"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:3f7f217d$0$22665$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Det er klart, at bilen er 15 år gammel i sin konstruktion, og at der de
> samme 15 år er sket en hel del på netop sikkerhedsområdet. Min opfattelse
er
> dog, at at BMW 5-serien scorer fint i sikkerhed målt med samtidens
målestok.
>
> Er dette korrekt...?
>
Bestemt - BMW hørte også dengang til i den tunge ende, men må nok lide lidt
under møde med en "ny model" - men ved møde med andre fra samme årgang vil
den klare sig godt.
Så fra 1. parket i Sverige i 2000 en BMW 525 dog model E28 kører frontal ind
i Volvo V70 med ca. 90 km/t - UFFFF det klarede Bimmer skidt - V70 så farlig
krøllet ud udefra - men inden i lignede den en fabriksny - dog var
"ballonen" fremme i rattet. I passagerside var en bagudvendt barnestol - her
grinede ungen bare - ingen problemer - I BMW'en sad en mand med åben
lårbensbrud og mange knubs. Rattet var skubbet langt ind i bilen - og den
var endda ramt i passagersiden - heldigvis var der ingen her for så......
!!!
Da de ramte hinanden løftede baghjulene sig højt op over vejbanen - og
bilerne stod under en vinkel på vel 30 - 40 gr. Chrysler foran mig røg i
grøften for at undgå kollision herefter kom jeg med en undvigning forbi -
BMW'en skyld !! men ikke sjov med en skrigende familie i bilen og så
bagefter op og trække folk ud af rygende vrag - hehe ved ik' hvorfor, men
man sætter sikkerhed lidt højere med en sådan oplevelse

))
--
mvh.
T. Hartung
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung