"Kristian" <kristianrasmussenSLET@DETTEprivat.dk> skrev i en meddelelse
news:3f928182$0$69944$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> > Bilerne kørte rigtig godt, og derfor hang jeg nok også ved så længe. Men
> > anbefale dem til andre, næppe.
> >
>
> Tjaaae,.................det kommer jo nok an på, hvem der kører bilen, og
> hvordan man behandler den
Ingen ville nok beskylde mig for at være et svin med min bil, eller køre
råddent, nok nærmere tvætimod.
> Jeg købte en ZX 1.8 i april 93, og solgte den i maj i år efter næsten
> 400.000 km. Den eneste større fejl jeg oplevede, var at benzinpumpen gav
op
> efter 285.000 km.
De skriver jo selv "større fejl".
Så det handler nok mere om hvor meget man vil acceptere, ikke alle vil
acceptere irriterende småfejl.
Jeg kunne jo også have skrevet at eneste større fejl var at motoren
periodisk gik ud, og det tog Citroen 4 mdr at finde fejlen i en defekt
motorstyring.
> Det vrøvl med at bremserne ikke er i orden, kan jeg da modbevise.På de
> næsten 400.000 km. jeg kørte, blev bremserne skiftet ud fire (4) gange.
Det
> er vel OK?
Min ZX 16V var nu rimeligt hård ved bremserne, jeg fik skiftet de forreste
klodser ved 50.000 km.
> Koplingen holdt også min tid.
Det gjorde min jo også, men kablet hoppede altså af pedalen på et meget
ubelejligt tidspunkt.
> De småfejl der var, blev udbedret inden for garantien, så det var vel også
> OK.
Se, du skriver "de småfejl", lidt har der altså været.
> Jeg har dog gjort den erfaring, at det vigtigste man skal gøre, når man
> kører Citroën, er at finde et pålideligt værksted.........se det er straks
> sværere, når vi taler om Citroën.
Enig, de 5 år jeg kørte Citroen, skiftede jeg også værksted undervejs, da
jeg helt mistede tilliden til mit oprindelige værksted.
Jeg undlod at skrive at samle kvalitetet på bilen, mildest talt var ringe,
dørene gabte i samlingerne, dørsider sad ikke ordentligt, plastik
inddækningerne i baggagerummet nåede ikke sammen.
Jeg forventer at en bil lever op til det som brochuren og forhandleren
lover.
I den oprindelige ZX brochure fra 1992 lovede brochuren (ordret) at
instrument var helt knirkefrit, men min første ZX knirkede højlydt under
kørsel.
Det kunne værkstedet ikke stille meget op imod, trods ihærdige forsøg med
skum og fedtstof. Det var en medvirkende årsag til at jeg skiftede den ud
allerede efter 1 år, for jeg tænkte at det nok bare var begynder
vanskeligeheder, det var jo trods alt en af de første ZX'ere der kom på
gaden.
Men 16V'eren var bare endnu værre. Så citropling værkstedet kom igen på
overarbejde.
--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk