Ja, der var nogen som kunne lære noget af Nissan´s måde at løse problemer
på. De kalder alle biler ind uden omkostninger for kunden, så problemerne
bliver løst en gang for alle. Jeg tænker især på VW/Audi´s problemer med
defekte tændspoler, hvor de ikke indkalder bilerne, selvom bilerne bliver
3/5 cylindrede lige pludselig og de skifter kun den defekte tændspole og
ikke resten. Så man kan i princippet komme på værkstedet flere gange med
samme problem. Men nu vil VW/Audi jo heller ikke indrømme at de har et
dårligt produkt, for det er jo "kvalitetsbiler".
"nilfri (4000)" <news@pq.dk> skrev i en meddelelse
news:3fa19559$0$9832$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> news:3fa146e0$0$27422$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Nissan tilbagekalder 2.500.000 biler.
> >
>
>
> "nilfri (4000)" <news@pq.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f95940c$0$29358$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > For tredje gang har vi nu fået skiftet en knast/føler i motorens ædlere
> > dele.
> >
> > Det bliver nødvendigt, fordi motoren enten nægter at starte efter at
være
> > slukket (de første 2 gange) - eller fordi den pludseligt går død under
> > kørslen. Videre transport med Dansk Autohjælp...
> >
> > Første gang skete udbedringen gratis, fordi det var en kendt
> > produktions/designfejl og indenfor garantiperioden. Der kom sågar en
> > indkaldelse ud, efter Nissan havde forsøgt at løse problemet i stilhed i
> > første omgang.
> >
> > Anden og tredje reparation - som er sket indenfor det seneste år - har
vi
> > selv betalt.
> >
> > Jeg finder en sådan gentagen fejl ganske urimeligt på en bil, der er
under
> 4
> > år gammel. Men forhandler vil ikke hjælpe, og vil heller ikke spørge
> > importør om kulance. Uanset vi har overholdt alle service-eftersyn pånær
> et
> > lille "indeklemt".'
> >
> > Vi er ellers ganske glade for bilen, som er skruet godt sammen. Men er
det
> > her melodien hos Nissan, bliver vores nye bil af et andet fabrikat, fx.
> > Mazda6.
> >
> > For det lugter lidt for meget af indbygget malkeko...
> >
> >
> > (Bilen er en Nissan Primera P11 1,8 årg 1999)
> >
> >
> > --
> > Med venlig hilsen
> > Finn, Roskilde
> > e-mail finnFJERNES@pq.dk
> >
>
> Pudsigt at jeg nåede at poste ovenstående for ganske få dagen siden. Det
> skulle jeg måske have gjort noget før.
>
> Nu får vi se, om Nissan yder kulance, når vi allerede (2 gange endda) har
> betalt reparationen af egen lomme.
>
> mvh
> Finn, Roskilde
>
> PS: Se iøvrigt FDM om de tidligere Nissan indkaldelser:
>
http://makeashorterlink.com/?V22525466
>
>