Tak for alle de gode råd.
Jeg kører ca. hver anden måned til Tyskland med rimelig fart.
Den kører aldrig under 140 på motorvejen. Hver måned en tur over bæltet
eller fra Esbjerg til nordjylland.
Så den er blevet blæst igennem.
Den er blevet justeret hos en mekaniker, det hjalp ikke.
Oliefilter og olie er skiftet, pakninger og "paraplyer" er skiftet.
Intet hjælper. Jeg har prøvet additiver dog ikke danskvand endnu. (Danskvand
er så kedeligt at det regnes som et additiv).Er der noget med, at hvis
manifolden ikke er helt tæt ved blokken, at det så kan give eftertænding?
Steen
"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:3f9ff081$0$27417$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Soren Pedersen" <soren@muncheb.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f9ee2b3$0$245$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > Der er flere måder at klare koks på:
> >
> > Den kedlige er danskvandskuren: Af med luftfiltret og med et par tusinde
> > omdrejninger på motoren drypper du forsigtigt lidt danskvand ned i
> > indsugningen..
>
> Kan være hård ved en ældre motor, hvor kokset måske
> endda medvirker til at holde den tæt..
>
>
> > Den sjove er tysklandsturen: Fyld bilen med venner og hent den mængde øl
> der
> > kan være i bagagerummer i tyskland. Kør friskt til, og vent med at
drikke
> > til I kommer hjem. - Det forudsætter dog at du har mindst 200km derned.
>
> Denne metode er sjov, men ubrugelig da det kun kurerer
> i ganske kort tid. Bilen vil givetvis eftertænde 2-3 dage
> efter alligevel. Idêen er dog åbenlys god.
>
>
> > Derudover findes der sikkert et par hundrede additiver du kan fylde
tanken
> > med (og tømme pungen)
>
> Kan anbefale Redex. Det koster lidt, men holder også
> relativt længe.
> Det virker bare, har jeg erfaret på Ford'en, som noget
> af det eneste. Oktantal er iøvrigt ligegyldigt hvad eftertænding
> angår, siger min måske ringe erfaring, men Redex virker.
>
>