> Hvis du har betalt for meget, skal du da gå tilbage og få pengene.
> Hos os er det sådan her udspecificeret : 1180,- nr.plader, 1456 lev omk,-
> moms 364,-
> Alt andet er helt forkert. og ulovligt at tage lev OG nr.plader.
Tja jeg har jo stadig købskontrakten så jeg "burde" jo kunne få mine 800,-
igen.
> > - Når man regner efter på deres fup-tilbud med 2-3% i rente til
> finansering
> > af billån, så kommer den reelle årlige omkostning i procent op på en
9-11%
> i
> > mange tilfælde. Så mange gange er det billigere at låne i egen bank.
> Nu snakker du om 2 ting. en ting er renten, en anden ting er ÅOP som
regner
> alt med ( Renter - gebyrer osv. )
Jep men det ser jo flot ud at de kan financeres en bil med så lave
procenter, selv om de fleste banker med deres 8.75% lån sagtens kan være
med.
> > - Når biler skal repareres så er der tale om 2 forskellige priser alt
> efter
> > om det er forsikringen eller privatperson der skal betale gildet.
> Til forsikringen skal alt rep lige efter bogen, og ved en privat bliver
> gerne aftalt hvad som er nødvendigt for at bilen kan humpe videre, ikke
> noget mærkeligt der.
Jeg har nu kendskab til forskellige priser for SAMME arbejde (ved samme
værksted).
> > - Kender også mindre værksteder hvor spildolien ryger direkte i
> > værkstedsfyret og dermed giver gratis varme i værkstedet (så meget til
> > miljøomkostninger på regningen).
> Hvad der er sparet er tjent ik´ btw der er hvis ikke mange af den slags
> tilbage.. måske i det mørkeste hjørne af Jylland ??
Jep
> > - Tja og så er der jo de sædvanlige med at når lillemor kommer med bilen
> så
> > fejler den mere end hvis far kom med den. (og det er ikke kun rygter)
> Naaah.. den er vist meget sjælden den der.
Har oplevet det nogle gange med min mors venninde som ikke kan lave en sk*d
med sin Fiat. De fik hende faktisk overbevist om at det godt kunne betale
sig at skifte nææææsten hele bunden i fiat'en. Regningen oversteg langt det
som en tilsvarende bil (med OK bund) handles til.
> > - Her i gruppen har der været utallige eksempler på at man har fået et
> > mundtlig tilbud (som er lige så bindende som et skriftlig) men hvor
> > regningen så er blevet over dobbelt så stor som det aftalte.
> Et tilbud må vist afvige ca 10%, med mindre andet er aftalt pr. telefon
> eller lign i mellemtiden
> Så betal hvad der er aftalt, og kør.
Du har kunnet læse her i gruppen at værkstedet selvfølgelig vil køre sagen
videre, i nogle tilfælde vil de end ikke udlevere nøglerne før regningen ER
betalt.
> > - FDMs "Motor" blad,
www.lorte???.dk har også haft deres tydelige sprog
på
> > svindel gennem årene.
> Tjae, selv de kan fejle, det er bevist adskillige gange at de ikke kan
finde
> store banale ting.
Jep
> > - ALLE bilforhandlere skilter med priser hvori lev. omkostninger IKKE er
> > medregnet. Dette er i strid med god markedsføringskik. Dette blev f.eks
> > påpeget af ombudsmanden dengang EDB-markedet skrev deres priser excl.
> moms,
> > at der ikke var tale om den reelle pris som køberen skal give.
> Der står fx. + lev.omk kr. 3000,- på skiltet, så hvori ligger problemet ?
Hvis der reelt er tale om en udgift som du ikke kan fravælge så er det
dårlig markedsføringsskik. Jeg har selv 4-5 gange villet købe en bil uden
lev. omkostninger og fået at vide at det kunne jeg ikke, da det var en del
af fortjenesten. Jeg er så gået et andet sted hen.
> > - Der er svindel med biler som bliver importeret fra tyskland og Km
> tælleren
> > bliver stillet frem og tilbage for maksimalt udbytte for forhandleren i
> > danmark.
> Ikke så udbredt mere, som det har været. men der er det så heller ikke
> privatpersonen som bliver snydt, men derimod T/S som desværre "mister"
> penge.
Det har hverken du eller jeg precise tal for. Men ved at se på ebay bliver
der da solgt lystigt af udstyr til at stille på Km-tælleren.
> > - Biler sælges som eks. 1997 model selv om der står første reg. dato er
> 1996
> > på registreringsattesten.
> Kun i de tilfælde hvor en fx. 10.96 Peug 306 skifter model til den nye
> front, der benytter vi os af det, alt andet ville jo egentlig også være
> forkert
Nope.
Jeg kom til Ford i Sønderborg engang og ville se på den 1997' Mondeo som de
havde i ugeavisen. Da jeg kom til Ford for at se bilen var der reelt tale om
en mk 1 model som aldrig er blevet produceret i 1997. Forhandleren vedblev
hårdnakket med at påstå at Ford fortsatte med at producere mk 1 modellen i
97', ind til jeg spurgte om jeg måtte se reg. attesten eller om vi skulle se
på stelnummeret. Så fik jeg at vide at han ikke gad snakke med mig mere.
> > - Serviceskemaer udfyldes med kryser på at de enkelte dele er OK og så
er
> > det overhovedet aldrig blevet kontrolleret.....også dokumenteret af
Motor
> så
> > ofte at der slet ingen nyhedsværdi er i det mere.
> > Og folk er stadig så opsatte på at købe en bil med FULD service og alle
> > stempler i bogen

))) (LÆS LIGE DEN IGEN)
> Tjae hos de store foregår det desværre sådan. så kan folk lære at køre til
> et mindre værksted.
> Men folk kører alligevel til de store.
Mener ikke der har været tale om forskel på store eller små, men at der i
alle tilfælde har været tale om service på autoriserede værksteder.
> > - Der sælges alt muligt benzinbesparende vidunder-skrammel med
magnetisme,
> > V-pover benzin, osv osv som ikke har nogen som helst effekt i
> > praksis.........og der findes folk som køber det
> Noget af det virker fint,
> den med magneterne er blevet solgt i over 40 år, jeg har desværre aldrig
> prøvet. Måske er der noget om snakken, siden de bliver ved.
En kyndig fra Statens Bilinspektion udtalte at f.eks den benzinsparer som
man solgte ved et biltilbehørsfirma i Åbenrå, var direkte ulovlig at montere
og biler med en sådan "dims" vil ikke kunne godkendes i synshallen. Han
advarede også på det kraftigste folk imod selv at rode med noget så farligt
som benzinføringen.
At "dimsen" så blev afprøvet i en minitest af journalister og den ikke viste
nogen effekt skal jeg så lade være usagt
> > - Dækbranchen har i årevis solgt vinterdæk til os, selv om bilen i langt
> de
> > fleste tilfælde faktisk har bedre vejgreb med sommerdæk om vinteren.
> > Dokumenteret gennem tyske dæktest.
> Ikke enig uanset div tests!
Det drejer sig ikke om hvad du eller jeg mener, men havde fakta (tørre tal)
fortæller.
> > - Folk i Mercedes afdelingen har solgt kopinøgler til polske biltyve så
> > tyvene kunne "hente" (selvhenter) den nye 500 SLK hos ejermanden.
> Ja det ser man jo i diverse film. ( gone in 60 sec..)
samt RTL hvor de kunne navngive de personer som var indblandet hos Mercedes.
> > Jeg har sikkert glemt en million ting som jeg kunne komme med i løbet af
> et
> > par dage. Listen er MEEGET længere end det lidt jeg har skrevet.
> Ork ja da, man kan finde skrækeksempler på alle brancher, overalt, i alle
> lande.
Jeg tror (håber) heller ikke at det er hele branchen der svindler og
bedrager, men de sorte får findes og jeg har selv mødt nogle af dem.
--
Tom
Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK