For tredje gang har vi nu fået skiftet en knast/føler i motorens ædlere
dele.
Det bliver nødvendigt, fordi motoren enten nægter at starte efter at være
slukket (de første 2 gange) - eller fordi den pludseligt går død under
kørslen. Videre transport med Dansk Autohjælp...
Første gang skete udbedringen gratis, fordi det var en kendt
produktions/designfejl og indenfor garantiperioden. Der kom sågar en
indkaldelse ud, efter Nissan havde forsøgt at løse problemet i stilhed i
første omgang.
Anden og tredje reparation - som er sket indenfor det seneste år - har vi
selv betalt.
Jeg finder en sådan gentagen fejl ganske urimeligt på en bil, der er under 4
år gammel. Men forhandler vil ikke hjælpe, og vil heller ikke spørge
importør om kulance. Uanset vi har overholdt alle service-eftersyn pånær et
lille "indeklemt".'
Vi er ellers ganske glade for bilen, som er skruet godt sammen. Men er det
her melodien hos Nissan, bliver vores nye bil af et andet fabrikat, fx.
Mazda6.
For det lugter lidt for meget af indbygget malkeko...
(Bilen er en Nissan Primera P11 1,8 årg 1999)
--
Med venlig hilsen
Finn, Roskilde
e-mail finnFJERNES@pq.dk
|