"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3f8ace4b$0$27441$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hejsa,
>
> Jeg står jo og bliver 18 snarligt. Har fået læreplads, osv. - og har
derfor
> beregnet fået råd til at holde mig en BMW E30 320i/323i ved lige (Måske en
> 325i/327eta) benzinmæssigt, forsikringsmæssigt, osv. (kan nu godt være de
> gamle bliver smidt på forsikringen til at starte med) - så nu vil jeg høre
> Jer, hvad i har erfaret om bilen på asfalt, om det er en gyngehest osv.
Jeg
> har kørt en masse i en 320i'er - men 99,999% af distancen på grus. Det
giver
> jo ingen idé om bilen på asfalt.
>
> Så hvad synes I - er 320i'eren allerede en lille racer på asfalt, eller
skal
> man op i en 325i'er / 327eta med 320i/323i-topstykke før det bliver sjovt?
> Er der gode køreegenskaber i en sådan - er den nem at håndtere?
>
> Kan man få lidt af gokart-oplevelsen i den, med lidt hårdere undervogn, og
> måske en smule lavere (40/40-sænkning, alt lavere ser tåbeligt ud IMO).
Godt nok er jeg BMW-freak hele vejen i gennem, men den første E30 kom
altså i 1983, dvs. at det er en 20 år gammel bil efterhånden! Hvilke får mig
til at tænke på, at jeg ikke kunne drømme om, at købe en bil fra 1971
dengang
jeg blev 18 ! Godt nok er den stadig ret moderne, af en bil fra 1983, hvis
du
sammenligner med, hvad der ellers blev lavet af skrot dengang, og finder du
en af de aller sidste 325'ere, er det stadig en rigtig fed øse, der sparker
røv
på mange 2003 model-low-budget-junk, mht. acceleration, men faktisk også
støjniveau, komfort og kvalitetsindtryk.
Men indse det, forsikringen hader BMW'er, og jeg nægter at tro på, at du
kan få forsikret en 325i som 18-årig nogle steder. Hvordan indvandrerne
gør det ved jeg ikke, men den der med at forsikre i moars navn, er altså
også gået hen og blevet en farlig ting, straffen er ret stor hvis det bliver
opdaget !
Held og lykke med at finde en bil, og held og lykke med at skulle betale
13-15.000 i ansvar alene, fordi du er ung
Thomas H. -
www.the.dk