|
| Olie læk på Honda CX500 C Fra : brobaek |
Dato : 26-09-03 15:37 |
|
Min honda smider lidt olie ud på bagsiden af motorblokken, op under hvor
vandrøret går ind. Er der nogen, som har oplevet noget tilsvarende?
Mvh
Martin
| |
Per Odense (26-09-2003)
| Kommentar Fra : Per Odense |
Dato : 26-09-03 16:52 |
|
"brobaek" <martinnews@browi.dk> skrev i en meddelelse
news:W9Ycb.95535$Kb2.3857875@news010.worldonline.dk...
> Min honda smider lidt olie ud på bagsiden af motorblokken, op under hvor
> vandrøret går ind. Er der nogen, som har oplevet noget tilsvarende?
Ja! - hvis det virkelig er olie og ikke vand, er det oliepakdåsen bag den
mekaniske pakning og vandpumpen. Hvis det er, er der kun een vej: Af med
motoren og det store bagdæksel. Ny oliesimmerring i indefra. Samtidig
tjekker man lige knastkæde og skinner. Og skifter den keramiske pakning.
(med specialværktøj!!!) - den SKAL presses- og ikke slås i !!
Oftest er det ikke olie, men kølevand, der så trækker lidt "olielignende"
spor ned af venstre side på din motor.
Olie eller vand? - så kommer begge dele fra overløbshullet mellem den
mekaniske pakning og oliesimmerringen ved vandpumpen.
Vh,
Per
| |
brobaek (26-09-2003)
| Kommentar Fra : brobaek |
Dato : 26-09-03 17:47 |
|
Det er desværre olie som løber ud.
Per, jeg har lige et par spørgsmål til nedenstående som jeg håber du gider
hjælpe mig med.
Den keramiske pakning - er det det samme som vandpumpedæksel pakningen (el.
på tysk : Wasserpumpendeckeldichtung) eller mener du den mekaniske
vandpumpepakning ?
Simmeringen er den simmering, som sidder bag vandpumpen, ikke ?
Det specialværktøj du nævner til skift af pakningen - hvad værktøj er det ?
Jeg kan ikke finde noget om emnet...
Mvh
Martin (CX500 C med en komplet rustbeskyttet motor pga. olien)
"Per Odense" <per.ladingNOSPAM@email.dk> wrote in message
news:bl1nd4$2hho$1@news.cybercity.dk...
>
> "brobaek" <martinnews@browi.dk> skrev i en meddelelse
> news:W9Ycb.95535$Kb2.3857875@news010.worldonline.dk...
> > Min honda smider lidt olie ud på bagsiden af motorblokken, op under hvor
> > vandrøret går ind. Er der nogen, som har oplevet noget tilsvarende?
>
>
> Ja! - hvis det virkelig er olie og ikke vand, er det oliepakdåsen bag den
> mekaniske pakning og vandpumpen. Hvis det er, er der kun een vej: Af med
> motoren og det store bagdæksel. Ny oliesimmerring i indefra. Samtidig
> tjekker man lige knastkæde og skinner. Og skifter den keramiske pakning.
> (med specialværktøj!!!) - den SKAL presses- og ikke slås i !!
>
> Oftest er det ikke olie, men kølevand, der så trækker lidt "olielignende"
> spor ned af venstre side på din motor.
> Olie eller vand? - så kommer begge dele fra overløbshullet mellem den
> mekaniske pakning og oliesimmerringen ved vandpumpen.
>
> Vh,
>
> Per
>
>
| |
Per Odense (27-09-2003)
| Kommentar Fra : Per Odense |
Dato : 27-09-03 00:47 |
|
"brobaek" <martinnews@browi.dk> skrev i en meddelelse
news:t4_cb.95570$Kb2.3864913@news010.worldonline.dk...
> Det er desværre olie som løber ud.
>
> Per, jeg har lige et par spørgsmål til nedenstående som jeg håber du gider
> hjælpe mig med.
>
> Den keramiske pakning - er det det samme som vandpumpedæksel pakningen
(el.
> på tysk : Wasserpumpendeckeldichtung) eller mener du den mekaniske
> vandpumpepakning ?
Det er den Mekaniske/keramiske pakning - (res.nr.: 19217-611-000) koster
ca. 480,- +m (dækselpakningen er bare en formtrykket O-ring til ca. 40,-
res.nr.: 11396-415-000)
>
> Simmeringen er den simmering, som sidder bag vandpumpen, ikke ?
Inderst jo, - som nr.2 udefra! -(res.nr: 91202-283-013)
> Det specialværktøj du nævner til skift af pakningen - hvad værktøj er det
?
> Jeg kan ikke finde noget om emnet...
Det er en speciel pressedorn der passer præcis ned på kraven af den
mekaniske pakning. (egentlig bare et rør med en tynd styrekant) Jeg har fået
drejet en der passer, men den findes originalt. Kender desværre ikke
nummeret på den.
vh. Per
| |
brobaek (27-09-2003)
| Kommentar Fra : brobaek |
Dato : 27-09-03 04:08 |
|
"Per Odense" <per.ladingNOSPAM@email.dk> wrote in message
news:bl2j71$14rd$1@news.cybercity.dk...
[Snip: en masse gode råd]
Perfekt - jeg har nu fundet en masse info på nettet om subj., og kan lige
dele denne viden med Jer andre interesserede...
Den mekaniske pakning koster som Per skriver ca. 480 kr. - men, man kan
istedet anvende en Yamaha pakning til omkring 200 kr.
Jeg fandt iøvrigt en udmærket beskrivelse om hvordan man skifter den
mekaniske pakning:
http://www.elsham.pwp.blueyonder.co.uk/cx500/mechseal.html
Iøvrigt, en rigtig fed hjemmeside til alle gør-det-selv-på-din-cx
mennesker - tjek den ud:
http://www.elsham.pwp.blueyonder.co.uk/cx500/
Per, tusind tak for dine råd - jeg havde aldrig selv fundet frem til
ovenstående uden dit tip om den mekaniske pakning.
Mvh
Martin
| |
Per Odense (27-09-2003)
| Kommentar Fra : Per Odense |
Dato : 27-09-03 08:59 |
|
"brobaek" <martinnews@browi.dk> skrev i en meddelelse
news:la7db.98520$Kb2.3875295@news010.worldonline.dk...
> "Per Odense" <per.ladingNOSPAM@email.dk> wrote in message
> news:bl2j71$14rd$1@news.cybercity.dk...
> [Snip: en masse gode råd]
>
> Perfekt - jeg har nu fundet en masse info på nettet om subj., og kan lige
> dele denne viden med Jer andre interesserede...
>
> Den mekaniske pakning koster som Per skriver ca. 480 kr. - men, man kan
> istedet anvende en Yamaha pakning til omkring 200 kr.
>
> Jeg fandt iøvrigt en udmærket beskrivelse om hvordan man skifter den
> mekaniske pakning:
> http://www.elsham.pwp.blueyonder.co.uk/cx500/mechseal.html
>
> Iøvrigt, en rigtig fed hjemmeside til alle gør-det-selv-på-din-cx
> mennesker - tjek den ud:
> http://www.elsham.pwp.blueyonder.co.uk/cx500/
>
> Per, tusind tak for dine råd - jeg havde aldrig selv fundet frem til
> ovenstående uden dit tip om den mekaniske pakning.
Det var så lidt
Gode links du har fundet!! - tak for det!
Vh. Per
| |
|
|