In article <3f7ade35$0$54814$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> Tilykke med den, den står fandeme flot på de billeder.
> Kan vi også få lov til at hører lidt om hvordan den er
> at kører på, den er vel tung og tam i forhold til din gamle KR-1'er
> Det er sgu da en god ting at den er indregistreret så du ikke skal ligge
> og rode med det afgiftsbøvl
>
> /Jens Kwak KR-1 (som gerne bytter lige over med Hekto)
>
>
Taaak!
Ja, den er egentlig ikke i dårlig stand. (det var de andre nu egentlig
heller ikke; men der var små forskelle)
Hmmmmm ... køre på?
Den kræver noget tilvænning! Jeg har kun fået kørt een længere tur, og
så nogle smutture.
Umiddelbart virker den håbløs til bykørsel, selv om den har en af de
lave gearinger.
Den har ca. samme ydelse som KR-1'en; men vejer 60 kg mere. Den er
også nogenlunde lige så godt styrende og stiv; men måske en anelse
mere træg i det. Den er nu ganske stabil i svingene, og jeg kan da se
at 'kyllinge-striben' er næsten minimeret.
Bundtræk er der selvfølgelig uendeligt meget mere af, end på KR-1'en;
men den vil da gerne køres med nogle omdrejninger for sådan rigtigt at
vågne op!
Det er en rigtig god fornemmelse man har, når man giver gas fra
stilstand, og lyden er ikke til at gå fejl af, selv om potterne er
tækkelige p.t.
Den kan ikke rigtigt sammenlignes med noget af det andet jeg har kørt
på, det er en oplevelse for sig selv. Ellers er der ikke megen luksus.
Smalt clip-on styr, træ-hårdt sæde og en hård kobling m.m.
---
/Hekto
Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about
www.mc-
portalen.com ?