4 nye fjeder samt støddæmper
bagerste styrearme
afsluttende med en 4 hjuls udmåling
så kører de fleste mbér perfekt igen
--
BR
Flemming
www.kvik-rep.com
Padborg/ Flensburg
"Per Wildau" <xy@z.com> skrev i en meddelelse
news:3f9652c9$0$21053$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Martin Sand. wrote:
> > Roberto Saldo wrote:
> >> Martin kunne jo begynde med at undersøge alderen på dæk og
> >> støddæmpere.
> >>
> >> Ellers kan han vel få en mekaniker til at ruske lidt.
> >
> > Hej begge to.
> > Ja der skal selvfølgelig en fagmand til at se på sagerne på et
> > tidspunkt, men mit sprøgsmål gik egentlig ikke specielt på årsagen
> > til uballancen. Men mere om man bare skal forvente at en ældre bil
> > ALDRIG kan komme til at køre som en ny - selv ikke hvis man udskifter
> > alle sliddele og sætter nye gummibøsninger i rundt omkring. Vil fx.
> > karrosseriet eller hjulophæng "gi' sig" med alderen og dermed få
> > bilen til at køre dårligere, selv hvis der sættes nye dele på?
>
> Måske er det i virkeligheden her det kommer ind som ofte kan synes
> ligegyldigt, det jeg taler om er en bestemt form for kvalitet. Nogle biler
> har lettere ved at komme til at køre som nye end andre. Man kunne give sig
> til at skifte dele, og begynde med de mest oplagte - måske kunne det være
> støddæmpere. Men der er jo næsten en uendelighed af dele som kan sidde og
> give lyd, og altså bidrage til at bilen ikke opleves som 'en ny bil'. Jeg
> kører selv i en 405'er og jeg kan huske at jeg engang læste en tysk
artikel,
> som nævnte at der opstår 'raslelyde' når bilen har kørt mere end 60k. Man
> kunne begynde med at skifte støddæmpere og ende op med at jagte
'raslelyde'
> og der er rigtigt mange steder sådan nogle kan komme fra. Men
selvfølgeligt
> kan man få en bil til at køre som den kørte da den kørte ud fra fabrikken.
> Nogle biler kræver et større arbejde end andre, en Mercedes ville jeg tro
> hører til den lettere ende.
>
> Per
>
>