohm-meter.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah + Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about
www.mc-portalen.com ?