|
 | HK tab Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 08-10-03 21:55 |
|
Min kammerat har fået målt 70 kW på rullefelt, det er en 1600 motor,
forhjulstræk. Er der nogen standard for hvor meget tab der er på rullefelt i
forhold til fabriksangivelsen, som i dette tilfælde er 80 KW?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
phg1 (08-10-2003)
 | Kommentar Fra : phg1 |
Dato : 08-10-03 22:16 |
|
"Preben Riis Sørensen" skrev d. 08-10-03 21:55 dette indlæg :
> Min kammerat har fået målt 70 kW på rullefelt, det er en 1600 motor,
> forhjulstræk. Er der nogen standard for hvor meget tab der er på
rullefelt i
> forhold til fabriksangivelsen, som i dette tilfælde er 80 KW?
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk
>
> det er ikke et tab i rullefeltet der er tale om her de 70kw han har
fået målt er på hjulene de 80kw er hvad den yder på krumtappen på
motoren de 10kw der mangler tager transmisionen ned til
hjulene(gearkasse,drivaksler,)dvs. de går tabt til at drive disse ting.
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
Preben Riis Sørensen (09-10-2003)
 | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 09-10-03 17:50 |
|
phg1 <phg1.news@kandu.dk> skrev i en
news:3f847f8f$0$94872$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Preben Riis Sørensen" skrev d. 08-10-03 21:55 dette indlæg :
> > Min kammerat har fået målt 70 kW på rullefelt, det er en 1600 motor,
> > forhjulstræk. Er der nogen standard for hvor meget tab der er på
> rullefelt i
> > forhold til fabriksangivelsen, som i dette tilfælde er 80 KW?
> > --
> > M.V.H.
> > Preben Riis Sørensen
> > preben@esenet.dk
> >
> > det er ikke et tab i rullefeltet der er tale om her de 70kw han har
> fået målt er på hjulene de 80kw er hvad den yder på krumtappen på
> motoren de 10kw der mangler tager transmisionen ned til
> hjulene(gearkasse,drivaksler,)dvs. de går tabt til at drive disse ting.
Jeg udtrykte mig godt godt nok så det kunne forstås sådan, men det jeg
efterlyser er om der er et 'standard' transsmissionstab på en
forhjulstrukk.1600. Sådan at man kan skønne om bilen yder det den skal.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
 Mikael Kristiansen (10-10-2003)
 | Kommentar Fra : Mikael Kristiansen |
Dato : 10-10-03 11:24 |
|
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
news:3f8591b1$0$54757$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Jeg udtrykte mig godt godt nok så det kunne forstås sådan, men det jeg
> efterlyser er om der er et 'standard' transsmissionstab på en
> forhjulstrukk.1600. Sådan at man kan skønne om bilen yder det den skal.
> --
Man kan lave et "returløb", hvor man lader bilen være i frigear fra topfart
og ned til 50 km/t og måler hvordan effekten optages af rullefeltet
(afsættes i gearkasse osv.).... Det er på ingen måder en eksakt måling, men
den giver et billede....
Mvh. Mikael Kristiansen
| |
  Preben Riis Sørensen (10-10-2003)
 | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 10-10-03 16:07 |
|
Mikael Kristiansen <komposit@hotmail.com> skrev i en
news:bm61a6$ns3$1@sunsite.dk...
>
> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
> news:3f8591b1$0$54757$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > Jeg udtrykte mig godt godt nok så det kunne forstås sådan, men det jeg
> > efterlyser er om der er et 'standard' transsmissionstab på en
> > forhjulstrukk.1600. Sådan at man kan skønne om bilen yder det den skal.
> > --
>
> Man kan lave et "returløb", hvor man lader bilen være i frigear fra
topfart
> og ned til 50 km/t og måler hvordan effekten optages af rullefeltet
> (afsættes i gearkasse osv.).... Det er på ingen måder en eksakt måling,
men
> den giver et billede....
>
> Mvh. Mikael Kristiansen
>
>
Der er altså ingen ca.-tal at gå ud fra? Men kan man finde forskellige
bilers HK-ydelser nogen steder, målt på hjulene? Det er jo ikke det tal
fabrikkerne skilter med, ja, de opgiver det vel aldrig (det kunne de
ligesågodt).
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
   Mikael Kristiansen (13-10-2003)
 | Kommentar Fra : Mikael Kristiansen |
Dato : 13-10-03 07:17 |
|
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
news:3f86cb1a$0$54854$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Der er altså ingen ca.-tal at gå ud fra? Men kan man finde forskellige
> bilers HK-ydelser nogen steder, målt på hjulene? Det er jo ikke det tal
> fabrikkerne skilter med, ja, de opgiver det vel aldrig (det kunne de
> ligesågodt).
På Mini'erne var vi en flok der legede parallelt for år tilbage, og det var
interessant at måle effekttabet..... Med undtagelse af min lillebrors sidste
motor brugte vi alle en gearkasse af samme fabrikat, med samme udveksling på
slut-drev, kortsagt : De burde være ens........ Alligevel målte vi effekttab
på mellem 12 & ca. 50 heste ved 160 km/t......
Mvh. Mikael Kristiansen
| |
    Preben Riis Sørensen (13-10-2003)
 | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 13-10-03 23:19 |
|
Mikael Kristiansen <komposit@hotmail.com> skrev i en
news:bmdfuo$qnd$1@sunsite.dk...
>
> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
> news:3f86cb1a$0$54854$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Der er altså ingen ca.-tal at gå ud fra? Men kan man finde forskellige
> > bilers HK-ydelser nogen steder, målt på hjulene? Det er jo ikke det tal
> > fabrikkerne skilter med, ja, de opgiver det vel aldrig (det kunne de
> > ligesågodt).
>
> På Mini'erne var vi en flok der legede parallelt for år tilbage, og det
var
> interessant at måle effekttabet..... Med undtagelse af min lillebrors
sidste
> motor brugte vi alle en gearkasse af samme fabrikat, med samme udveksling
på
> slut-drev, kortsagt : De burde være ens........ Alligevel målte vi
effekttab
> på mellem 12 & ca. 50 heste ved 160 km/t......
>
> Mvh. Mikael Kristiansen
>
>
Lyder lidt mystisk, iøvrigtigt troede jeg slet ikke at en Mini kunne køre
160
Er der virkelig ikke andre der har haft deres bil til muskelprøve?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
     Mikael Kristiansen (14-10-2003)
 | Kommentar Fra : Mikael Kristiansen |
Dato : 14-10-03 12:21 |
|
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
news:3f8b24c1$0$54857$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Lyder lidt mystisk, iøvrigtigt troede jeg slet ikke at en Mini kunne køre
> 160
Jeg vil bare sige, at der er stor forskel på målinger af effekttabet. I de
fleste tilfælde kan størstedelen af forskellene tilskrives rullemodstanden
mellem dæk & ruller, en modstand, som kan ændres betydeligt med dæktryk.....
Prøv selv !
Mvh. Mikael Kristiansen
| |
     René Lønstrup (15-10-2003)
 | Kommentar Fra : René Lønstrup |
Dato : 15-10-03 13:15 |
| | |
|
|