"Bjørn S" skrev
> > Hvis jeg skal have indsprøjtning med, så skal jeg også have benzinpumpe,
> > ledningsnet samt styreenhed (computer) med.
> > Det vil nok koste 10.000 kr. ekstra.
> > Så er der problemet med plads til benzinpumpen, normalt er den vist
bygget
> > ind i tanken på en Ducati.
> > Den nuværende motor (Pantah) er med pick-ups og Kokusan elektronik bokse
> > (tændings forskydning).
> > Om det gamle elektronik kan sammenarbejde med den nye motor, håber jeg
at
> > kunne læse ud af et ledningsdiagram.
>
> Det er desværre en meget generell el-diagram du får fra mig, hvor et stik
> med x antal ledninger forsvinder ind i indsprøjtning/tændingsboks, men
hvor
> de kommer fra, skulle være til at hitte rede i.
> Kan godt se problemet med selve benzinpumpen, men forøvrigt er jeg enig
med
> Dan.
> Det var en stor forbedring på 750 og 900 da de fik indsprøjtning, også
> ydelsesmessigt, og de kører rigtig godt og "harmonisk" med det.
> Har du tjecket hos nogle tyske huggere ?
> *- men husk nu, hvis du laver noget hokus pokus med indsprøjtning, en
> benzinpumpe af den slag er så vidt jeg ved ALTID beregnet, og er udviklet
> for at ligge neddykket i benzin, får den luft siger det KAPOW !!
>
> *Det var ihvertfald hvad jeg lærte i mine dage hos Bosch, på et kursus
> fortalte kursusholderen om nogle drenge som havde fundet ud af at skille
en
> sådan pumpe ad og reparere den (udslidte kul), normalt kører den med
> benzinen rundt kul og rotor, og er konstruered så den aldrig kan gå tør,
men
> i dette tilfælde kom der luft til, det var ikke så godt :-/
>
I første omgang regner jeg med prøve med karburatorerne.
Senere kan jeg altid prøve med indsprøjtning.
Hvis jeg skal bruge indsprøjtning, så skal jeg sikkert også have en ny
benzin tank (en til indbygning af benzin pumpe).
På de nyere udgaver af elefanten er der indsprøjtning, men stellet på disse
er lavet anderledes, så det er ikke sikkert sandsynligt at en benzin tank
vil passe.
--
Brian
Cagiva Elefant 750