Bjarke Christensen wrote:
> Problemet er jo ikke stumperne, men at gamle biler ruster ganske meget ift
> nye.
Det kommer da an på hvordan de bliver behandlet.. Den 10-15 år
gamle Corolla du nævnte kan snildt være lige så rådden som en 30
år gammel bil. Med Pava og inderskærme er det vel også underordnet
hvilken alder bilen over Pavaen har??
> Og til jeep-ejeren: 3-4.000 km er jo kun hobby. Hvis bilen skal bruges til
> dagligt "slid" (20-30.000 km årligt) så går det altså lidt hurtigere med
> problemerne.
Min 142'er er en dagligdags brugsbil. Jeg har haft den i noget der
ligner 15 måneder og den har trillet 22.000 km. i den tid.
> Jeg havde engang en Fiat 128 Sport fra 1978. Den fik ført hovedrep ved ca
> 120.000 km og ved 170.000 blev den skrottet.
"De røde orme" eller noget andet?
> Det er (meget) sikkert anderledes for Volvo og måske også Jeep, men bilerne
> er bare blevet bedre med årene. Min kones Carina (1995) har kørt 225.000 km
> og kører stadig med den originale lydpotte. Min Triumph Spitfire (73) har
> kørt 80.000 km og kører på sin nummer "jeg ved ikke hvad" lydpotte.
Mon ikke du kan få en "rustfri" potte til Spitfiren for ca. det
samme som en potte til Carinaen koster?? Jeg kan ikke huske navnet
på det der svenske firma der laver "evighedspotter", men problemet
er til at løse..
> /Bjarke
> Nuværende ejer af 5 køretøjer fra 1965 (triumph), 1967 (yamaha), 1973
> (triumph), 1995 (toyota) og 2000 (mazda). Alle de mellemliggende (og
> tidligere) vil jeg skåne Jer for.....
Nydelig samling.. Specielt til englænderne kan du vel stadig købe
alt i fabriksnye dele?? Jeg sad og så et program om restaurering
af en MG B, der bestilte de bare en komplet ny karrosse, et eller
andet firma havde købt alle maskinerne fra MG, så det var
fabriksnye originaldele.. Jeg gad godt at jeg kunne købe en
fabriksny Alfasud karrosse, men desværre har italienerne ikke
samme tradition for at holde gamle biler i live som englænderne
har..
--
Hygge..
Thomas
<
http://www.carftp.com> - a library of car videos.